درمان بدون جراحی دیسک | فیزیوتراپی دیسک کمر | بیرون زدگی دیسک کمر

درمان بدون جراحی دیسک

درمان بدون جراحی دیسک

یکی از سخت ترین و دردناک ترین عارضه هایی که ممکن است برای کمر پیش بیاید ، ابتلا به دیسک کمر می باشد. فردی که به این مشکل دچار شده باشد، ناچار است که دائم بی حرکت بوده و متحمل درد وحشتناکی شود.

امروزه روش های مختلفی برای درمان این عارضه وجوددارد.برخی از این گزینه های درمانی شامل جراحی می شوند و دیگر روش ها، تلاش دارند که بدون جراحی و تحمل عوارض آن به درمان این عارضه بپردازند.

درمان بدون جراحی دیسک
درمان بدون جراحی دیسک

یکی از بهترین روش های درمان دیسک کمر ؛ استفاده از تمرینات و ورزش های فیزیوتراپی می باشد.فیزیوتراپیست ها با شما کار خواهند کرد و علاوه بر این تمریناتی را به شما آموزش خواهند داد که در خانه انجام دهید و به تدریج بتوانید عملکرد صحیح کمر خود را باز گردانید.

مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی شایگان مهر با همکاری پزشکان جایروس تلاش دارد تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت مشاوره و اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

 

درمان پارگی دیسک کمر بدون جراحی

در گذشته رسم بر این بود که پزشکان به افرادی که دچار عود دیسک کمر می شدند، تجویز می کردند که برای یکی دو هفته استراحت کنند و روی تخت دراز بکشند.امروزه توصیه های بسیار متفاوتی از سوی پزشکان به بیماران می شود.

امروزه فعال بودن و حرکت کردن به شدت توصیه می شود چرا که باقی ماندن به حالت دراز کشیده برای مدت زمانی طولانی می تواند موجب ضعیف شدن استخوان ها و عضلات شده و در نهایت باعث بروز مشکلات دیگری شود.

تحقیقات نشان داده است که فعال بودن برای دیسک کمر بهتر از این است که روی تخت استراحت کنید.

گرچه نمی توان نظر قطعی داد که ورزش کردن یا استراحت کردن می تواند تاثیری در بروز یا عدم بروز خود عارضه کمر درد داشته باشد و به همین خاطر توصیه می شود که تا جایی که درد به شما اجازه می دهد فعالیت های ساده روزمره خود را انجام دهید.

درمان بدون جراحی دیسک
درمان بدون جراحی دیسک

هم چنین ثابت شده است که ورزش می تواند تاثیر بسیار به سزایی در پیشگیری از عود مجدد کمردرد شود.

تمرینات ریلکسیشن را نیز می توان برای تسکین کمردرد به کار گرفت.این که چگونه تمرین می کنید و چگونه با درد ناشی از تمرین کنار می ایید می تواند تاثیر به سزایی در تسکین آن داشته باشد.

در صورتی که درد خیلی شدید بود، به نظر می رسد هیچ راه چاره ی دیگری جز این نباشد که دراز بکشید و تلاش کنید پوزیشنی را بیابید که کمترین فشار ممکن را روی کمر وارد کند.

خیلی افراد می گویند که وقتی بر روی زمین و روی کمر دراز می کشند و پاهای خود را به دیوار می زنند به طوری که زانوها به حالت 90 درجه خم می شوند ، درد کاهش پیدا خواهد کرد.اما نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد این است که به مدتی طولانی نباید بی حرکت بمانید .

آسیب های ستون فقرات

برای درمان گرفتگی رگ سیاتیک که ناشی از عارضه دیسک کمر است نیز می توان از فیزیوتراپی استفاده کرد.

درمان های دستی نیز می تواند شامل ماساژ و تکنیک های خاصی باشد که برای رفع التهاب و فشار عضلات یا مفاصل قفل شده به کار می روند.

درمان بدون جراحی دیسک
درمان بدون جراحی دیسک

فیزیوتراپی از متدهای گرم کردن و سرد کردن ناحیه آسیب دیده برای تسکین درد استفاده می کند.

این درمان ها هم چنین درمان های انفعالی نیز نامیده می شوند چرا که بیمار لازم نیست که به صورت فعالانه در آن ها شرکت کند.

درمان های خانگی ستون فقرات

درمان های انفعالی رایج شامل موارد زیر است :

  • ماساژ : انواع تکنیک های ماساژ برای تسکین عضلات و التهاب زدایی آن ها استفاده می شود
  • گرما و سرما : این درمان ها شامل استفاده از کیسه های آب گرم، دوش آب داغ، سونا یا استفاده از لامپ مادون قرمز می باشد.گرما کمک می کند که انقباض عضلات و در نتیجه درد آن ها کم شود.کیسه های یخ یا ژل های خنک کننده نیز برای عصب های ملتهب به کار می رود
  • درمان اولتراساند : می شود درد کمر را با امواج صوتی نیز درمان کرد.در طول این روش لرزش های کوچکی به بافت های بدن ارسال شده و به این طریق آن ها را گرم می کند

هیچ گونه اثبات علمی و دقیقی وجود ندارد که با آن بتوان اثبات کرد که درمان های انفعالی می توانند روند تسکین درد و بهبود را سرعت بخشند.

گرچه بسیاری از افراد به هنگام استفاده از این شیوه ها به طور موقت درد خود را تسکین می دهند

یک کمردرد ساده معمولا علت واضخ و مشخصی ندارد و به تدریج و پس از چند روز خود به خود از بین خواهد رفت.

و حتی اگر مشکل کمر دردتان به خاطر دیسک کمر باشد ، خود بدن به طور طبیعی و در طول 6 هفته می تواند این مشکل را حل کند.بیشتر این درمان های انفعالی اثر بسیار ناچیزی روی تسریع روند بهبود دارند.کیسه آب داغ و ماساژ ممکن است بتوانند به شکلی موقت درد شما را تا اندازه ای کاهش دهند اما در صورتی که این درد شدید شد؛بهتر است که هر چه سریع تر درمان های جدی تری را در پیش بگیرید

بهترین گزینه ی درمانی غیز جراحی ،فیزیوتراپی و توانبخشی می باشد و در هر دو شکل با جراحی و بدون جراحی کاربرد دارد.

درمان بدون جراحی دیسک
درمان بدون جراحی دیسک

چرا که احتمالا پزشک شما توصیه خواهد کرد که پیش از جراحی نیز به جلسات فیزیوتراپی بروید تا بدن خود را برای جراحی آماده کنید و بهتر بتوانید با عوارض ناشی از عمل کنار بیایید.

در صورتی که علائم دیسک کمر طولانی تر شدند و مدت زیادی در شما باقی ماندند راه دیگری جز جراحی باقی نمی ماند تا فشار را از روی عصب آسیب دیده بردارید

گرچه پزشکان بر این باورند که افراد بسیاری بدون آن که نیاز داشته باشند تن به جراحی دیسک کمر می دهند و می توان علائم آن ها را با فیزیوتراپی و توانبخشی کنترل کرد

به همین خاطر اگر پزشک شما ؛جراحی را برایتان تجویز کرد و شما هم چنان تردید داشتید بهتر است پیش از هر گونه اقدام دیگری پیش یک فیزیوتراپیست ماهر بروید و تمرین های وی را نیز امتحان کنید. احتمال بهبود شما با استفاده از  این روش بسیار بالاست و چه بسا دیگر نیازی به جراحی نداشته باشید

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است آن است که با وجود درد تا جایی که می توانید فعال و در تحرک باشید.تمرین و ورزش نه تنها بدن شما را روی فرم نگه می دارد بلکه اساسا اثرات بسیار مثبتی روی خلق و خو و روحیه تان خواهد داشت.

در صورتی که در مراحل اولیه درد کمر هستید ، بهتر است ورزش کردن را جدی بگیرید چرا که همین کار باعث می شود تا کمردردتان پیشرفت نکند و در نهایت به دیسک کمر منجر نشود.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *