درمان نرمی استخوان |فیزیوتراپی برای نرمی استخوان

درمان نرمی استخوان

درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی

نرمی استخوان عارضه ای است که عموما در کودکی فرد رخ می دهد. عومال بسیاری در شکل گیری این عارضه دخلی هستند اما شاید مهم ترین عامل کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین D می باشد.

یکی از مهم ترین عوارض ابتلا به این بیماری ؛ضعف و شکنندگی استخوان ها می باشد چرا که تراکم استخوان افراد مبتلا به این بیماری بسیار پایین است.

درمان های اولیه این بیماری بیشتر بر روی جایگزین کردن ویتامین هایی تمرکز دارد که بدن از دست داده است.این شیوه بیشتر علائمی که مربوط به نرمی استخوان هستند را بهبود می بخشد.در صورتی که فرزند شما دچالر کمبود ویتامین D است احتمالا پزشک در صورت امکان ،قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را تجویز خواهد کرد.

درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی
درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی

همچنین پزشک؛کودک را تشویق می کند که غذاهایی با ویتامین D بالا مانند ماهی،شیر و تخم مرغ مصرف کند.

مکمل های کلسیم و ویتامین D  را نیز می توان جهت درمان نرمی استخوان استفاده کرد.درباره دوز مصرفی صحیح این مکمل ها از پزشک خود سوال کنید. گرچه بیشتر مواقع دوز مصرف آن ها بر اساس وزن و سایز کودک تعیین می شود.

 

ممکن است مصرف بیش از حد ویتامین D و کلسیم برای کودک مضر باشد

در صورتی که بیمار دچار نا به هنجاری های اسکلتی شده است ،ممکن است لازم باشد که از بریس استفاده شود تا در حین رشد کودک، استخون ها را در پوزیشن مناسب نگه داری کرد. در موارد وخیم؛ممکن است کودک شما به جراحی های ترمیمی نیاز داشته باشد.

مرکز فیزیوتراپی و ارتوپدی شایگان مهر افتخار دارد که از بهترین متخصص ارتوپد بهره گرفته و خدمات جراحی را نیز به کودک دلبند شما ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از متخصصین این مجموعه به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مزایای فیزیوتراپی برای درمان نرمی استخوان در کودکان و بزرگسالان چیست؟ در ادامه تصمیم داریم به برخی از این مزایا و منافع بپردازیم. با ما همراه باشید:

درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی
درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی

در وهله اول این که فیزیوتراپی استخوان ها و عضلات بدن را قوی تر کرده و در نتیجه احتمال شکستگی و آسیب دیدن آن ها را کاهش می دهد. چرا که خطر شکستگی و افتادن همیشه در کمین کسانی است که به این عارضه مبتلا هستند.

یکی از دیگر مشکلاتی که این بیماری برای افراد به همراه دارد ؛کمردرد است. فیزیوتراپی می تواند ستون فقرات و عضلات کمرتان را قوی تر و منعطف تر کند و به همین خاطر می توان امیدوار بود که به تدریج و با مداومت در انجام تمرینات فیزیوتراپی ،کمردرد بیمار نیز تسکین پیدا کند .

درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی
درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی

چه اشخاصی در معرض ابتلا به نرمی استخوان هستند ؟

عوامل تشدید ابتلا به این عارضه شامل موارد زیر است :

  1. زایمان زودرس(به علت سطوح پایین ویتامین D ؛ کلسیم و فسفر)
  2. قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب به اندازه کافی(به خصوص در محیط های جغرافیایی بالا و پایین)
  3. بیماری متابولیسم ارثی
  4. رنگ تیره پوست(افرادی که رنگدانه های پوستشان تیره است)
  5. نوزادانی که از مادرانی با کمبود ویتامین D متولد می شوند
  6. بیماری کلیوی که جذب کلسیم و فسفر را تحت تاثیر قرار می دهد و میزان جذب آن ها را کاهش می دهد
  7. کمبود مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر،(این مورد مخصوصا در افرادی مشاهده می شود که رژیم های گیاهخواری دارند و از محصولات لبنی استفاده نمی کنند “ویگان ها”). به همین علت مصرف مداوم لبنیات در صبح و ویتامین D می تواند در پیشگیری از این عارض بسیار موثر و مفید باشد

درمان نرمی استخوان در بزرگسالان

یکی از مسائلی که به تدریج و با بالا رفتن سن برای انسان پیش می آید همین عارضه نرمی و پوکی استخوان است. بیشتر افراد هنگامی که از سن 60 سالگی عبور می کنند دچار ضعف و پوکی استخوان می شوند که همین مسئله خطر افتادن و سقوط را در آن ها افزایش می دهد.

 

یکی از مزایای اصلی فیزیوتراپی برای درمان نرمی استخوان این است که با انجام برخی روش ها و تمرینات، استخوان های فرد را قوی تر کرده و از خطراتی هم چون سقوط و افتادن نیز پیشگیری به عمل می آورد.

به یاد داشته باشید که برای درمان نرمی استخوان، افزایش مصرف ویتامین و کلسیم جوابگو نیست چرا که با بالا رفتن سن میزان جذب این ویتامین ها در بدن کاهش پیدا می کند. به همین خاطر اصلی ترین اقدام شما برای درمان این عارضه در سنین پیری ،باید فیزیوتراپی و توانبخشی باشد.

درمان نرمی استخوان در کودکان

همان گونه که در بالا ذکر کردیم این عارضه ممکن است در سنین کودکی و در اثر کمبود ویتامین و کلسیم به وجود آمده باشد. عدم رسیدگی به عارضه هایی مانند نرمی استخوان می تواند منجر به بروز بیماری های وخیم تری مانند راشیتیسم گردد.

درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی
درمان نرمی استخوان با فیزیوتراپی

یکی از روش هایی که برای درمان این عارضه به کار می رود جراحی است. شما می توانید با مراجعه به یک متخصص ارتوپد کودکان این مشکل را برطرف کنید. البته باید در نظر داشت که پیش از هر چیزی باید استخوان کودک خود را به قدری قوی سازید که تحمل پیامدهای جراحی برای کودک سنگین و دشوار نباشد.

ورزش برای نرمی استخوان

پزشک فیزیوتراپیست ورزش ها و تمرینات مختلفی را برای بهبود و درمان این عارضه به شما پیشنهاد خواهد کرد که باید در انجام آن ها جدی و مصمم باشید.

بیشتر این ورزش ها و تمرینات بر روی قوی کردن و منعطف کردن عضلات و استخوان ها تمرکز خواهند داشت.

پزشک فیزیوتراپیست به کمک شما ،برنامه ای درمانی را تنظیم خواهد کرد تا از طریق آن بتوانید به تدریج سلامت خود را به دست آورید

دکتر نرمی استخوان کودکان

در صورتی که به دنبال یک متخصص ارتوپد کودکان هستید ، ما به شما مرکز شایگان مهر را معرفی می کنیم. این مرکز علاوه بر در اختیار داشتن بهترین و نوین ترین تجهیزات؛ پرسنلی بی نهایت همدل و صمیمی دارد که شرایط ویژه کودک شما را درک کرده و تلاش دارند که بهترین نتیجه ممکن را برای فرزند دلبند شما حاصل نمایند.

در انتها امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *