روشی ساده برای کاهش درد های ناشی از ارتروز زانو

ارتروز

 

در صورتی که در مراحل اولیه ابتلا به ارتروز زانو هستید میتوانید از روشی جدید برای کاهش درد و فشاروارد بر  زانو استفاده نمایید .بنا بر تحقیقات اخیر ,در صورتی که شما پاهای خود را به هنگام راه رفتن به سمت داخل قرار دهید انگاه میتوانید درد ناشی از ارتروز را کم کنید .

شما زمانی که کودک بودید چگونه راه رفتن را اموختید ولی یادگیری روشی جدید برای مبتلایان به ارتروز پا میتواند قدمی مثبت در جهت کاهش درد های ناشی از این بیماری باشد .

حفظ این نوع از راه رفتن میتواند پیشرفت ارتروز را کند نماید و در این صورت بیمار قادر خواهد بود که به مدت طولانی تری راه رود و البته نیاز به جراحی زانو و جایگزینی ان هم کمتر میشود .این روش برای بیمارانی مناسب است که تازه به ارتروز پا مبتلا شده اند و میتوانند راه روند .

ارتروز بیشتر به غضروف ها اسیب میرساند (غشایی که انتهای استخوان را میپوشاند که محل اتصال با مفصل هاست ).

غضروف های سالم به استخوان ها اجازه میدهند تا به اسانی به روی هم حرکت کننند و ضربه های ناشی از حرکت را جذب نمایند ولی در افراد مبتلا به ارتروز این غضروف نابود میشود و در نهایت استخوانها بروی هم کشیده میشوند و درد و ساییدگی و ناتوانی در حرکت را به همراه دارند .

تمان افرادی که به انواع ارتروز ها مبتلا میباشند ,روشی متفاوت برای راه رفتن دارند .زمانی که فرد به روشی مناسب راه میرود ,بخشی کوچک از پا فشار بیشتری  را تحمل میکند و همین موضوع ارتروز را تسریع میکند .

کاهش فشار بروی زانو میتواند از تسریع پیشرفت ارتروز جلوگیری نماید .

بنا بر تحفقیقات انجام شده راه رفتن با میزان انحراف 7 درجه ای پا به داخل بیشتری تاثیر را بر کاهش درد های ارتروز و کاهش فشار وارده بر زانو دارد .

در ازمایشی به 10 نفر مبتلا به ارتروز زانو یاد داده شد که در طی جلساتی به مدت یک بار در طول شش هفته با انحراف پا به داخل قدم بردارند .انها بروی تردمیل قدم برمیداشتند و یک هشدار دهنده به پای انها متصل بود که هر گاه نوع راه رفتنشان عوض میشد هشدار میداد .

تعداد زیادی از این افراد اعلام کردند که در طی یک ماه پس از اتخاذ این روش ,درد انها به میزان 30 درصد یهبود یافته بود .

البته در این خصوص به پژو هش بیشتری نیازا ست و باید این ازمایش بروی افراد بیشتری انجام گیرد .

علاوه بر نوع راه رفتن ,کاهش وزن و انجام تمارین ورزشی تاثیر بسیاری بر کاهش روند پیشرفت ارتروز دارد .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد

 

                           کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان الومینا     


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *