درمان غیر جراحی آرتروز زانو | درمان زانو درد | بهترین مرکز فیزیوتراپی

درمان غیر جراحی آرتروز زانو

درمان غیر جراحی آرتروز زانو

اگر وضعیت سلامتی شما هم مانند هزاران فردی باشد که از سن 50 سالگی عبور کرده اند، آن وقت می توانید ببینید که زانوهایی که سال ها به بهترین نحو به شما خدمت کرده اند، به تدریج دچار درد و تورم خواهند شد

ممکن است صداق ترق و تروق بدهند و حتی احتمالا احساس ساییدگی به هنگام حرکت کردن خواهید داشت.

درمان غیر جراحی آرتروز زانو
درمان غیر جراحی آرتروز زانو

بیشتر مواقع؛ افرادی که سن بالایی دارند و دچار مشکلات زانو هستند،احتمالا دچار آرتروز زانو شده اند.در صورتی که این دردها مدام امان شما را بریده اند و دیگر طاقت دردشان را ندارید بهتر است به فکر درمان آن ها باشید.

همان گونه که احتمالا می دانید راه های بسیاری برای درمان آرتروز زانو وجود دارد. در ادامه تصمیم داریم که به آن ها بپرداریم. با ما همراه باشید.

واژه ی “آرتروز” به معنی التهاب مفصل است و معمولا برای تشریح 200 نوع بیماری روماتیسمی و عارضه هایی به کار می رود که خود مفصل؛بافت اطراف ان و دیگر بافت های مرتبط را دچار می کنند.

غضروف سالم رنگی سفید درخشان دارد و نرم است و عملکردش این است که به مفاصل اجازه حرکت نرم و منعطفانه بدهد.

آرتروز هنگامی رخ می دهد که همین غضروف میان استخوان ها در مفاصل دچار آسیب یا صدمه شود.

وقتی که این غضروف صدمه ببیند منجر به درد و تورم خواهد شد .

درمان غیر جراحی آرتروز زانو
درمان غیر جراحی آرتروز زانو

آرتروز ممکن است به دلایل مختلفی بروز پیدا کرده باشد :

  • صدمه یا جراحت
  • کشیدگی یا سابیدگی عادی زانو
  • بالا رفتن سن
  • التهاب
  • عفونت

مفصل زانو رایج ترین نقطه ای است که به احتمال قوی به آرتروز مبتلا شود

مفصلی که بر اساس آمار بیشتر به آرتروز مبتلا شده است،مفصل زانوست  و آستئوآرتروز یکی از شایع ترین انواع آتروز در زانو است.

این یکی از انواع مخرب آرتروز ناشی از سابیدگی و کشیدگی است که بیشتر مواقع در افراد بالاتر از 50 سال بروز پیدا می کند اما احتمالا بروز آن در افراد جوان تر نیز دور از انتظار نیست.

در آستئوآرتروز غضروف موجود در مفصل زانو؛به تدریج از بین می رود.زانودردی که شما را نیمه های شب از خواب می پراند ممکن است یکی از علائم آستئوآرتروز باشد.

یکی دیگر از انواع آرتروز که ممکن است در زانو به وجود آمده باشد معمولا به خاطر صدماتی است که زانو در طول یک حادثه می بیند و به آن “آرتروز پس از حادثه” گفته می شود.

این عارضه احتمالا به خاطر پارگی مینیسک زانو،آسیب رسیدن به رباط پا،یا شکستگی زانو رخ دهد و چه بسا این نوع از آرتروز سال ها بعد از حادثه؛ علائم خود را بروز دهد.

درد آرتروز ممکن است ناگهانی شروع شود اما به وجود آمدن آهسته خواهد بود.

درد آرتروز زانو معمولا در صبح و پس از یک پیاده روی و یا دویدن طولانی مدت بدتر می شود.مخصوصا بالا و پایین رفتن از پله ها می تواند به اندازه نشستن دردناک باشد.

درمان غیر جراحی آرتروز زانو
درمان غیر جراحی آرتروز زانو

برخی از بیمارانی که به مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر مراجعه می کنند، هم چنین می گویند که در هوای مرطوب نیز زانودردشان بیشتر می شود و به این ترتیب می توانیم بگوییم که تغییرات آب و هوایی نیز بر روی این عارضه تاثیر می گذارد.

5 راهی که می توان بدون جراحی آرتروز زانو را درمان کرد:

پیش از این که تصمیم به جراحی آتروز زانو بگیرید می توانید راه ها و گزینه های درمانی مختلفی را امتحان کنید که برای تسکین درد ناشی از آرتروز زانو بسیار مفید هستند و می توانند عملکرد مفصل را بهبود ببخشند.. در ادامه به 5 تا از بهترین راه های درمانی اشاره خواهیم کرد

  1. فیزیوتراپی :اولین کاری که باید پس از ابتلا به آتروز زانو انجام داد،رفتن به جلسات فیزیوتراپی است.کشش عضلات چهارگانه و همسترینگ می تواند فشار را از روی زانو بردارد. به علاوه،این عضلات کمک می کنند تا زاویه قرار گیری زنو درست شده و درد را کاهش دهد.

  1. داروهای ضدالتهاب برای تسکین موقتی تورم و درد زانو در بیشتر افراد موثر و مفید هستند.

  1. یخ یک نوع درمانی بسیار موثر و ایمن است و باید پس از ورزش های سنگین از جمله پیاده روی های طولانی مدت استفاده شود.
  2. اگر بعد از امتحان کردن سه راهی که در بالا اشاره کردیم درد شما تسکین پیدا نکرد؛درمان بعدی آرتروز زانو باید تزریق باشد.تزریق استروئید ها به سرعت تاثیر گذاشته و برای بیشتر افراد مفید و موثر است اما فقط در حدود 4 هفته تاثیر خواهد داشت و بعد از آن اثرات مسکن آن از بین خواهد رفت و درد دوباره به سراغ شما خواهد آمد.تزریق هیالورونیک اسید که یک نوع لوبریکانت و ضد التهاب طبیعی است نیز برای مدت 6 ماه می تواند درد شما را تسکین دهد اما برای این که تاثیر خود را بگذارد نیاز به چنیدن هفته دارد .

  1. درمان PRP : یک نوع دیگر بسیار موثر تزریق پلاسما با پلاکت غلیظ است.در این شیوه ی درمانی،پلاکت ها از خون خودتان گرفته شده و با سرعت بسیار بالایی چرخیده شده و سپس به زانو تزریق خواهند شد. فیزیوتراپیست های بسیاری این شیوه ی درمانی را به نوعی تجربه گرایی در نظر می گیرند اما تحقیقات متعددی نشان داده است که این درمان اثرات بسیار بالایی دارد.
درمان غیر جراحی آرتروز زانو
درمان غیر جراحی آرتروز زانو

عمل آرتروز زانو

برخی مواقع جراحی بهترین راهی است که در پیش دارید.

اگر هیچ یک از روش های غیر جراحی بالا تاثیری نداشت؛و درد هم چنان موجب عذاب شد و نتوانستید که به شیوه ی دلخواهتان از زانو استفاده کنید ؛پس شاید زمان آن رسیده که جراحی تعویض مفصل زانو را در نظر بگیرید که امروزه یکی از موفق ترین عمل هایی است که انجام می گردد.

 

این عمل به این گونه انجام می شود که در طول آن غضروف آسیب دیده و استخوان زیرین آن را برداشته و با یک غضروف مصنوعی ساخته شده از فلز نرم یا پلاستیک فشرده ی سخت جایگزین می شود.

می توانید بلافاصله پس از این جراحی اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

در صورتی که به دنبال یک متخصص ارتوپد و جراح استخوان و مفاصل می گردید؛ مرکز شایگان افتخار دارد که وی را به شما معرفی کنید. متخصص ارتوپد مرکز شایگان مهر،از برجسته ترین و ماهرترین پزشکان تهران می باشد و تجارب زیادی در این شیوه از جراحی دارد.در صورتی که به جلسه ی مشاوره احتیاج دارید می توانید به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

درمان قطعی آرتروز زانو با ورزش

فیزیوتراپیست شما ممکن است ورزش های مختلفی را به شما پیشنهاد کند که با انجام آن ها می توانید تا جای ممکن درد این عارضه را کاهش دهید.

در مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر، ما محیط بسیار گرم و دلچسبی را برای بیماران مهیا کرده ایم که با کمک فیزیوتراپیست و بهترین و نوین ترین دستگاه های روز دنیا،تمرینات خود را انجام داده و به تدریج درمان پیدا کند.

فیزیوتراپی و توانبخشی آتروز زانو

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان افتخار دارد که بهترین شیوه های دنیا را برای درمان آتروز زانو به کار گیرد. علاوه بر این شما می توانید با این مجموعه تماس حاصل کرده و درخواست فیزیوتراپی در منزل داشته باشید.

بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران

اگر فکر می کنید که در یک یا هر دو زانو دچار آرتروز شده اید، می توانید به بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران ( شایگان مهر) مراجعه کنید.

در صورتی که دچار درد؛تورم و گرفتگی در زانوی خود شده اید،می توانید قرار ملاقاتی با پزشکان و فیزیوتراپیست های مجموعه شایگان مهر تنظیم کنید.اگر واقعا آرتروز زانو داشته باشید؛ پزشکان این مجموعه بهترین شیوه های درمانی را برای شما در نظر خواهند گرفت.

 مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *