فواید مهم آبلیمو

%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a2%d8%a8%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88

مهمترین مزایای استفاده از آب لیمو عبارتند از:

  1. نوشیدن 8 لیوان آب در روز فواید زیادی برای سلامت جسم دارد.
  2. اضافه کردن آب لیمو به آب آنتی اکسیدان بدن را تامین می کند.
  3. لیمو منبع خوبی از منیزیم و پتاسیم می باشد.

60 درصد از بدن انسان را آب تشکیل می دهد، بنابراین عجیب نیست که آب اهمیت زیادی برای سلامت جسم دارد. آب سموم بدن را دفع می کند، از کم آبی بدن جلوگیری می کند و انرژی بدن را نیز حفظ می کند. لازم است که در روز حداقل 8 لیوان مایعات، از جمله آب، بنوشید.

اگر طعم آب ساده را دوست ندارید، احتمالا آب میوه ها و چای را ترجیح دهید. این نوشیدنی ها اغلب شیرین هستند و حاوی کالری بالایی می باشند، بنابراین نوشیدنی ایده آل همان آب است. اگر تمایلی به نوشیدن آب تنها ندارید، فشار دادن یک لیموی کوچک در داخل آب طعم آن را قابل تحمل تر می کند. به علاوه شما نیز از مزیت های تغذیه ای لیمو برخوردار می شوید.

لیمو یکی از مرکبات است که بهترین منبع آنتی اکسیدان محسوب می شود. آنتی اکسیدان ها با پیشگیری یا توقف آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد یا مواد شیمیایی که به سلول ها آسیب می رسانند، از بدن محافظت می کنند.

به علاوه لیمو منبع بسیار بزرگی از مواد زیر می باشد:

  • پتاسیم
  • ویتامین های A، B، C و D
  • کلسیم
  • منیزیم

با افزودن مقداری لیمو به آب یا غذای خود می توانید به سلامت جسم و تنظیم وزن خود کمک کنید. در ادامه به مزیت های استفاده از آب لیمو می پردازیم.

  1. جوانسازی پوست

بسیاری از محصولات پوستی ادعا می کنند که به بهبود سلامت پوست و جوانی آن کمک می کنند. اما لازم نیست هزینه زیادی زیادی صرف کنید تا لطافت و زیبایی پوست خود را بهبود بخشید. لیمو حاوی ویتامین C و فلاونوئید است، آنتی اکسیدان هایی که کلاژن را تقویت می کنند. نوشیدن آب لیمو به پوست آبرسانی کرده و باعث جوانی آن می شود. ویتامین C فلاونوئید در محصولات مراقبت از پوست نیز موجود می باشند.

توصیه نمی شود که لیمو را به طور مستقیم روی پوست خود قرار دهید، زیرا قرار گرفتن در معرض خورشید پس از استفاده از لیمو منجر به بروز سوختگی دردناک لیمو می شود.

  1. بهبود هضم غذا

نوشیدن آب لیمو به هضم غذا کمک می کند. لیمو اسیدی است و به بزاق کمک می کند تا غذا را بهتر هضم کند. به علاوه فلاوونوئید موجود در لیمو ترشح آنزیم های گوارشی را تحریک می کند. اگر دچار یبوست هستید، خاصیت اسیدی لیمو می تواند باعث تحریک فعالیت روده شود. و یا اگر به طور مکرر دچار سوزش سر دل یا ریفلاکس اسید معده می شوید، نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه دو قاشق چایخوری آب لیمو حدود 30 ثانیه قبل از هر وعده غذایی از بروز هر یک از این علائم پیشگیری می کند.

  1. مقابله با عفونت

در طول فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستید. اگر می خواهید سالم بمانید، در طول روز مقداری آب لیمو بنوشید. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو سیستم ایمنی را تقویت کرده و به بدن کمک می کند با عفونت هایی مانند ویروس های سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقابله کند. به علاوه لیمو دوره بیماری را نیز کوتاه می کند.

  1. کمک به کاهش وزن

مطمئنا همه خانم ها و آقایان تمایل به داشتن وزن ایده آل هستند. متاسفانه کم کردن وزن در عمل کار زیاد راحتی نیست. یکی دیگر از مزیت های مصرف لیمو این است که به کنترل وزن کمک می کند. اسیدها به بهبود سوخت و ساز بدن کمک کرده و کمک می کنند کالری بیشتری سوزانده و چربی کمتری ذخیره کنید.

فعالیت های جسمی منظم و کنترل نسبی برای کاهش وزن اضافه و کنترل آن مهم می باشند. بنابراین طوری برنامه ریزی کنید تا تقریبا تمام روزهای هفته حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید و بیشتر وعده های غذایی خود را به خوردن میوه و سبزیجات اختصاص دهید.

برای داشتن سوخت و ساز مناسب در طول روز بهتر است صبح ها یک لیوان آب همراه با کمی آب لیمو بنوشید یا قبل از هر وعده غذایی برشی از لیمو را بمکید.

  1. کاهش قند خون

لیمو به عنوان منبعی سرشار از ویتامین C، برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است. لیمو دارای یک شاخص گلیسمی پایین است و چگونگی جذب قند در جریان خون را تنظیم می کند. در نتیجه سطح قند خون کاهش می یابد.

  1. کاهش بیماری های قلبی

لیمو سرشار از منیزیم و پتاسیم می باشد که به سلامت قلب کمک می کنند. پتاسیم به طور طبیعی باعث کاهش فشار خون می شود و به بهبود گردش خون کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. تحقیقات در مورد ترکیباتی با عنوان لیمونین در لیمو در حال انجام است. گفته می شود این ترکیبات به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند. فشار خون بالا زمانی که با کلسترول بالا ترکیب شود، منجر به تنگ شدن و سفت شدن عروق خونی می شود. این مشکلات خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری قلبی را نیز افزایش می دهند.

  1. پیشگیری از سرطان

سرطان عبارت است از رشد غیرقابل کنترل از سلول های غیرطبیعی و این مشکل در هر بخشی از بدن، از جمله پستان ها، ریه ها و کلیه ها، بروز می کند. نوشیدن آب لیمو خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و به مقابله با این بیماری نیز کمک می کند. خواص آنتی اکسیدان در لیمو باعث رشد سلول های سالم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی در بدن می شود.

  1. کاهش التهاب

آرتریت، نقرس و سایر مشکلات مربوط به عضلات بر اثر التهاب بروز می کنند. ویتامین C می تواند میزان التهاب بدن را کاهش دهد، بنابراین افزودن آب لیمو به آب نوشیدنی می تواند به بهبود علائم آرتریت و شرایط مشابه آن که باعث درد و سفتی عضلات می شوند، کمک کند. بررسی های انجام شده نشان می دهند افرادی که ویتامین C کمتری مصرف می کنند، 3 برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت هستند.

همچنین لیمو سطح اسید اوریک را کاهش می دهد. اسید اوریک ماده زائدی است که بدن از شکستن مواد غذایی حاوی پورین مانند گوشت، جگر، قارچ و دانه های خشک تولید می کند. سطح بالای اسید اوریک می تواند منجر به نقرس شود.

منبع:

http://www.healthline.com/health/food-nutrition/lime-water-benefits#4

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *