اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) و 14 نشانه آن در کودکان

اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) و 14 نشانه آن در کودکان

اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) چیست؟

اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) یک اختلال پیچیده عصبی است که می تواند بر موفقیت فرزند شما در مدرسه و همچنین روابط آنها با دیگران تأثیر بگذارد. نشانه های ADHD متفاوت است. و گاهی اوقات تشخیص این علائم دشوار است.

بسیاری از علائم فردی ADHD را می توان در هر کودک مشاهده کرد. بنابراین ، برای تشخیص اختلال بیش فعالی کمبود توجه ، پزشک ، فرزند شما را با استفاده از معیارهای مختلف ارزیابی خواهد کرد.

اختلال بیش فعالی کمبود توجه در کودکان  به طور کلی هنگامی تشخیص داده می شود که کودک به سن نوجوانان رسیده باشد.  سن میانگین تشخیص این اختلال در کودکان 7 سالگی است.  اما اغلب آنها علائم و نشانه های جدی را در اوایل زندگی نشان می دهند.

 

علل اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)

علت ADHD شناخته شده نیست. محققان می گویند چندین مورد ممکن است به این عارضه منجر شود.  از جمله :

  • وراثت : ADHD به طور معمول در میان افراد خانواده بروز می کند.
  • عدم تعادل شیمیایی : مواد شیمیایی مغزی در افراد مبتلا به ADHD ممکن است از تعادل خارج باشند.
  • تغییرات مغز : مناطقی از مغز که توجه را کنترل می کنند در کودکان مبتلا به ADHD کمتر فعال هستند.
  • تغذیه بد ، عفونت ، سیگار کشیدن ، نوشیدن و مصرف مواد در دوران بارداری : این آیتم ها می تواند بر رشد مغز کودک تأثیر بگذارد.
  • سموم ، مانند سرب : ممکن است سمومی مانند سرب بر رشد مغز کودک تاثیر بگذارد.
  • آسیب مغزی یا اختلال مغزی : آسیب به جلوی مغز که لوب فرونتال نامیده می شود ، می تواند مشکلاتی را در رابطه با کنترل تکانه ها و احساسات ایجاد کند.

 

پیشگیری از اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)

پیشگیری از اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)

بیماری ADHD به علت مصرف شکر ایجاد نمی شود. ADHD همچنین از تماشای بیش از حد تلویزیون ، زندگی با فقر ، مدارس ضعیف و یا آلرژی غذایی ناشی نمی شود.

ADHD را نمی توان پیشگیری یا درمان کرد. اما تشخیص آن در مراحل اولیه ، به علاوه داشتن برنامه درمان و برنامه آموزشی مناسب ، می تواند به یک کودک یا بزرگسال مبتلا به ADHD کمک کند تا علائم خود را مدیریت و کنترل کند.

این مقاله اطلاعات جالبی در مورد علائم ADHD در کودکان به شما ارائه می دهد.

پزشکان متخصص مغز و اعصاب در کلینیک جایروس روش های خاصی برای درمان اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)  و مشکلات مرتبط به آن به بیماران ارائه می دهند که باعث شده  بیماران به سرعت روند بهبودی را طی کنند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما درمان خود را  شروع کنید.

علائم مشترک ADHD  در کودکان

در اینجا 14 علامت مشترک از ADHD که در کودکان وجود دارد.

 1.رفتار خود متمرکز

به نظر می رسد یک نشانه مشترک از  ADHD  ناتوانی در شناخت نیازها و خواسته های دیگران است. این علامت می تواند به دو نشانه بعدی منجر شود : وقفه و مشکل در انتظار نوبت خود.

 

2.قطع کردن حرف دیگران

رفتار مبتنی بر تمرکز به خود ممکن است باعث شود یک کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه ADHD   هنگامی که دیگران صحبت می کنند ، حرف آنها را قطع کند. یا بازی هایی که در آن شرکت ندارد را به هم بزند.

 

3. مشکل در انتظار نوبت خود بودن

کودکان مبتلا به ADHD ممکن است در انتظار نوبت خود برای مشارکت در فعالیت های کلاس درس و یا در هنگام بازی کردن با سایر کودکان مشکل داشته باشند.

 

4. آشفتگی های احساسی

کودک مبتلا به ADHD ممکن است در حفظ احساسات خود مشکل داشته باشد. آنها ممکن است خشم و عصبانیت خود را در یک زمان نامناسب نشان بدهند. کودکان کم سن تر ممکن است کمتر اوقات تلخی بکنند.

 

5.بی قراری

کودکان مبتلا به ADHD اغلب نمی توانند یک جا بنشینند.  آنها دائم از جا بلند می شوند و حرکت می کنند. وقتی هم که مجبور باشند یک جا بنشینند ، بی قرار هستند و سر جای خود وول می خورند.

 

6.بازی کردن پر سر و صدا

بی قراری که یکی از مشخصات کودکان با مشکل اختلال کم توجهی است باعث می شود که این بچه ها نتوانند هنگام بازی کردن آرام باشند.

 

7.ناتمام ماندن تکالیف

کودک مبتلا به ADHD ممکن است علاقه زیادی به انجام بسیاری از چیزهای مختلف داشته باشد. اما در همل با آنها مشکل داشته باشد. به عنوان مثال ، این بچه ها ممکن است پروژه ها ، کارها یا تکالیف خود را شروع کنند. اما به محض اینکه چیز دیگری توجه شان را جلب کرد ، تکالیف را رها کرده و به سراغ آن بروند.

 

8. عدم تمرکز

کودک مبتلا به ADHD ممکن است دچار مشکل عدم تمرکز باشند.  حتی اگر کسی به طور مستقیم با آنها صحبت کند ، آنها می گویند که دارند به شما گوش می دهند ، اما نمی توانند بگویند که چه گفته اید.

 

9.اجتناب از انجام  وظایفی که نیاز به تلاش ذهنی گسترده دارد

این آیتم که شبیه به عدم  تمرکز است می تواند یک کودک مبتلا به اختلال کم توجهی را به اجتناب از فعالیت هایی که مستلزم تلاش های ذهنی مداوم هستند ، مانند توجه به کلاس و انجام تکالیف وادار کند.

 

10.اشتباهات

کودکان مبتلا به ADHD  برای پیروی از دستورالعمل هایی که نیاز به برنامه ریزی یا اجرای برنامه دارند ، دچار مشکل می شوند. این امر می تواند منجر به اشتباهات و بی دقتی شود. اما نشانه کم هوشی این کودکان نیست.

 

11.خیالبافی

کودکان مبتلا به ADHD همواره غیر قابل کنترل و پر سرو صدا نیستند.  نشانه دیگری از کودکان مبتلا به اختلال  ADHD آرام تر بودن و کمتر از سایر بچه ها درگیر بودن است. کودکان مبتلا به ADHD ممکن است به فضا خیره شوند ، خیالبافی کنند ، و به آنچه که در اطراف آنها اتفاق می افتد ، بی توجه باشد و آن را نادیده بگیرند.

 

12.مشکل سازماندهی  

کودک مبتلا به ADHD ممکن است مشکل پیگیری وظایف و فعالیت ها را داشته باشد. این ضعف کودک ممکن است در مدرسه برای او مشکلاتی ایجاد کند. چرا که آنها نمی توانند برای انجام تکالیف خانه ، پروژه های مدرسه و سایر تکالیف اولویت بندی کنند.

 

13.فراموشی

کودکان مبتلا به ADHD ممکن است در انجام فعالیت های روزانه خود فراموشکار باشند.  آنها ممکن است فراموش کنند کاری انجام دهند یا تکالیف خود را انجام دهند. آنها همچنین ممکن است وسایل خود را گم کنند.  از جمله اسباب بازی های شان را .

 

14.نشان دادن علائم در چندین محیط

یک کودک مبتلا به ADHD علائم بیماری را در بیش از یک محیط نشان می دهد. به عنوان مثال ، آنها ممکن است عدم تمرکز و کم توجهی را در مدرسه و در خانه نشان دهند.

 

گزینه های درمان اختلال بیش فعالی کمبود توجه

درمان اختلال بیش فعالی کمبود توجه در کلینیک جایروس

همه کودکان در برخی مواقع برخی ممکن است چنین رفتارهایی را از خود نشان بدهند.  خیالبافی ،  بی قراری ، و بی توجهی به اطراف از رفتارهای رایج در این کودکان است. با این حال ، باید درباره گام های بعدی فکر کنید :

  • کودک شما علائم ADHD را دارد.
  • این رفتار بر موفقیت او در مدرسه تأثیر می گذارد و منجر به تعامل منفی با همسالانش می شود

 

اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) قابل درمان است. اگر مشکل کودک شما  ADHD تشخیص داده شود ، تمام گزینه های درمان را مرور کنید. سپس ، زمانی را برای مراجعه به یک دکتر یا روانشناس تعیین کنید تا بهترین گزینه درمان را انتخاب کنید.

گزینه های درمان اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) را در مقاله بعدی پیگیری کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

 

پزشکان متخصص مغز و اعصاب در کلینیک جایروس روش های خاصی برای درمان اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)  و مشکلات مرتبط به آن به بیماران ارائه می دهند که باعث شده  بیماران به سرعت روند بهبودی را طی کنند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما درمان خود را  شروع کنید. 
                                                      برای تماس با کلینیک جایروس اینجا کلیک کنید.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) و 14 نشانه آن در کودکان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *