نوروفیدبک |نقشه مغزی | QEEG | تشخیص و درمان عدم تمرکز ، بیش فعالی و…

فقدان دقت و تمرکز و درمان آن

فقدان دقت و تمرکز و علل و دلایل آن و برخی راه کارها

چنانچه شما نیز مشکل فقدان دقت و تمرکز دارید این نوشته خیلی سودبخش است.
دنیای امروز پر از از بین برنده‌های تمرکز (فوکوس) می‌باشند.

روانشناسان شگردهایی برای مدیریت فقدان تمرکزی که عامل آن رسانه‌های معاشرتی (اجتماعی) است، دارند.

در زیر به برخی عوامل که سبب فقدان دقت و تمرکز اشخاص می‌شوند، میپردازیم.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

عوامل فقدان دقت و تمرکز

تلفن همراه: 
زنگ گوشی همراه چیزیست که غالبا ما توانمند به صرفنظر کردن از آن نیستیم.

نه فقط وقت شما را میکیرد بلکه امکان دارد حواس شما را بطور کامل پرت کند.

زمان کار کردن آنرا روی پیغام گیر بگذارید یا زنگ آنرا روی بی صدا یا سایلنت بگذارید.

گوش کردن به همه پیغام هایی که برای شما گذاشته شده است کمتر حواس شما را پرت میکند تا زمانی که بخواهید به تک تک آن‌ها پاسخ دهید.

شبکه‌های اجتماعی: 
دنیای امروز پر از از بین برنده‌های تمرکز (فوکوس) می‌باشند.

روانشناسان شگردهایی برای مدیریت فقدان تمرکزی که عامل آن رسانه‌های معاشرتی (اجتماعی) است، دارند.

گاهی یک ساعت رابطه با رفیقان و قطع کردن کار بسیار آسان میشود.

زمانیکه کار انجام می‌دهید (می کنید) بهیچوجه صفحه‌ی شبکه‌ی معاشرتی (اجتماعی) خود را باز نکنید.

چنانچه زود به زود چک انجام می‌دهید (می کنید) تلاش کنید این کار را به فواصل زیاد انجام دهید.

لپ تاب خود را جایی بگذارید که برای زمانی دستیابی به اینترنت نداشته باشید.

کسالت و خستگی: 
امکان دارد کاریکه می‌کنید برایتان جذابیت نداشته باشد.

انجام برخی کارها برایمان جذاب‌تر از انجام امورات دیگر هستند.

انجام کار کسل کننده شما را در برابر فقدان دقت و تمرکز بسیار زیان پذیر میکند و به آسانی تمرکز (فوکوس) خود را از دست می‌دهیدزمانی که شما کسل هستید، تلفن، اینترنت و … بسیار وسوسه کننده هستند.

قراری با شما بگذارید که چنانچه کار را انجام دهید چند دقیقه به استراحت بپردازید و به عنوان مثال قهوه‌ای بیاشامید یا چیزی را که دوست دارید بخورید.

این قرار میتواند بشما در انجام کار و پیشگیری از فقدان دقت و تمرکز بسیار یاری رساند.

غر زدن: 
چنانچه به عنوان مثال مکالمه‌ای دیروز داشته اید، و دائم آن را در ذهن خود مرور انجام می‌دهید (می کنید) و یا با شما غر می‌زنید به تمرکز (فوکوس) خود شدیدأ زیان می‌زنید.

یک راه دور شدن از این افکار نوشتن آنها در کاغذی است.

وقتی که روی کاغذ هستند می‌توانید آنهارا برای زمانی از ذهن خود دور کنید.

استرس: 
دلهره (استرس) شدیدأ روی تمرکز (فوکوس) اشخاص اثر میگذارد.

بررسی‌های نشان داده اند که کسانی که به مدیتیشن به مدت یک هفته پرداخته اند وضعیت تمرکز (فوکوس) آن‌ها بسیار التیام و بهبود یافته است.

مجراهای مدیریت دلهره (استرس) از جمله مدیتیشن را بیاموزید تا تمرکزتان التیام و بهبود یابد.

ملال و خستگی زیاد: 
ملال و خستگی زیاد خود عامل فقدان دقت و تمرکز است.

چنانچه اندکی چرت بزنید تمرکز (فوکوس) شما التیام و بهبود می‌یابدتمام اشخاص بزرگسال به هفت الی نه ساعت خوابیدن شبانه نیازمندند بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که شب پسندیده بخوابید.

گرسنگی: 
ذهن برای تمرکز (فوکوس) احتیاج به سوخت دارد.

بنابراین میل کردن (خوردن) غذای پسندیده به خصوص چاشت (صبحانه) برای تمرکز (فوکوس) بسیار لازم است.

حافظه‌ی کوتاه مدت زمانیکه شما گرسنه باشید در رنج می‌باشد و شما قادر نیستید متمرکز شوید.

همواره چاشت (صبحانه) بخورید.

خوراکی‌های محتوی پروتئین بخورید.

گوش دادن به موسیقی قبل از خواب

افسردگی: 
چنانچه از فقدان دقت و تمرکز سهمگین و شدید رنج میبرید امکان دارد که دلمردگی (افسردگی) داشته باشید.

برخی غمگین بودن را نشانه‌ی دلمردگی (افسردگی) می‌دانند در حالیکه فقدان دقت و تمرکز هم میتواند نشانه‌ی دلمردگی (افسردگی) باشد.

پس با دکتر یا مشاور گفتگو کنید. تا دلمردگی (افسردگی) شما را درمان کند.

داروها: 
جای تاسف است که برخی درمانهای ضد افسردگی تمرکز (فوکوس) را کاهش می‌دهند.

چنانچه به این داروها برای فقدان دقت و تمرکز خود مشکوک هستید با دکترتان درمیان بگذارید که آنهارا تغییردهد یا در دوز آن‌ها تغییر ایجاد نماید.

[divider]

هزینه نوروفیدبک در ایران و تهران

حقایقی در ارتباط با نوروفیدبک

یکی دیگر از شیوه‌های درمانی نوروفیدبک نام دارد.

این شیوه بتازگی کشف شده است به همین دلیل اشخاص خیلی (زیادی) نسبت به آن اطلاعات کاملی ندارند، به همین دلیل انتظارات خیلی (زیادی) از این شیوه درمانی دارند، همین مسئله سبب شده تا اشخاص سودجو از این شیوه سو بهره ببرند.

«نوروفیدبک» چیست؟ شما شاید اسمش را نشنیده باشید اما همین حالا که گزارش مان را می‌خوانید خیلی‌ها بمنظور استفاده از آن توی صف ایستاده اند چون خیال انجام می‌دهند آن حس گرهای عجیب که وصل میشود به سرشان، چوب شعبده بازی است که ناگهان شفای شان می‌دهد و اختلال روانی شان را رفع میکند.

ایمان همین آدم‌ها به معجزه نوروفیدبک بدون داشتن شناختی کامل از آن سبب شده است سوء استفاده گرهایی برای سرکیسه کردن شان تور پهن کنند و از آشفته بازار نبود نظارت بر جایگاهها (ی) روانشناسی بهره ببرند و با فریب آسان (ساده) لوح‌ها، سودهایی کلان به جیب بزنند.

نوروفیدبک روش درمانی بر مبنای تغییر در امواج مغز است.

پس شاید خوب‌تر (بهتر) باشد قبل از آنکه در مورد این روش درمانی بدانید در زمینه امواج مغزی اطلاعاتی کسب کنید.

مغز، موج دارد!

پژوهندگان می‌گویند مغز انسان‌ها چهار شکل (نوع) موج آلفا، بتا، تتا و دلتا دارد که بر حسب دامنه و طول موج از هم تفکیک میشود و میزان شان در حالت‌های مختلف روانی متغیر است.

مسعود نبوی، عضو هیأت مدیره کانون مغزواعصاب ایران درباره حالت‌های مختلف روانی که میزان این امواج در آن‌ها تغییر میکند نمونه می‌زند که مخ (مغز) ما در اغلب اوقات بیداری، اندیشه کردن، انجام فعالیتهای روزمره و همچنین در شرایط پریشانی (اضطراب) و دلواپسی، امواج بتا را مرتعش میکند.

امواج آلفا اما به بیان او، مرتبط به وقتیست که انسان‌ها در حالت آسودگی (آرامش)، مراقبه و استراحت هستند و بطور کلی وقتیکه دلهره (استرس) کاهش پیدا میکند میزان بیشتری از این امواج از مغز ساطع میشود.

امواج تتا ویژه وقت خواب و مدیتیشن و امواج دلتا هم چندان پویا (فعال) نیست و زمانیکه اشخاص در حالت کما هستند امواج مغزی به آنها شباهت پیدا میکند.

ابداع کنندگان نوروفیدبک بر اساس این اصل که مخ (مغز) در حالت‌های مختلف امواج گوناگونی دارد برآیند گرفته اند که چنانچه مغز آدم امواجش را تنظیم کند، حال آدم‌ها خوب‌تر (بهتر) میشود و برخی دشواریها و اختلالات ذهنی (روانی) در آن‌ها درمان خواهد شد.

بنابر این نوروفیدبک، یک روش درمانی مبتنی بر فراگیری است که در آن درمانگر سعی میکند با بکارگیری رایانه، امواج مغزی دردمند (مریض) را تحت اثر قرار بگذارد.

او الکترودهایی را به سر مراجعه کننده متصل میکند و این الکترودها، وضعیت امواج مغزی را روی صفحه نمایشگر رایانه نمایش می‌دهد و بدین گونه کاستی‌های مغز در کنترل امواجش آشکار میشود و آنوقت بر حسب وضعیت این امواج، تمرین‌های ذهنی با مراجعه کننده شروع میشود تا مغزش، خودتنظیمی را بیاموزد.

دست سودجوها، روی سر بیماران

حالا شما می‌دانید نوروفیدبک چه شکل (نوع) درمانی است اما بسیاری از آنها که به این روش درمان روی می‌آورند دقیقاً نمی‌دانند قرار است چه اتفاقی برای مغزشان بیفتد و چه چیز در آن‌ها تغییر خواهد کرد و اصلاً این روش درمانی برای کدام شکل (نوع) از دشواریها و اختلالات ذهنی (روانی) استفاده می‌شود.

با اینحال به سوی جایگاهها (ی) ارائه دهنده این شکل (نوع) درمان هجوم آورده اند و همین موضوع سبب شده است بعضی از این جایگاهها (ی)، به مراجعان شان دروغ بگویند و قول درمان بیماری هایی همچون دلمردگی (افسردگی) سهمگین و شدید یا میگرن یا حتی درمان خوگیری (اعتیاد) را به مردم بدهند حال آنکه نوروفیدبک توانمند به درمان این شکل (نوع) اختلالات نیست.

از سمت دیگر تعرفه مشخصی بمنظور استفاده از این روش درمانی نیز نیست و در سایه نبود نظارت، برخی غیر کارشناس‌ها با گرفتن هزینه‌های کلان از مردم، این شیوه درمان را برای آنها اجرا انجام می‌دهند.

خرج ارزیابی نخستین فرد قبل از شروع نوروفیدبک در این جایگاهها (ی) از چهل تا ۸۵ هزار تومان متغیر است و وقتی نوروفیدبک شروع میشود برای هر جلسه درمان از مراجعان چهل و پنج تا صد و پنجاه هزار تومان گرفته میشود.

شمار جلسات درمان نیز بر حسب شکل (نوع) اختلال روانی تفاوت دارد و بطور معمول به مریضها ی گفته میشود که می‌بایست دستکم بیست تا ۳۰ جلسه به کانون سر بزنند و در فازهای ابتدایی درمان باید فشرده باشد بطوری که در هر هفت روز بیماران ۳ بار تحت نوروفیدبک قرار میگیرند.

در یکی از این جایگاهها (ی)، منشی کانون که سعی می‌کرد بازار گرمی کند از بیماری تعریف انجام می‌دهد که وسواس فکری داشته است و ۸۰ جلسه به مرکزشان آمده و یا دیگری که وسواس شستشو داشته و چهار تا پنج ساعت در حمام می‌مانده اما با گذراندن ۴۰ جلسه نوروفیدبک حالش خوب‌تر (بهتر) شده است.

آنوقت وصفش از بیماران می‌رسد به شب‌های آزمون که مرکزشان از دانش آموزانی شلوغ میشود که میخواهند با بکارگیری نوروفیدبک نیرومندی شان را به منظور حفظ کردن دروس بالاتر ببرند.

[divider]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «نوروفیدبک |نقشه مغزی | QEEG | تشخیص و درمان عدم تمرکز ، بیش فعالی و…»

  1. سلام ، پسر ۱۱ ساله ای دارم که طی تستهای بالینی مشخص شد از هوش بالیی برخوردار هست و همینطور قبلا خودم هم طی دوران مدرسه احساس کردم که دقت و تمرکزش پایینه که در این تست هم نتیجه همین بود ، حالا مشاور درمان از طریق نوروفیدبک رو پیشنهاد میدن . کمی استرس دارم که این روش شاید عوارضی به همراه داشته باشه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در این روش سنسورهایی که الکترود نامیده می‌شوند بر روی پوست سر فرد قرار می‌گیرند. این سنسورها فعالیت الکتریکی مغز فرد را ثبت و در غالب امواج مغزی (در اغلب موارد به شکل شبیه‌سازی شده در قالب یک بازی کامپیوتری یا فیلم ویدئویی) به او نشان می‌دهند.
      نوروفیدبک در واقع یک فرایند آموزشی است که در آن مغز خود تنظیمی را فرا می‌گیرد. در طول آموزش، فعالیت مغز توسط اداره هشیار و ناهشیار توجه کنترل می‌شود.
      این روش روشی کاملا ایمن است که عوارض جانبی ندارد و نباید آن را جایگزینی برای دارو دانست و یا آن را ضد دارو نامید. در بسیاری از موارد این روش موازی درمان دارویی است ومراجعین همزمان از دارو و دستگاه نوروفیدبک استفاده می کنند.
      درمانگر ابتدا یک جلسه تست انجام می دهد و پس از تاثیر مثبت تعداد جلسات مشخص می گردد. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما و فرزند دلبندتان
      پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، لینک زیر را نیز مطالعه بفرمایید.

      https://gyrusclinic.com/?s=%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%81%DB%8C%D8%AF%D8%A8%DA%A9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *