اثرات عجیب روغن ماهی روی فراموشی و آلزایمر

تاثیر روغن ماهی بر زوال مغز

 

تاثیر روغن کاهی بر زوال مغز

تاثیر روغن ماهی بر زوال مغز ،یک مطالعه ی جدید بر روی موش ها نشان می دهد که روغن ماهی امگا 3 ممکن است به محافظت در برابر زوال عقل ناشی از مشروبات الکلی کمک کند.

محققان دانشکده پزشکی استریچ دانشگاه شیکاگو دریافتند که ترکیبات روغن ماهی به محافظت در برابر التهاب و مرگ سلولی در سلول های مغز موش های در معرض سطوح بالای الکل کمک می کند.

دکنترل فشار خون کتر مایکل کالینز گفت،البته مطالعات بیشتری برای تأیید تأثیر محافظتی روغن ماهی بر زوال عقل ناشی از مشروبات الکلی مورد نیاز است.

روغن ماهی ظرفیت محافظت کامل مغز معتادان را دارد، دست کم مصرف آن به آنها آسیب نمی زند.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

کالینز اشاره کرد که که ترک کردن مشربات الکلی بهترین راه برای محافظت از مغز می باشد و ما به هیچ وجه نمی خواهیم این را بگوییم که شما چند کپسول امگا 3 بخورید و بعد مشروبات الکلی مصرف کنید.

بیشتر بدانید

خاصیت اساسی و مهم روغن ماهی برای تندرستی جسم

 

 

روغن ماهی نه فقط لبریز از اسیدهای چرب لازم و واجب و ضروری برای بدن و مفید به منظور بهبود تندرستی قلب است بلکه همچنین به بهتر شدن اختلالات و مشکلات روانی مانند افسردگی، اختلال دو قطبی و شیزوفرنی یاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، به نقل از سایت اینترنتی هلت می‌آپ، در این نوشتار ۲۰ خاصیت اساسی و مهم و مفید روغن ماهی به منظور بهترشدن سلامتی تمام اشخاص در گروه‌های سنی مختلف ارائه شده که شامل:

 

– جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی؛ روغن ماهی نه فقط به افت کردن سطح‌تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می‌کند بلکه در پیشگیری از محکم شدن عروق و جلوگیری از تپش غیرعادی قلب نیز نقش به سزایی دارد.

 

– جلوگیری از سرطان؛ روغن ماهی هیچوجه سه نوع بدخیمی رایج شامل سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات بافایده است.

امگا -۳ در حقیقت از تبدیل شدن سلولهای تندرست و سالم و طبیعی به سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و مانع از رشد غیرعادی سلولی میشود.

 

تنظیم کلسترول؛ یکی از خواص اساسی و مهم و اساسی روغن ماهی اینست که به تنظیم میزان کلسترول خون کمک می‌کند.

وجود اسیدهای چرب EPA و DPA بایست گفت مکمل‌های با کیفیت روغن ماهی در تنظیم کلسترول نقش با اهمیتی دارد.

 

با روغن ماهی، باریک اندام شوید؛ مصرف ماهی به مداوا بالارفتن فشار خون و چاقی یاری می‌کند.

بر اساس یک مطالعه تخصصی در استرالیا، یک برنامه غذایی به منظور کاستن از وزن چنانچه با مصرف مرتب میزان مشخصی از ماهی همراه باشد بسیار موثرتر و موفق‌تر خواهد بود.

 

درمان آرتریت (التهاب مفصلی)؛ روغن ماهی همچنین برای علاج پیامد التهاب مفصلی همچنین سودمند است.

مصرف دراز مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی جلوگیری از دردهای ناشی از آرتریت موثر است.

درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بی درنگ بعد از مصرف نخواهد بود بلکه احتمال دارد چندین روز، هفته و یا حتی ماه زمان ببرد تا برآیند مثبت آن ظهور نماید.

 

– سلامت چشم‌ها؛ مصرف اسید چرب اومگا -۳ از چشم‌ها در برابرعارضه تحلیل نقطه ماکولار چشم ممانعت میکند و هم چنین ریسک ظهور نشانگان خشک شدن چشم را تقلیل میدهد.

 

– جلوگیری از اختلالهای روانی؛ شماری از بررسی‌ها پزشکی نشان داده است که مصرف روغن ماهی به کمتر کردن ریسک مبتلا شدن به بیماری آلزایمر ، افت عملکرد مغز و حتی شیزوفرنی یاری می‌کند.

 

– تندرستی پوست و مو؛ امگا – ۳ به حفظ رطوبت در سلول‌های پوستی، تولید ماده مفید کلاژن و رفع کردن لکه‌های پوستی کمک میکند و در نهایت سبب حفظ جوانی و شادابی در چهره میشود.

با این وجود محتوای پروتئینی موجود در روغن ماهی به رشد موها و حفظ سلامت و تحکیم آن‌ها یاری می‌کند.

 

رویارویی با فشار خون بالا؛ امگا -۳ دارای خاصیت‌های ضدالتهابی و ضدانعقادی است به همین سبب در کاستن از فشار خون تاثیردارد.

 

رویارویی با آسم؛ روغن ماهی در التیام و بهبود اختلالات تنفسی نظیر آسم، بسیار موثر است.این مکمل سودمند به کاهش حملات آسمی و تنفسی آسانتر یاری می‌کند.

 

– یاری به درمان ایدز؛ بررسی‌های انجام گرفته از سوی متخصصان برنامه علوم غذایی در لزینگتون اثبات نموده است که روغن ماهی با کاهش سطح‌تری گلیسیرید خون ولو در درمان ایدز نیز نقش اثربخش و مفیدی ایفا مینماید.

 

 

روغن ماهی

– سلامت ناخن‌ها؛ مصرف یکسره روغن ماهی به بهتر شدن بافت و سلامت ناخنها نیز یاری می‌کند و از اینرو میتوان از آن در تولید ترکیبات قوی کننده ناخنها استفاده کرد.

 

 

سلامت استخوانها؛ امگا -۳ موجود در روغن ماهی به تنظیم اعتدال املاح معدنی در استخوانها و بافتهای اطراف آن یاری می‌کند.

 

 

تاثیر خاص روغن ماهی در التیام و بهبود افسردگی؛ مبتلایان به افسردگی غالبا با کاهش سطح اسید چرب EPA مواجه اند.

بدین گونه روغن ماهی به منظور بهترشدن حال بیماران افسرده همچنین سودمند است.

 

 

 

 

– بارداری سالم؛ با توجه به اینکه اسید چرب DHA ‌موجود در روغن ماهی به منظور رشد چشم‌ها و مغز جنین بافایده است لذا مصرف روغن ماهی برای خانمهای حامله نیز توصیه میشود.روغن ماهی از زادروز زودرس یا بدنیا آمدن نوزاد زیر وزن طبیعی و نیز از سقط جنین جلوگیری میکند.

 

 – تاثیر ضد التهابی؛ روغن ماهی رل و نقش تأثیرگذاری در کاستن از تورم و التهاب در خون و بافت‌ها دارد. این مکمل به منظور بهترشدن اختلالات گوارشی، نشانگان روده کوتاه و بیماریهای التهابی مزمن بافایده است.

 

سلامت مغز و ساختار اعصاب؛ مصرف این مکمل به بهتر شدن کارکرد مغز، قویتر کردن حافظه و قدرت استدلال و تحکیم قدرت تمرکز یاری می‌کند.

روغن ماهی گردش خون را التیام میبخشد و حتی روی هورمونها و ساختار ایمنی بدن نیز موثر است که نهایتا روی کارکرد مغز اثر میگذارد.

 

– حفاظت در مقابل مرض قند نوع دوم؛ ملتهب شدن در سلول‌های چربی باعث ظهور پایداری انسولینی و نهایتا سبب مبتلا شدن به دیابت نوع ثانویه میشود.

طبیبان تاکید دارند که روغن ماهی مانع از پیدایش ملتهب شدن در سلولهای چربی میشود و در نتیجه هیچوجه دیابت نوع ثانویه تاثیردارد.

 

– رویارویی با آکنه؛ روغن ماهی حتی به منظور کاستن آکنه همچنین سودمند است چون حاوی اسید چرب EPA است و این اسید روی ترشحات غده‌های چربی در پیاز مو اثر میگذارد.

 

– التیام و بهبود خلق؛ روغن ماهی علاوه بر کاستن از افسردگی سبب تنظیم نوسانات خلقی شده و به بهتر شدن خلق و افزایش روحیه یاری می‌کند.

 

منبع

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «اثرات عجیب روغن ماهی روی فراموشی و آلزایمر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *