مکمل ها و آنتی اکسیدانهای مفید برای سلامتی و زیبایی پوست

ویتامین ها و مکمل های لازم برای پوستی زیبا و سالم

احتمالا درباره سه مورد از مهمترین راه ها برای جوانی پوست، یعنی محافظت از پوست در برابر آفتاب، سیگارنکشیدن و رژیم غذایی سالم  آگاه هستید

علاوه بر این موارد، انواع  ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها نیز ممکن است سلامتی و کیفیت پوست شما را بهبود بخشند.در اینجا به چند مورد از موثرترین آنها اشاره می کنیم:

ویتامین C و E و سلنیوم

تحقیقات نشان می دهند که  ویتامین Eو C و سلنیوم به محافظت از پوست دربرابر آسیب های آفتاب به پوست و سرطان پوست کمک می کنند و حتی ممکن است، بعضی از تغییر رنگ ها و چروک های پوستی را درمان نمایند. این آنتی اکسیدان ها با افزایش سرعت سیستم بازسازی پوست و با مهار آسیب های بیشتر به زیبایی پوست کمک می نمایند.

کارن برک(Karen E. Burke) از پزشکان دانشکده مونت سینای (Mount Sinai) توصیه می کند مصرف مکمل های حاوی 1000 تا 3000 میلی گرم ویتامین C و 400 واحد بین المللی ویتامین E و 100 تا 200 میکروگرم سلنیوم می تواند مفید باشد. (از دادن سلنیوم به کودکان تا زمانی که دندانهای بزرگسالی را در نیاورده اند خودداری کنید زیرا می تواند در شکل گیری مناسب مینای دندان آنها دخالت داشته باشد).

کوآنزیم Q10

کوآنزیم Q10 یکی از انواع آنتی اکسیدان های طبیعی درون بدن بوده که به رشد سلول ها و محافظت از آنها در برابر نابسامانی های سرطان کمک می نماید.  بنظر می رسد که کاهش سطح طبیعی کوآنزیم Q10 که در بزرگسالی و پیری رخ می دهد، با پیرشدن پوست در ارتباط است. یکی از تحقیقات اخیر نشان می دهد که گذاشت کوآنزیم Q10 برروی پوست به کاهش وقوع چین و چروک برروی پوست کمک می نماید. کوآنزیم Q10 پیشنهادی بیشتر تحقیقات با غلظت 0.3 % می باشد.

آلفا لیپوئیک اسید

این آنتی اکسیدان زمانیکه وقتی بشکل موضعی استفاده می شود، قادر به محافظت از پوست دربرابر آسیب نور خورشید می باشد. تحقیقاتی که انواع کرم های 3 %تا 5 % این آنتی اکسیدان را بررسی کرده اند، نتیجه گرفته اند اگر این کرم ها یک روز درمیان استفاده شده و کم کم میزان مصرف آنها به روزی یکبار برسد، بعضی از آسیب های آفتاب به پوست را بهبود می بخشد.

رتینوئیک اسید

رتینوئیک اسید نوع فعال ویتامین A می باشد. رتینوئید اسید موضعی برای درمان چین و چروک ها، لک های پوستی ناشی از افزایش سن و خشکی و خشونت پوست ناشی از قرار گرفتن در برابر آفتاب استفاده می شود. رتینوئیک اسید در انواع کرم و ژل مانند موجود بوده و معمولا یکبار در روز مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند متخصصان پوست براین باوربودند که رتینوئیک اسید پوست را در برابر آفتاب حساس می کند، اما هم اکنون قبول دارند که این مکمل به بهبود آسیب های آفتاب به پوست کمک می نماید.

اگر از رتینوئیک اسید با غلظت بالا و مقادیر و تعداد بالا استفاده نمایید، ممکن است باعث سرخی،خشکی و پوست انداختن شود. توصیه می شود که از این مکمل در مقادیر 0.01 % در انواع ژل مانند و 0.1 % در انواع کرم مانند استفاده کرده و هر دو تا سه شب یکبار برای بازگشت تاثیرات نور بر پوست استفاده شود.

فلاونوئیدها ( چای سبز و شکلات)

چای سبز و حتی شکلات نیز ممکن است به بهبود سلامت پوست شما کمک نماید. تحقیقات نشان می دهند که فلاونوئیدهای موجود در چای سبز به محافظت از پوست دربرابر سرطان و التهاب کمک می نماید. یکی از تحقیقات انجام شده در آلمان نشان می دهد که زنانیکه برای 3 ماه شکلات داغ با غلظت بالای فلاونوئید استفاده کرده اند از زنانیکه شکلات داغ با فلاونوئید کم غلظت مصرف کرده اند، پوست نرم تری داشته اند.

مطالعات دیگری که در مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر شده است نشان می دهد، زنانیکه از عصاره چای سبز برای درمان پوست خود استفاده کرده اند، بیشتر از زنان دیگر در برابر اثرات منفی نورخورشید ایمن هستند، بااین حال تحقیقات بیشتری برای اثبات این موضوع لازم می باشد.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B برای همه سلول های بدن از جمله سلول های پوست ضروری می باشند. مصرف غذاهای غنی از ویتامین Bهمچون مرغ، تخم مرغ و محصولات غنی شده با این ویتامین لازم می باشد چراکه کمبود ویتامین B خشکی و خارش پوست می شود.

تحقیقات نشان می دهد که برخی از ویتامین هایB مفید هستند که برای استفاده شود.

به عنوان مثال، در یک مطالعه، محققان کاوازاکی ژاپن، دریافتند که مصرف آنتی اکسیدان موضعی و ویتامین B6 بر روی موش های بی مو در برابر آسیب های پوستی ناشی از نور آفتاب و کاهش چین و چروک موثر بوده است.

سایر آنتی اکسیدان ها 

خیلی دیگر از عصاره های طبیعی بمنظور تاثیر مثبتشان بر روی پوست صورت بررسی شده و می شوند. مثال هایی برای این عصاره ها، عصاره های رزماری، ماسک گوجه(لیکوپن)، عصاره دانه انگور، عصاره انار و سویا می باشند. بعضی از متخصصان معتقداند ترکیبی از چند ماده طبیعی بهتر می باشد، در هرحال نتیجه این عصاره ها و مقدار مناسب آنها بایستی با تحقیقات علمی مشخص شوند.

بررسی ادعاها در مورد ویتامین ها و محصولات مراقبت از پوست

شرکت ها اغلب ادعا می کنند که محصولات آنها تاثیر شگفت انگیزی برروی سلامت پوست دارد اما همه این ادعاها قابل باور نیستند. حتی اگر یک محصول ادعا نماید که حاوی آنتی اکسیدان های مفید همچون ویتامین E و C می باشند، اغلب فهمیدن اینکه چقدر از این ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در محصول مورد نظر وجود دارد، سخت و مشکل می باشد. ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها باید در مقادیر درست و شکل های درست باشند، تا بتوانند از پوست محافظت نمایند. بهتر از قبل از خرید این محصولات از پزشک متخصص پوست برای بررسی فایده ی این محصولات مشورت بخواهید.

منبع:

tehranskin


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *