با بیماری پوستی طاسی یا کچلی بیشتر آشنا شویم

 

گزینه های درمان آلوپسی آره آتا چیست؟

آلوپسی آره آتا یک بیماری بسیار غیر قابل پیش بینی است ، در بسیاری از موارد ، تکه های طاسی دوباره رشد خود را بدون درمان شروع می کنند یا قطع می کنند. به طور خاص، اگر فقط یک یا دو تکه کوچک طاسی وجود دارد بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که در ابتدا توجهی نکنند و رهایش کنند .

توجه: آلوپسی آره آتا به خودی خود سلامت عمومی شما آسیب نمی زند با در نظر گرفتن هر گونه انتخاب درمان، شما باید عوارض جانبی برخی از درمان ها را که ممکن است داشته باشند در نظر بگیرید و علت زمینه را بررسی کرده و آن را درمان کنید.

 

1)تزریق استروئید به فولیکول مو کمک می کند تا مو به عملکرد طبیعی باز گردد و باعث رشد مجدد مو میشود اما این تزریق در مورد آلوپسی های توسعه یافته و بزرگ کاربردی ندارد.

این درمان معمولا فقط توسط یک متخصص پوست و ارجاع به بیمارستان معمولا مورد نیاز انجام میشود. چند تزریق ( حدود 1 سانتی متر از هم جدا ) معمولا در هر جلسه از درمان داده شده میشود بنابراین، مناطق طاسی ، مناسب برای تزریق استروئید نیست. رشد  مجدد اولیه  1-2 ماه طول می کشد و تزریق هر 4-6 هفته تکرار می شود.

 

2) کرم استروئیدی ، ژل  و غیره ممکن است به رشد مجدد مو کمک کند.

 

 

3) پسورالن همراه با اشعه ماورای بنفش ، نور درمانی یا فتوتراپی با برخی از موفقیت های محدود استفاده می شود. این درمان نیاز به بسیاری از جلسات نور درمانی در بخش سرپایی بیمارستان دارد .

4) Dermatography ( خالکوبی ) را می توان  مانند  شبیه سازی ابرو مورد استفاده قرار داد.

5) استفاده از یک کلاه برای محافظت از تکه های طاسی زمانی که در معرض خورشید قرار دارید.

6) شواهد به اندازه کافی که چگونه طب مکمل در درمان آلوپسی آره آتا  می تواند موثر باشد ( به عنوان مثال: طب سوزنی، آروماتراپی و غیره ) وجود ندارد.

 

منبع :

کلینیک تخصصی پوست و لیزر آلومینا

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *