گوش دادن به موسیقی قبل از خواب چه فوایدی دارد؟

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب چه فوایدی دارد؟

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب چه فوایدی دارد؟ اگر در هنگام شب نمی توانید به راحتی بخوابید،احتمالا هر چیز قابل تصوری را برای درمان این معضل امتحان کرده اید.

اما اگر به شما بگوییم،کافیست که آلبوم موسیقی مورد علاقه خود را در دستگاه گذاشته تا خواب بهتر و سریع تری داشته باشید،باور می کنید؟آیا واقعا به همین سادگیست؟

موسیقی به شیوه های مختلفی بر مغز ما تاثیر می گذارد، که تقریبا همه این اثرات  مثبت هستند. پس اینکه بگوییم به خوابیدن نیز کمک میکند،منطقی است.

در این مقاله، گوش دادن به موسیقی قبل از خواب را بررسی می کنیم و فواید آن را برمی شمریم

فواید موسیقی از نظر علمی

واکنش مغز ما نسبت به موسیقی عجیب است.و از آن جایی که مغز ما به تمام بخش های بدن سیگنال هایی ارسال می کند،لذا گوش دادن به موسیقی قبل از خواب میتواند به شکل های مختلفی بر ما اثر بگذارد.در سطح فیزیلوژیکال،تنفس و ضربان قلب ما بیت های آهنگ را منعکس می کند.

انواع مختلف موسیقی همچنین می تواند سطوح هورمونی و شیمیایی بدن ما را نیز دگرگون کند.به عنوان مثال،گوش دادن به تُن های خوشایند می تواند سطح سروتونین را افزایش داده و در نتیجه موجب خوشحال شدن ما شود.اما مسئله این جاست که این “خوشایند بودن” یک امر ذهنی است و ممکن است یک موسیقی تاثیرات متفاوتی بر هرکدام از ما داشته باشد

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب هر دو قسمت مغز(نیم کره راست و چپ) را فعال می کند. مشارکت هر دو سمت مغز شما به طور همزمان باعث افزایش توانایی تان جهت  حل مشکلات می شود، زیرا شما به طور همزمان از سمت چپ خلاق مغز و سمت راست منطقی آن استفاده می کنید.

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب همچنین هیپوکامپوس را هدف می گیرد ، که بخشی از مغز شماست که به حافظه بلند مدت مربوط است. به همین دلیل آهنگ های قدیمی به شما کمک می کنند که خاطرات خود را بازسازی کنید و دقیقا به همین علت است که بسیاری از ما هنگامی که آهنگی از دوران کودکی،بلوغ یا نقاط اوج زندگی خود را دوباره می شنویم دچار احساس نوستالژیک می شویم. این آهنگ کمک می کند تا خاطرات دوست داشتنی و دلپذیر ما بازسازی شوند.

به طور کلی، گوش دادن به موسیقی قبل از خواب تاثیر مثبتی بر روی ما دارد، البته با یک استثنا قابل توجه و بسیار مهم، و آن هم گوش دادن به صداهای بسیار  بلند (بیش از 95 دسی بل) است که می تواند قضاوت ما را درباره موسیقی منفی کند.

گوش دادن آهنگ هنگام خواب

تا هنگامی که آهنگی را انتخاب کرده اید که موجب آرامش و خوشحالی شما می شود می توانید مطمئن باشید که آن موسیقی باعث می گردد که سریع تر بخوابید و استراحت بهتری داشته باشید.این احساس دقیقا مانند وقتی است که کودک بودیم و لالایی والدین ما را می خواباند.

 

اگر گوش دادن به صدای آهسته موسیقی  بخشی از روال شبانه شما باشد، اثرات مثبت آن  می توانند افزایش یابند. نه تنها این ملودی کمک می کند تا شما راآرام تر باشید، بلکه جنبه روتین پخش آهنگ ها درست قبل از خواب، بدن شما را متوجه می کند که هنگام خواب است.

ممکن است شما پس از مدتی بتوانید بدون هیچ مشکلی به خواب بروید،چرا که بدن خود را جوری عادت داده اید که زمان خواب خود را بشناسد

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب

احساس تسکین و آرامش به هنگام  گوش دادن به موسیقی قبل از خواب

موسیقی می تواند ما را آرام کرده و تسکین بخشد، به خصوص اگر آهنگ در نقطه دلچسب  60 تا 80 بیتی (ضربان در دقیقه) باشد. این نقطه دقیقا مطابق با ضربان قلب  ما به هنگام استراحت است و بنابراین در سطح بیولوژیکی نیز آرامش بخش است.

با این انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند و این تفاوت دقیقا همان چیزی است که انسان را موجودی دلپذیر و زیبا می سازد. چیزی که یک فرد را آرام می کند ممکن است  برای شخص دیگر آزار دهنده و دلخراش باشد،. به عنوان مثال، ممکن است شما موسیقی کلاسیک را دوست داشته باشید، و همسرتان طرفدار دو آتیشه متال باشد. در حالی که شما می خواهید با خوشحالی به چایکوفسکی گوش دهید، همسر شما greatest hits  متالیکا را ترجیح می دهد.

به طور خلاصه، موسیقی به گوش شما به احتمال زیاد با تعریف شخص دیگری از آرامش مطابقت ندارد.

گوش دادن به موسیقی  قبل از خواب

تا پایان روز، ما حدود یک میلیون فکر و اندیشه  در ذهنمان داریم.

گدایی که بر سر چهار راه سر خود را از شیشه خودرو داخل کرد و تقاضای پول داشت،ظرف های کثیفی که در سینک آشپزخانه در انتظار شسته شدن هستند،نظر آزار دهنده ای که همکارمان در محل کار علیه ما داد،فهرست کارهای فردا ..

همه این افکار برای جلب توجه ما در حال مبارزه هستند، که همین مسئله  فضای زیادی از مغز ما را اشغال کرده و ما را بیدار نگه می دارد.

گوش دادن به موسیقی می تواند حواس ما را از فعالیت های روزمره پرت کرده و مغز ما را روی چیز دیگری متمرکز کند.تلاش کنید در آخر روز پر استرس خود و به هنگامی که روی تخت دراز کشیده اید،موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید.متعجب خواهید شد که ببینید چقدر سریع تر به خواب می روید

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب

مواد شیمیایی خوب را به هنگام  گوش دادن به موسیقی قبل از خواب احساس کنید

موسیقی مورد علاقه موجب تحریک ترشح  و تولید سروتونین می شود که یک ماده شیمیایی در مغز است که موجب احساس خوب و خوشحالی در ما می گردد.. افرادی که افسرده هستند دچار کمبود سروتونین هستند، بنابراین اگر می خواهیم که خوشحال باشیم یاید کاری کنیم که به طور طبیعی سروتونین ترشح شود

خوابیدن و خواب ماندن ،هنگامی که روحیه خوبی داشته باشید،بسیار راحت تر و ساده تر است،پس آلبوم مورد علاقه خود را پخش کنید و شاهد اثرات خارق العاده آن بر خود باشید

لینک منبع

بیشتر بدانید

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *