با خواص کیوی آشنا شوید!

کیوی

اکثر مردم کیوی را به خاطر رنگ سبز و طعم خوشایند آن دوست دارند. اما منحصر به فرد بودن این میوه به دلیل خواص بسیار زیاد آن است. در ادامه به 14 مورد از خواص  آن اشاره می کنیم.

  1. کیوی با آنزیم های خود به دستگاه گوارش شما کمک می کند.

این میوهدر حالت نرسیده و کال حاوی آکتی نیدائین (actinidain) است، آکتی نیدائین پروتئینی است که آنزیم کمک کننده هضم غذا را در خود حل می کند و در نتیجه وعده غذایی خیلی بهتر هضم می شود. آناناس نیز دارای چنین پروتئینی است که بروملائین نامیده می شود.

  1. به کنترل فشار خون کمک می کند.

سطح بالای پتاسیم در کیوی با مقابله با اثرات سدیم به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند.

  1. بدن را از بروز آسیب های مربوط به DNA محافظت می کند.

ترکیب منحصر به فرد آنتی اکسیدان ها در کیوی از سلول های DNA در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند. برخی کارشناسان معتقدند که این ویژگی می تواند از بروز سرطان پیشگیری کند.

  1. ارتقاء عملکرد سیستم ایمنی

سطح بالای ویتامین C به همراه دیگر آنتی اکسیدان ها در کیوی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی منجر می شود.

  1. از بدن در مقابل کاهش وزن محافظت می کند.

سطح پایین گلیسمی و سطح بالای فیبر در کیوی باعث می شود که کیوی سلول های بدن را مورد حمله انسولین قرار ندهد.

  1. به سلامت سیستم گوارشی کمک می کند.

کیوی منبع فوق العاده ای از فیبر محسوب می شود. این ویژگی از بروز یبوست و دیگر مشکلات در روده جلوگیری می کند.

  1. به دفع سموم از بدن کمک می کند.

سطح بالای فیبر در کیوی به اتصال سموم به یکدیگر و بیرون راندن آنها از روده کمک می کند.

  1.  به مقابله با بیماری های قلبی کمک می کند.

بررسی ها نشان داده اند که خوردن 2 تا 3 عدد کیوی در روز لخته شدن خون را به میزان 18 درصد و تری گلیسیرید را به میزان 15 درصد کاهش می دهد. خیلی از مردم برای پیشگیری از لخته شدن خون آسپیرین مصرف می کنند، اما این دارو دارای عوارض جانبی زیادی است، از جمله التهاب و خونریزی روده. کیوی دارای خاصیت ضد لخته شدن خون است و هیچ عارضه جانبی ندارد، بلکه دارای خواص بیشماری نیز می باشد.

  1. مفید برای دیابت

این میوه قند خون را به سرعت بالا نمی برد. این میوه دارای گلیسمی پاینی است و برای بیماران مبتلا به دیابت بی خطر است.

  1. برای دژنراسیون ماکولا و دیگر مشکلات چشمی مفید است.

بیماری دژنراسیون ماکولا یکی از مهم ترین علل از دست دادن بینایی در سالمندان است. تحقیقاتی در این زمینه بر روی 110 هزار زن و مرد انجام شد و نشان داد که خوردن سه عدد کیوی در روز خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا ره به اندازه 36 درصد کاهش می دهد. تصور می شود علت این امر وجود لوتئین و زیگزانتین در کیوی باشد، هر دو ماده های شیمیایی هستند که در چشم های انسان نیز وجود دارند. گرچه این تحقیق بر روی سبزیجات نیز انجام شد، اما سبزیجات دارای این ویژگی نبودند.

  1. کیوی باعث تعادل قلیایی می شود.

این میوه حاوی مواد معدنی زیادی است که جایگزین بسیاری از غذاهای اسیدی می شود که در طول روز می خوریم می تواند تعادل اسیدی و قلیایی را در بدن برقرار کند که ویژگی های ایجاد این تعادل در بدن عبارتند از: جوان شدن پوست، خواب خوب، انرژی زیاد جسمی، کاهش پوکی استخوان و کاهش ابتلا آرتریت.

  1. محافظت از پوست

این میوه سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدانی است که از پیر شدن پوست محافظت می کند.

  1. طعم خوشایندی دارد.

طعم و ظاهر کیوی فوق العاده است. به ویژه کودکان این میوه را دوست دارند زیرا با بقیه میوه ها متفاوت است. برای برقراری تعادل تغذیه ای خوب است که همیشه غذاهای مختلف و متنوع بخورید. هر غذا دارای قدرت و کیفیت خاص خود می باشد. مشکل رژیم غذایی اکثر مردم این است که غذاهای موجود در رژیم غذایی آنها محدود است و در نتیجه میزان مصرف مواد مغذی کاهش می یابد.

  1. آفت کش های کمتری برای این میوه استفاده می شود.

کیوی جز میوه هایی است که برای حفظ آن کمتر از آفت کش استفاده می شود. در سال 2016 کیوی یکی از 10 غذای اول در لیست غذاهای سالم در جهان مطرح شد.

مراقب باشید!

میوه مورد بحث حاوی مقدار قابل ملاحظه ای اگزالات است که به طور طبیعی در بدن بسیاری از گیاهان و حیوانات وجود دارد. زمانی که اگزالات خیلی غلیظ می شود، متبلور شده و باعث بروز مشکل می شود. بنابراین افرادی که دچار مشکلات کلیوی یا کیسه صفرا هستند بهتر است از خوردن کیوی اجتناب کنند.

به علاوه این میوه حاوی آنزیم هایی است که منجر به بروز سندروم حساسیت به لاتکس میوه می شوند. اگر به لاتکس حساسیت دارید، ممکن است به کیوی نیز حساسیت داشته باشید. به علاوه رسیدن میوه به کمک گاز اتیلن این ماده را افزایش می دهد، بنابراین کیوی طبیعی حاوی مقدار کمتری از این ماده خواهد بود. پختن میوه نیز این آنزیم را غیر فعال می کند.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.care2.com/greenliving/14-healthy-reasons-to-eat-kiwi.html” target=”blank” ]منبع مقاله[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *