کنترل خشم با این روش ساده

 خشم در زنان

 

خشم یک احساس است که که تجربه آن برای بسیاری از مردم دشوار است و احساسی است که عموما در مورد آن  که چیزی “بد” یا “منفی” است فکر می کنیم و ما باید برای ‘ خلاص شدن از شرآن تلاش کنیم.

 

با این حال بدون خشم ما به سادگی نمی توانیم زنده بمانیم .به یک بچه کوچک فکر کنید که جیغ و فریاد می کند چون بدون این رفتار هایش والدین نمی دانند که مشکل کودک چیست؟ بنا بر این آنها با تمام خشمی که می توانند در خود جمع اوری کنند فریاد می زنند و به طور کلی این نتایج بدست می آید : آنها غذا می خورند، کهنه شان عوض می شود و آرام می شوند.

 

این نیاز برای زنده ماندن با ما باقی می ماند بنابراین باید خشم را تجربه کنیم . ما ضربان سریع قلب را احساس می کنیم ،  آدرنالین بیشتر ترشح میشود . قلب به تپش می افتد ، احساس میشود که چشم ها از حدقه بیرون می زند وتنش را در تمام بدن احساس می کنیم ،این تغییرات فیزیکی می تواند در پایان یک تجربه ترسناک باشد.

 

با این حال خشم یک هیجان طبیعی و سالم است. خشم می تواند در مبارزه با بی عدالتی و یا تعصب باشد و کمک کن و حرکت مردم به یک اقدام مثبت منجر شود.

در پی یک بی عدالتی و برانگیختن خشم مردم موسسات خیریه و گروه های مبارز بسیاری تشکیل شده اند. خشم می تواند به ما انرژی برای انجام خواسته ها بدهد و به ما کمک کند تا در زندگی و در روابط خود تغییرایجاد کنیم.با این حال اگر خشم را به درون خود بریزیم ، مشکلات بسیار زیاد و پیچیده ای ایجاد می کند که می تواند به رفتارهای مخرب منجر شود.

 

در برخی افراد که خشم خود را انکار می کنند می تواند تبدیل به مشکلاتی از قبیل اعتیاد به الکل و مواد مخدر ( برای مخفی کردن احساسات به طور کامل ) و یا افسردگی و اضطراب ( در خدمت سرکوب خشم، و فرو خوردن آن به داخل ) شود.

 

در افرادی ممکن است چنان در خشم خود غرق شوند که این خشم فرو خورده با ابراز خشم نسبت به دیگران منفجر شود ( درموارد خشونت خانگی دیده می شود) . خشم درمان نشده می تواند به مشکلات جسمی و بیماری ، آسیب در روابط و دوستی ها منجر شود، باعث بروز مشکلات در محل کار و همچنین منجر به افسردگی و اضطراب شود.

 

خشم درمان نشده اغلب می تواند به یک عمر بدبختی منجر شود.کلید مدیریت خشم به دست آوردن درک درستی از آن به اصطلاح ‘ دکمه هایی است که هر بار که فشرده می شوند احساس عصبانیت می کنید.

برای برخی افراد باز کردن قفل در افسردگی و اضطراب ممکن است پیدا کردن و شناخت آن وقایع و تجربیاتی است که چنین درد و خشم بسیار ی را بوجود آورده اند.

اذعان به چنین احساساتی از خشم هیچ جای شرم و خجالتی ندارد و خیلی برای مقابله با احساسات مهم است. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه خشم خود را به بشنا سید و آنها را به روش مناسب ابرازکنید

در این روش شما به طور موثر حل مشکلات و مقابله با هرمشکلی که زندگی در برابر شما می گذارد را یاد می گیرید. قدرت واقعا در دستان شما است !

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «کنترل خشم با این روش ساده»

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بله رواندرمانی و دارو درمانی هر دو در ترک مواد بسیار کمک کننده هستند.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      منظور در اینجا اموزش روانشناختی کنترل خشم است که برای هرکسی منحصر بفرد بوده و در جلست مشاوره کنترل خشم اموزش داده میشود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *