نقاشی های ناخودآگاه مفاهیم آنها!

نقاشی های ناخودآگاه ما

شاید برای شما هم تاکنون اتفاق افتاده باشد که مجبور بوده اید برای مدتی منتظر بمانید و کاغذ و خودکاری نیز داشته اید. در این مواقع افراد معمولا روی کاغذ نقاشی میکنند. تصاویر و نقاشی هایی که اغلب واضح نیستند و افراد به طور ناخودآگاه به کشیدن آنها ادامه می دهند. جالب اینجاست که همین نقاشی های بی هدف، معنا و مفهوم دارند و شخصیت و خلق و خوی شما را ممکن است تاحدی نشان دهند.

روت راسترون (تحلیگر دست خط و روانشناس) میگوید: ما معمولا زمانی که مضطرب یا بی حوصله هستیم این خطوط و نقاشی ها را میکشیم. به همین دلیل اغلب در زمان نقاشی این اشکال آگاهی کامل نداریم، در نتیجه مشغله های ذهنی ما روی کاغذ ظاهر می شوند.

اکثر افراد اشکال مشابه می کشند، به عنوان مثال ستاره، گل، جعبه و فلش اشکالی هستند که در این مواقع طراحی می کنیم. این اشکال نمادهایی هستند که آرمان ها و احساسات ما را نشان می دهند.

افراد عاطفی که خواستار هماهنگی و محبت هستند، بیشتر از اشکال دایره ای و خطوط منحنی استفاده می کنند. افراد معقول بیشتر خطوط صاف و شکل مربع می کشند. افرادی که مثلث و خطوط زیگزاگ می کشند، افرادی مصمم هستند. در حالیکه افراد مردد معمولا طراحی های خود را به شکل کمرنگ انجام می دهند.

طرح بزرگ نشان می دهد فرد دارای اعتماد به نفس است، در حالیکه نقاشی های کوچک به این معنا هستند که فرد بیشتر تمایل به مشاهده کردن دارد تا شرکت کردن در امور. در ادامه به بررسی دقیق تر برخی از این اشکال می پردازیم. اما قبل از آن توصیه می شود ویدئوی زیر را که در مورد شخصیت افراد و نقاشی های ناخودآگاه است، تماشا کنید.

 

چهره

میتوان گفت کشیدن چهره نشانه خوبی از خلق و خو و شخصیت فردی است که آن را کشیده است. یک صورت خوب و مهربان به این معناست که فرد خوبی های دیگران را می بیند. افرادی که بدگمان هستند، معمولا چهره عجیب و غریب میکشند. افرادی که میل به مرکز توجه بودن دارند، معمولا چهره طنز و خنده دار میکشند. چهره های کودکانه را ترسیم کردن، به معنای وجود یک نیاز در شخص است. افرادی که نیمرخ می کشند نیز معمولا درونگرا هستند.

صفحه شطرنج

اشخاص صبور و باپشتکار معمولا طرح های سیاه و سفید میکشند. به علاوه این تصویر مورد علاقه افرادی است که مستعد ابتلا به تغییرات خلقی هستند.

گل

گل هایی با گلبرگ های گرد و مرکز دایره ای نشان دهنده یک فرد مهربان و خانواده محور است. اگر مرکز دایره ای و گلبرگ ها نیز باشند، فرد احساسات خود را پشت یک شخصیت تدافعی پنهان می کند. افرادی که به روابط اجتماعی علاقه دارند، معمولا یک دسته گل میکشند. نگرانی در افراد نیز با افتادن یکی از گلبرگ ها نمایان میشود.

قلب

مسلما قلب نماد عشق است. افرادی که قلب میکشند، یک رابطه عاشقانه و عاطفی فعال در ذهن دارند.

الگوهای پیچیده

افراد وسواسی و کسانی که به راحتی از تصمیمات خود نمی گذرند و درونگرا نیز هستند؛ خطوط در هم و پیچیده میکشند.

پله یا نردبان

اینگونه تصاویر نشان دهنده جاه طلبی و میل به پیشرفت هستند، علاوه براین نشان می دهند که فرد یک برنامه طولانی مدت برای انجام در ذهن دارد. این دو تصویر نوعی تلاش عاطفی، شاید تلاش برای شادتر یا آرام تر بودن، را نشان می دهند.

فلش یا پیکان

فردی که در ذهن هدف خاصی دارد، در نقاشی های ناخودآگاه خود معمولا فلش می کشد که به سمت هدف نشانه می رود. اگر فلش نوک تیز و زاویه ای باشد، هدف احتمالا مسئله مهمی است. فلش تزئین شده نماد شور و اشتیاق است.

قایق یا هواپیما

طراحی وسایل حمل و نقل، مانند قایق، هواپیما یا هر وسیله دیگری، نشان می دهد که فرد تمایل دارد از وضعیت کنونی خود فرار کند.

خانه

خانه در روانشناسی نماد امنیت است. افرادی که یک خانه تمیز و مرتب میکشند، معمولا زندگی خانوادگی امنی دارند، اما افرادی که خانه ای نامرتب میکشند، نوعی ناراحتی و ناامنی در خانه را نشان میدهند. افرادی که احساس تنهایی دارند، معمولا خانه ای دور و مجزا یا خانه ای روی تپه میکشند.

تار عنکبوت

 تار عنکبوت نماد گرفتاری است و افرادی که در یک وضعیت یا یک رابطه گیر کرده اند معمولا تارعنکبوت میکشند.

نام یا حروف و اختصار

نوشتن نام خود یا اختصار نام و نام خانوادگی معمولا توسط افرادی انجام می شود که دوست دارند مرکز توجه قرار گیرند. نوجوانان اغلب نام خود را طراحی می کنند. طراحی نام یک شخص دیگر نشان می دهد شخص دیگری در ذهن فرد است.

ستاره

افراد جاه طلب معمولا ستاره میکشند. ستاره های کوچک زیاد نشان دهنده خوش بینی است. افرادی که هدفی در ذهن دارند، معمولا یک ستاره بزرگ و پررنگ میکشند. شخصی که ستاره مرتب و متقارن میکشد معمولا نشان میدهد تمرکز ذهنی خوبی دارد؛ در حالیکه اشخاصی که پرانرژی و ذهنی شلوغ دارند شکل نامرتب و نامتقارن ستاره را میکشند.

مربع یا جعبه

افرادی که تمایل دارند موقعیت خاصی را کنترل کنند و یا به مشکلی فکر می کند، مربع میکشند. اگر مربع به شکل جعبه یا مکعب درآید، نشان می دهد که فرد یک شخصیت موثر است و می تواند به آرامی با شرایط و مشکلات مقابله کند.

زیگزاگ

زیگزاگ، اگر از خطوط نرم و منحنی تشکیل شود، نشان می دهد فرد یک رویکرد عاشقانه و آرام به مسائل دارد. افرادی که شخصیت تهاجمی تری دارند، معمولا زیگزاگهایی که با خطوط صاف و زاویه دار میکشند.

خطوط زیگزاگ در نقاشی های ناخودآگاه بسیار رایج هستند و نشان دهنده انرژی تمایل به مقابله با مسائل را در فرد نشان می دهند.

چشم

طراحی چشم نشان دهنده خود درونی فرد است. چشم بزرگ نشان دهنده شخصیت برون گرا و اجتماعی است. افرادی که چشمهای خیره شده طراحی میکنند، افرادی نگران تحت مراقبت و نظارت دیگران هستند. به علاوه فردی که چشمان بسته میکشد نیز احتمالا از نگاه کردن به درون خود امتناع می کند.

امضا

افرادی که در این مواقع بی هدف امضا می کنند، افرادی خودخواه و مغرور هستند. به علاوه امضا کردن در هنگام صحبت کردن یا وقتی که فرد سعی دارد مشکلی را حل کند، نشان می دهد دارای شخصیت خود محور است.


منبع یک

منبع دو


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «نقاشی های ناخودآگاه مفاهیم آنها!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *