ایا بیخوابی باعث تضعیف عملکرد مغز میشود ؟

آنچه در تخت خواب می خواهید را چگونه بیان کنید

بررسی چگونگی تاثیر بی خوابی بر وضعیت ذهن 

در مطالعات انجام گرفته ,الگو های نامنظم خوابی به حجم پایین تر مغز نسبت داده میشوند و در نهایت درمان موثر بیخوابی میتواند عملکرد مغزی را بهبود بخشد .

معمولا افراد خواب کافی را همه نمیپندارند .بسیاری از موارد از چندین ساعت خواب در شب مهم تر به نظر میرسند .در مطالعات جدید به حجم ماده خاکستری و یا مغز پرداخته شذه است که در لوب فوقانی قرار دارد .

اطلاعات دیگری نیز وجود دارد که بیخوابی و تعدادی از مشکلات روانی را به کاهش حجم مغز نسبت میدهند و این موضع منطقی به نظر میرسد زیرا خواب و احساسات توابعی از مغز میباشند .

لوب هی فوقانی مغز بخش مهمی از عملکرد انسانی را تشکیل میدهند و برای ادامه حیات انسانی و رفتار های هشیارانه ضروری میباشند .

تحقیقاتی در خصوص چگونگی تاثیر اختلالات پس از درمان بر بیخوابی انجام دادند .به عنوان مثال این اختلالات در میان نیرو های ارتش به خوبی دیده میشود .

در این مطالعات از تصویر برداری رزونانس مغناطیسی برای اسکن مغز 144 سرباز استفاده شد که بیشتر ان را اقایان تشکیل میدادند .میزان خواب این افراد با استفاده از شاخص کیفی خواب پیتسبورگ اندازه گیری شد که یک فهرست ساده شامل الگو های خواب در چند ماه میباشد .

پس از مقایسه ی گزارش های شخصی و اسکن های مغزی مشخص شد که افرادی که دارای اختلالات خوابی میباشند ,به نسبت دیگر افراد حجم ماده خاکستری در لوب فوقانی کمتری دارند .اگرچه نیمی از انها الکل مصرف کرده بودند و 40 درصد از انان نیز در دوره های اختلالات افسردگی به سر میبردند ,ولی ارتباط بین مشکلات خواب و حجم ماده خاکستری بسیار تنگاتنگ میباشد .

در این خصوص به تحقیقات بیشتری نیاز است تا ارتباط دقیق بین حجم ماده خاکستری و اختلالات بیخوابی مشخص شود .

نگارندگان : فرحناز آل احمد/ دکتر مصطفی امیری

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  فلوشیپ اختلالات خواب از دانشگاه بارسلونا

  مدیر کلینیک خواب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *