فیزیوتراپی پای شکسته | حرکات فیزیوتراپی ساق پا | بهترین مرکز توانبخشی

فیزیوتراپی پای شکسته

فیزیوتراپی پای شکسته

در صورتی که هر کدام از استخوان های بدنتان و علی الخصوص پا؛ شکسته شده است شاید بتوان این گونه گفت که بهترین راه حل برای درمان آن استفاده از مهارت های ویژه یک فیزیوتراپیست ماهر است.

فزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند که محدوده حرکتی نرمال ؛قدرت و عملکرد طبیعی ناحیه آسیب دیده را برگردانید.به همین خاطر باید به خوبی همه چیز را درباره فیزیوتراپی و توانبخشی بدانید و متوجه باشید که دقیقا چه کاری را می توانند برای شما انجام دهند.

در این جا تصمیم داریم یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی را به شما معرفی کنیم.مرکز شایگان مهر با همکاری پزشکان جایروس مفتخر است که کلیه خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی شکستگی استخوان را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

اگر تا به حال تجربه شکستگی استخوان را پشت سر گذاشته اید پس حتما می دانید که درد آن تا چه حد می تواند زیاد باشد.شکستگی استخوان به مراقبت های فوری پزشکی احتیاج دارد تا اطمینان حاصل شود که روند بهبود به درستی پیش می رود و هم چنین استخوان سر جای خود قرار گرفته است.

فیزیوتراپی پای شکسته
فیزیوتراپی پای شکسته

بعد از شکستگی استخوان شما یا دوباره تنظیم می شود و یا به اصطلاح ” کاهش ” پیدا می کند.

کاهش دادن استخوان می تواند به صورت دستی انجام شود و در صورتی که شکستگی بسیار جدی و وخیم بود از نوعی جراحی به نام “جراحی باز ترمیم داخلی استخوان” استفاده می شود

این جراحی معمولا به این خاطر انجام می شود تا این اطمینان حاصل گردد که کلیه تکه های استخوان سر جای خود هستند و روند بهبود امکان پذیر است.

غالبا بعد از شکستگی؛ استخوان برای بهبود پیدا کردن نیاز به تثبیت و اصلاح دارد.

به همین خاطر بیشتر مواقع برای این که استخوان تکان نخورد از گچ استفاده می شود.برای شکستگی های ساده ؛پزشک شما از یک نوع گچ قابل حرکت و جا به جایی استفاده خواهد کرد تا بتوانید ناحیه ی آسیب دیده را حرکت دهید.بعد از شکستگی های وخیم و جراحی های استخوان؛لازم است از گچ هایی استفاده کنید که قابل جا به جایی نباشند.اگر استخوان شانه یا بازویتان شکسته است،ممکن است لازم باشد که از یک آتل شانه و یا بازو استفاده کنید تا استخوان ثابت بر سر جای خود باقی بماند.

بعد از شکستگی یکی از کارهای ضروری که باید انجام شود این است که به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید تا بتواند تا جای ممکن عملکرد صحیح ناحیه آسیب دیده را به شما برگرداند.

در صورتی که دچار شکستگی استخوان شده اید شاید لازم باشد که چندین بار به جلسات فیزیوتراپی بروید .

فیزیوتراپی ساق پا در منزل

یکی از خدماتی که مرکز شایگان مهر به بیماران خود ارائه می کند، خدمات فیزیوتراپی در منزل است.خیلی از افرادی که دچار شکستگی از ناحیه پا شده اند؛بیرون آمدن از منزل برایشان بسیار دشوار و سخت است. به همین علت مرکز شایگان مهر؛بهترین متخصصین خود را به منزل بیمار فرستاده و خدمات خود را به افراد ارائه خواهد کرد.

فیزیوتراپی پای شکسته
فیزیوتراپی پای شکسته

فیزیوتراپی ران پا

بیشتر افراد می دانند که شکستگی استخوان و به خصوص استخوان ران به چندین هفته برای بهبود نیاز دارد گرچه این مدت زمان تنها برای این است که استخوان ها به درستی به یکدیگر جوش بخورند.در واقع؛روند بهبود استخوانی که شکسته است باید تا به اندازه ای طول بکشد که استخوان تقویت شده و در برابر آسیب های احتمالی مقاوم شده باشد.

فیزیوتراپی می تواند به این هدف کمک کند و از چندین راه بهره می گیرد.

قوی کردن استخوان

هنگامی که افراد شکستگی استخوان را پشت سر می گذارند؛استخوان تا جایی بهبود پیدا می کند که در برابر سایش و پارگی های ساده مقاوم شود گرچه استخوان هرگز آن میزان از قدرتی که پیش از حادثه داشت را دوباره به دست نخواهد آورد.

برای این که استخوان را در برابر دیگر آسیب ها قوی کنیم؛فیزیوتراپست بر روی قوی کردن استخوان تمرکز خواهد کرد.

در طول این جلسات،فیزیوتراپیست به دفعات وزن را روی استخوان انداخته و سپس برمیدارد و با این کار به بدن دستور خواهد داد که لازم است استخوان قوی تر شود.

قوی کردن عضلات

بخشی از روند بهبود این است که عضلات و ماهیچه های اطراف استخوان شکسته شده را قوی کرد تا حرکات متعادل تر و قابل انعطاف تری داشته باشد.

به همین خاطر؛عضلات اطراف استخوان باید قوی باشند.این عضلات کمک می کنند که استخوان خم شده؛آن را صاف کرده و از فشارهایی که ممکن است به استخوان صدمه بزنند جلوگیری خواهند کرد.فیزیوتراپی بر این تمرکز خواهد کرد که با انقباض عضلات ؛کاری کند که مجموعه عضلات اطراف استخوان شکسته شده ران تقویت شوند.

فیزیوتراپی پای شکسته
فیزیوتراپی پای شکسته

فیزیوتراپی مچ پا

در صورتی که از مچ پا دچار شکستگی شده اید، احتمالا متوجه هستید که این شکستگی تا چه حد می تواند موجب رنج و عدم تحرک شما شود.در طی این عارضه؛شما قدرت حرکت خود را از دست خواهید داد و باید مدام استراحت کنید.

فیزیوتراپی مچ پا اولین تمریناتی است که بیمار باید آن را انجام دهد.تمریناتی که برای شکستگی مچ پا انجام می گیرد باید بلافاصله بعد از جراحی آغاز شوند(در صورتی که بیمار جراحی کرده باشد).این کار به چندین دلیل انجام می شود.اول این که؛بیمارانی که جراحی انجام داده اند ناچار هستند که روی تخت باشند و همین مسئله خطر ابتلا به لخته های خون را افزایش می دهد.این تمرینات باعث می شود که از چنین مسئله ای پیشگیری شود.هم چنین این تمرینات باعث تحریک عضله های قوزک پا شده و به این ترتیب از ابتلا به آتروفی عضلانی جلوگیری به عمل خواهد آمد

مشخصا منافع زیادی در انجام فیزیوتراپی وجود دارد.اما افراد زیادی هستند که دائم سوال می کنند که به چند جلسه فیزیوتراپی برای درمان کامل خود احتیاج دارند.

پاسخ ساده به این سوال این است که تعداد جلساتتان به چندین فاکتور بستگی دارد.

اولین فاکتور این است که آسیب شما تا چه حد بد و وخیم بوده است.دوره درمان فیزیوتراپی به این بستگی دارد که شکستگی تا چه حد وخیم بوده است.برای بیمارانی که نیازی به جراحی ندارند ،احتمالا شکستگی شان چندان وخیم نبوده است.بنابراین جلسات فیزیوتراپی آن ها کوتاه تر خواهد بود.

بیمارانی که شکستگی آن ها تا به حدی بوده است که نیاز به جراحی داشته اند باید منتظر باشند که جلسات فیزیوتراپی آن ها بیشتر طول بکشد.

مراقبت بعد از شکستگی پا

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید پس از شکستگی در نظر داشته باشید این است که تمام دستورالعمل هایی که پزشک و فیزیوتراپیست به شما می دهد را به دقت و درستی انجام دهید.

تمرینات فیزیوتراپی را جدی بگیرید و برای بازگرداندن سلامت کامل خود مراقبت های بعد از شکستگی پا را به دقت رعایت کنید.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *