کایروپرکتیک برای درمان کمردرد

کایروپرکتیک

بین افرادی که به دنبال رهایی از کمردرد هستند، اکثرا روش درمانی کایروپرکتیک را انتخاب می کنند. حدود 22 میلیون امریکایی سالانه به تمرین دهنده های کایروپرکتیک و فیزیوتراپ ها مراجعه می کنند، که از این میان 7.7 میلیون نفر آنها، یعنی 35 درصد، به دنبال درمان کمر درد هستند. کمر دردی که به علت های مختلف رخ داده از جمله تصادف، صدمه های ورزشی و کشیدگی عضلات. دیگر مراجعه کنندگان دچار درد ناحیه بازو، گردن و پاها و یا سردرد هستند.

کایروپرکتیک چیست؟

کایروپرکتیک از دستکاری ستون فقرات و دیگر درمان های جایگزین استفاده می کند و نظریه درمانی در این روش هم ترازی مناسب ساختار عضلانی اسکلتی بدن، به خصوص ستون فقرات، است که بدن قادر خواهد ساخت بدون نیاز به جراحی یا دارو خود را بهبود بخشد. دستکاری ستون فقرات برای بازگرداندن حرکت به مفاصل انجام می شود که این مفاصل به خاطر اتفاقات و آسیب های ناشی از حوادث مانند سقوط و یا فشار های مکرر، مانند نشستن بدون پشتیبان مناسب، دچار آسیب دیدگی شده اند.

کایروپرکتیک در درجه اول برای رفع درد عضلات و مفاصل، استخوان ها و بافت های همبند مانند غضروف، رباط ها و تاندول ها استفاده می شود. گاهی نیز با درمان های متعارف پزشکی استفاده می شود.

کایروپرکتیک برای کمردرد چه کاری انجام می دهد؟

اولین کاری که یک درمانگر مایروپرکتیک انجام می دهد، بررسی سابقه پزشکی فرد و معاینه جسمی وی می باشد و ممکن است از آزمایشات یا تصاویری برای تشخیص و تعیین روش درمانی استفاده کند.

کایروپرکتیک 1

برنامه درمانی ممکن است شامل یک یا چند تنظیم دستی باشد که در آن پزشک با استفاده از کنترل و نیروی ناگهانی، مفاصل را برای بهبود دامنه و کیفیت حرکت دستکاری می کند. بسیاری از درمانگرهای کایروپرکتیک با مشاوران تغذیه و توانبخشی و ورزش نیز همکاری می کنند. اهداف مراقبت کایروپرکتیک، علاوه بر درمان کمر درد، شامل ترمیم عملکرد و پیشگیری از صدمه می باشد.

مزایا و خطرات کایروپرکتیک چیست؟

دستکاری ستون فقرات و مراقبت به روش کایروپرکتیک به طور کلی یک روش بی خطر می باشد و یک روش درمانی موثر برای کمردردهای حاد و آسیب های ناگهانی محسوب می شود. کمر درد حاد که رایج تر از کمردرد مزمن است، بیشتر از 6 هفته طول نمی کشد و به خودی خود بهبود می یابد.

تحقیقات نیز نشان داده اند که کایروپرکتیک برای درمان درد گردن و سردرد نیز موثر است. به علاوه فشار متوسطی که هم توسط درمانگر کایروپرکتیک و هم ماساژدهندگان بافت های عمیق استفاده می شود، برای آرتروز و فیبرومیالژیا نیز موثر خواهند بود.

مطالعات اثربخشی پرولوتراپی یا اسکلروتراپی (ترمیم عروق) را، که توسط برخی درمانگراهی کایروپرکتیک استفاده می شوند، برای تسکین درد تایید نکرده اند، دردی که به طور ناگهانی یا به تدریج شروع شده و بیش از سه ماه طول می کشد. این روش های درمانی به صورت تزریق دارو به داخل عروق خونی می باشند.

کایروپرکتیک 2

افرادی که دچار پوکی استخوان، فشردگی نخاع و یا آرتریت های التهابی هستند، یا از داروهای رقیق کننده ی خون استفاده می کنند، نمی توانند دستکاری ستون فقرات را تحمل کنند. به علاوه بیماران با سابقه سرطان قبل از انجام کایروپرکتیک باید اجازه از پزشک خود داشته باشند.

روش درمانی براساس تشخیص دقیق از درد کمر می باشد. درمانگر باید اطلاعات دقیق از سابقه پزشکی فرد، شرایط پزشکی فعلی، داروهای مصرفی، سانحه یا جراحی و شیوه زندگی فرد بیمار داشته باشد. گرچه به ندرت، اما گاهی هم اتفاق می افتد که این روش درمانی فتق دیسک یا درد گردن در سکته مغزی را بدتر می کند. برای اطمینان، در هنگام انجام کایروپرکتیک درمانگر خود را از سوابق پزشکی خود مطلع سازید.

این روش درمانی در کلینیک فوق تخصصی آلومینا انجام می شود.  می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موجود روی صفحه وب سایت تماس بگیرید و با متخصصان در این کلینیک مشورت کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «کایروپرکتیک برای درمان کمردرد»

  1. با عرض سلام و درود خدمت شما

    میخواستم ببینم این روش درمانی تو کشور ما بصورت اکادمیک و دانشگاهی هست و تدریس میشه یا ن ؟
    و اگر هست زیر شاخه ی چ رشته ای هس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *