علائم حمله ی قلبی در خانم ها

حمله ی قلبی در  خانم ها

نشانه های حمله ی قلبی در خانم ها عبارتند از:

  1. فشار ناراحت کننده، سنگینی، احساس پری یا درد در مرکز قفسه ی سینه که بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و مجددا بعد از مدتی شروع می شود.
  2. ناراحتی یا درد در یک یا هر دو دست، پشت، گردن، فک یا شکم.
  3. تنگی نفس که با ناراحتی در قفسه ی سینه یا بدون آن همراه است.
  4. دیگر نشانه ها نیز عبارتند از عرق سرد، تهوع یا سبکی سر.
  5. همانند مردها، متداول ترین نشانه ی حمله ی قلبی در خانم ها درد یا ناراحتی در قفسه ی سینه می باشد. اما خانم ها علائم بیشتری را نسبت به آقایان مشاهده می کنند، به ویژه تنگی نفس، حالت تهوع، استفراغ و درد در پشت و فک.

اگر شما هر یک از این علائم را مشاهده می کنید، زیاد منتظر نمانید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

در بسیاری از فیلم های تلویزیونی چنین صحنه ای را مشاهده کرده ایم که یک مرد قفسه ی سینه ی خود را گرفته و سپس روی زمین می افتد. در حقیقت قربانی حمله ی قلبی می تواند  یک خانم باشد و صحنه نیز به این شکل نباشد. پروفسور نیکا گلدبرگ، مدیر پزشکی مرکز سلامتی تیش جوآن، برای سلامت زنان در مرکز پزشکی NYU Langone و داوطلب انجمن قلب امریکا، می گوید: ” گرچه خانم ها و آقایان فشار زیادی را در قفسه ی سینه ی خود احساس می کنند، انگار که یک فیل روی قفسه ی سینه ی آنها نشسته باشد، اما خانم ها بدون احساس چنین فشاری نیز دچار حمله می شوند. در عوض آنها تنگی نفس، فشار یا درد در پایین قفسه ی سینه و یا قسمت فوقانی شکم، احساس سبکی سر، غش کردن، فشار قسمت فوقانی پشت یا خستگی شدید احساس می کنند.”

حتی وقتی علائم خفیف هستند، عواقب آن می تواند مرگبار باشد، به خصوص اگر قربانی زودتر کمک دریافت نکند.

“فکر می کردم آنفلوآنزا گرفته ام”

گرچه بیماری قلبی قاتل شماره ی یک خانم هاست، اما خانم ها معمولا این علائم را به موارد کم اهمیت تر مانند رفلکس اسید معده، آنفلوآنزا یا عوارض طبیعی افزایش سن ارتباط می دهند. دکتر گلدبرگ در این مورد می گوید: “خانم ها سعی می کنند این علائم را نادیده بگیرند، زیرا خانواده ی خود را در درجه ی اول اهمیت قرار می دهند. حتی خانم هایی هستند که با پی بردن به واقعیت احتمال حمله ی قلبی در مورد خود، بسیار شوکه می شوند.”

حمله ی قلبی هر 34 ثانیه یک بار اتفاق می افتد و زمانی پیش می آید که جریان خونی که اکسیژن را به عضله ی قلب می آورد، به شدت کاهش می یابد یا کاملا قطع می شود. این امر نیز به این علت اتفاق می افتد که شریان هایی که به قلب خونرسانی می کنند، به خاطر رسوب چربی ها، کلسترول و دیگر مواد تنگ تر می شوند.

بسیاری از خانم ها فکر می کنند علائم حمله ی قلبی مشخص هستند، اما در حقیقت این نشانه ها خیلی خفیف و گاهی حتی گیج کننده هستند. دکتر گلدبرگ می گوید: ” شما احساس تنگی نفس می کنید، انگار که مسافت زیادی را دویده باشید در حالیکه هیچ حرکتی نداشته اید.”

expressive portrait of woman who has chest pain

وی در ادامه می گوید: “برخی خانم ها فشاری را در قسمت فوقانی پشت خود احساس می کنند که انگار این قسمت پشت آنها با طناب بسته شده است. گیجی، سبکی سر یا ضعف از دیگر علائم هستند. بسیاری از خانم ها که فکر می کنند ممکن است دچار حمله قلبی شوند، آسپرین می خورند و به پزشک مراجعه نمی کنند. اما به هرحال خوردن آسپرین به تنهایی کافی نیست. پس از مشاهده ی این علائم فورا باید به پزشک مراجعه شود.”

مراقب خود باشید!

بیماری قلبی قابل پیشگیری است. در اینجا چند نکته ی مهم را در این رابطه مشاهده می کنید:

  • با پزشک خود قرار ملاقات هایی را برنامه ریزی کنید تا خطرات احتمالی حمله ی قلبی را در مورد خود فرا بگیرید.
  • سیگار را ترک کنید. آیا می دانستید یک سال پس از ترک سیگار احتمال حمله ی قلبی تا 50 درصد کاهش می یابد؟
  • برنامه ی ورزشی طراحی کنید. فقط 30 دقیقه پیاده روی در روز می تواند تا حد زیادی احتمال حمله ی قلبی را کاهش دهد.
  • در صورت لزوم رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. بهتر است ایده های غذاهای آماده ی سالم و روش های بهتر آماده کردن غذا را یاد بگیرید. به عنوان مثال در صورت استفاده از مرغ بهتر است از گوشت سینه به جای قسمت های پر چرب ( پاها و ران) استفاده کنید و پوست مرغ را نیز حذف کنید.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *