حقایقی در مورد قهوه

حقایقی در مورد قهوه

بیش از سه چهارم ما قهوه می نوشیم و بیش از نیمی هر روز قهوه مصرف می کنند. کارشناسان در مورد خطرات زیاد نوشیدن قهوه مطمئن نیستند. به همین دلیل معمولا توصیه می شود که روزانه 2 یا 3 فنجان بیشتر قهوه ننوشید. دقت داشته باشید که میزان کافئین قهوه فوری کمتر می باشد.

اولین بار قهوه در افریقا کشف شد. بین 25 گونه قهوه، همه بومی مناطق استوایی افریقا و به طور عمده اتیوپی می باشند. قهوه مربوط به خانواده گیاه شمعدانی می باشد. این گیاهان بوی مشابهی ندارند، اما بوی هر دو مطبوع می باشد.

نوشیدن قهوه برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا و دیابت نوع 2 مفید می باشد. نوشیدن قهوه زیاد نیز باعث بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون می شود. اما قهوه حاوی کافئین می تواند از بروز سنگ کیسه صفرا جلوگیری کند. افرادی که به طور منظم قهوه می خورند به میزان کمتری به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. به هرحال به یاد داشته باشید که در نوشیدن میزان این نوشیدنی اعتدال را به خرج دهید.

میزان کافئین قهوه بسیار زیاد است و اگر آن را با نوشابه های رژیمی مقایسه کرد، قهوه به اندازه 7 برابر یک بطری نوشابه رژیمی کافئین دارد.

جالب است بدانید هر امریکایی در سال به طور متوسط به اندازه 24 گالن قهوه می نوشد که این میزان معادل یک وان حمام است.

قهوه را در جای تاریک، خنک و دور از رطوبت نگهداری کنید. ظروف شیشه و سرامیک برای نگهداری قهوه مناسب هستند. رطوبت قهوه را خراب می کند. بنابراین یخچال و فریز محیط مناسبی برای نگهداری قهوه نمی باشد.

بهترین راه محافظت دندان ها از اسید موجود در قهوه شستن دهان می باشد. اگر بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه دندان های خود را مسواک بزنید، به سطح حساس دندان های خود صدمه خواهید زد. بهتر است دهان خود را با آب بشویید و نیم ساعت صبر کرده و پس از آن مسواک بزنید.

قهوه را در اطراف دهان خود نچرخانید یا برای نوشیدن آن از نی استفاده نکنید. این باعث می شود قهوه سریعتر به دندان ها آسیب برساند.

بهتر است بدانید قهوه آنتی اکسیدان بیشتری از میوه ها و سبزیجات دارد. قهوه منبع خوبی برای آنتی اکسیدان محسوب می شود. به همین دلیل است که ما قهوه زیادی می نوشیم.

منبع:

http://www.webmd.com/food-recipes/rm-quiz-coffee

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *