درمان قطعی وسواس فکری شدید | داروی گیاهی وسواس

وسواس و کلینیک درمان قطعی وسواس فکری شدید

 

وسواس شما را دیوانه کرده است و احساس می کنید که دیگر توانایی مقابله با آن را ندارید؟ با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله به شما بگوییم که چه باید کرد.

خیلی عادی است اگر که گاهی دوباره برگردیم و قفل ماشین خود را چک کنیم و اطمینان پیدا کنیم که قفل شده است.اما اگر از اختلال وسواس اجباری (OCD) رنج می برید ،افکار وسواسی و رفتارهای وسواس گونه به شدت رنج آور خواهند بود و در زندگی عادی شما تاثیر می گذراند.

فرقی نمیکند که چه کار می کنید،اما باز هم نمی توانید از دست آن ها رهایی پیدا کنید.اما به یاد داشته باشید که می توان آن را درمان کرد و درمان قطعی وسواس فکری شدید هم ممکن است.

با درمان درست و استراتژی های خود درمانی ،می توانید از دست افکار ناخواسته و تمایلات ملتهبانه خلاص شوید و کنترل زندگی خود را به دست بگیرید.

وسواس تمیزی و درمان قطعی وسواس فکری شدید

 

وسواس چیست؟ روانشناس وسواس کیست؟

 

اختلال وسواس اجباری،یک  اختلال عصبی است که با افکار غیرقابل کنترل و ناخواسته و رفتارهای مکرر شناخته می شود.

اگر به OCD مبتلا هستید،خودتان متوجه می شوید که افکار وسواسی و رفتارهای وسواس گونه شما وخیم شده اند اما با این وجود،نمی توانید آن ها را انکار کرده و رها شوید.

مانند سوزنی که روی یک صفحه قدیمی گرامافون گیر کرده باشد، OCD موجب می شود که مغز به افکار یا تمایلات خاصی بچسبد.

 

وسواس نظم و ترتیب و درمان قطعی وسواس فکری شدید
درمان قطعی وسواس فکری شدید

به عنوان مثال،ممکن است 20 بار اجاق گاز را چک کنید تا مطمئن شوید که آن را خاموش کرده اید.یا این که آن قدر دست های خود را بشویید که زخم شوند.

گرچه احتمالا به هیچ وجه لذتی از این رفتارهای وسواس گونه و مکرر نمی برید اما موجب می شوند که از دست افکار مزاحم و وسواسی رها شوید.ممکن است از موقعیت هایی که این علائم شما را تشدید می کنند اجتناب کنید یا این که خود را با مواد مخدر و الکل درمان کنید.

اما گرچه به نظر می رسد هیچ راه فراری از وسواس وجود ندارد اما باید بدانید که چیزهایی زیادی وجود دارد که برای کمک به خود و کنترل افکار و رفتارهای خود می توانید انجام دهید.

درمان وسواس در کلینیک وسواس جایروس

 

وسواس ها ،افکار،تصاویر یا سیگنال هایی ناخواسته هستند که دائم و دائم در ذهن شما تکرار می شوند.

شاید نمی خواهید با این حقییقت مواجه شوید اما واقعا قادر به متوقف ساختن این ها نیستید.متاسفانه این افکار وسواسی عموما مزاحم و حواس پرت کن هستند.

رفتارهای اضطراری رفتارها یا تشریفاتی هستند که شما ناچار هستید دوباره و دوباره آن ها را انجام دهید.معمولا، رفتارهای اضطراری به این علت به وجود می آیند که شما از دست وسواس راحت شوید.

درمان وسواس تمیزی و نظافت وسایل
وسواس

به عنوان مثال،اگر از آلودگی و میکروب ها می ترسید ،ممکن است رفتارهای اجباری شست و شو و پاکیزگی را به طور مرتب انجام دهید.

گرچه تسکین این ترس معمولا دائمی نیست.در واقع افکار وسواسی معمولا قوی تر از گذشته باز می گردند.

 تشریفات و رفتارهای اجباری اغلب در نهایت منجر به اضطراب می شوند، زیرا آنها دشوارتر و وقت گیرتر می گردند.این یک چرخه معیوب OCD است.

بیشتر افرادی که به OCD مبتلا هستند در یکی از دسته بندی های زیر جای می گیرند:

شست و شو گر ها : این دسته از آلودگی وحشت دارند.آن ها معمولا ناچار به تمیز کردن و شستن مداوم دست ها می شوند

چک کننده ها : به طور مرتب چیزهایی را چک می کنند(مثل خاموش بودن گاز،قفل بودن در و …) که معمولا خطرناک یا آسیب زننده هستند

مشکوک ها و گناه کار ها: این دسته ها می ترسند که اگر همه چیز به درستی پیش نرود اتفاق وحشتناکی رخ دهد یا این که مجازات شوند.

شمارنده ها و سازمان ده ها: این دسته مشکل نظم و ترتیب دارند.ممکن است راجع به برخی اعداد،رنگ ها یا ردیف ها حساسیت و خرافات داشته باشند

نگه دارنده ها: این دسته فکر می کنند اگر چیزی را دور بریزند اتفاق بدی خواهد افتاد.آن ها به شکلی وسواس گونه چیزهایی را نگه می دارند که دیگر نه به آن احتیاجی دارند نه از آن استفاده می کنند.

این دسته ممکن است از دیگر اختلالات مانند افسردگی، PTSD،خرید های غیرضروری ،کندن پوست خود یا تیک های عصبی نیز رنج ببرند.

وسواس نظم و کلینیک درمان وسواس فکری شدید

علائم وسواس فکری و درمان قطعی وسواس فکری شدید

اگر شما افکار وسواسی یا رفتارهای اجباری دارید به این معنی نیست که شما به OCD مبتلا هستید.در صورت ابتلا به این بیماری، فشار زیادی را بر خود حس می کنید یا این که زمان زیادی از شما می گیرد(حداقل 1 ساعت در روز) و بر زندگی روزمره و روابط شما اثر منفی می گذارد.

بیشتر افرادی که به وسواس مبتلا هستند،هم وسواس دارند هم رفتارهای اجباری ،اما برخی افراد فقط یکی از این ها را تجربه می کنند.

افکار وسواسی شایع در OCD

 

ترس از آلوده شدن با میکروب ها و کثافات یا دیگر آلودگی ها

ترس از کنترل نداشتن یا آسیب زدن به خود یا دیگران

افکار و تصاویر جنسی یا خشونت آمیز

تمرکز بیش از حد بر روی مذهب یا مسائل اخلاقی

ترس از دست دادن یا نداشتن چیزهایی که ممکن است به آن ها احتیاج داشته باشید

این مسئله که همه چیز باید دقیقا مرتب و ردیف شده باشند

خرافاتی که نسبت به چیزی احساس خوش شانسی یا بد شانسی داشته باشید.

 

رفتارهای اجباری شایع در OCD

 

دوباره چک کردن چیزها به شکل بیش از حد مانند قفل ها و کلیدهای برق

چک کردن بیش از حد عزیزان برای اطمینان یافتن از سلامت آن ها

شمردن و تکرار کردن کلماتی خاص یا انجام دیگر کارهای بی معنی برای کاهش اضطراب

زمان زیادی را صرف شستن یا تمیز کردن دست ها می کنید.

سازمان دادن چیزها دقیقا به شکل درست خود

دعا کردن بیش از حد یا شرکت در مراسمات مختلف به خاطر ترس های مذهبی

نگه داری چیزهای بی مصرف مانند روزنامه های قدیمی یا جعبه های خالی غذا

 

وسواس در کودکان در مرکز تخصصی وسواس جایروس

 

گرچه به نظر می رسد، اختلال وسواس و رفتارهای اجباری در بزرگسالان و جوانتر ها رخ می دهد اما برخی مواقع کودکان نیز علائم اختلال وسواس فکری را از خود نشان می دهند.

گرچه علائم اختلال های دیگری مثل اوتیسم، ADHDو سندروم تورتس نیز شبیه به علائم وسواس هستند. بنابراین قبل از تشخیص، انجام آزمایش‌ها  پزشکی و روانشناسی ضروری است.

مشاور و روانشناس وسواس
دکتر ضرابی درمانگر وسواس

راههای درمان قطعی وسواس فکری شدید

 

خود درمانی وسواس

 

بدون توجه به این که علائم OCD شما چقدر وخیم به نظر می ایند ،راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به خود کمک کنید. . یادتان باشد که درمان قطعی وسواس فکری شدید هم ممکن است و یکی از قوی ترین استراتژی ها، حذف رفتارهای اجباری و تشریفاتی  است که وسواس های شما را وخیم تر می کنند.

ترس های خود را نادیده نگیرید. به نظر بسیار هوشمندانه می اید که بتوانید از موقعیت هایی که شما را در معرض افکار وسواسی قرار می دهد اجتناب کنید

اما هرچه بیشتر آن ها را نادیده بگیرید ،احساس ترس شما از آن ها بیشتر می شود.در عوض، خودر ا در معرض موقعیت های OCD قرار دهید،سپس تلاش کنید که تمایل خود به انجام رفتارهای اجباری را نادیده گرفته یا این که به تاخیر بیاندازید.

اگر نادیده گرفتن آن ها سخت شد،تلاش کنید که میزان زمانی که صرف این رفتارها می کنید را کاهش دهید.هربار که خود را در معرض موقعیت های وسواسی قرار می دهید اضطراب شما باید کاهش پیدا کند و کم کم متوجه می شوید که کنترل بیشتری( و ترس کمتری) از آنچه که فکر می کردید دارید.

تمایلات OCD خود را پیشبینی کنید. با پیش بینی کردن تمایلات وسواسی خود پیش از این که عود کنند،می توانید به کاهش آن ها کمک کنید.به عنوان مثال،اگر رفتارهای اجباری شما شامل چک کردن قفل در ،پنجره بسته یا خاموش بودن چراغ ها می شود،تلاش کنید در همان اولین بار با دقت و توجه بیشتری این کارها را انجام دهید

یک تصویر ذهنی ایجاد کرده و سپس یک یادداشت ذهنی درست کنید.به خود بگویید :”پنجره الان بسته است” یا “دارم می بینم که گاز خاموش است”

وقتی که تمایل به چک کردن بعدا عود می کند،می توانید راحت تر به خود بقبولانید که این ها “فقط افکار وسواس” هستند

توجه خود را دوباره متمرکز کنید. وقتی که افکار OCD را پیشبینی می کنید تلاش کنید که توجه خود را بر روی چیز دیگری بگذارید.

می توانید راه رفتن،گوش دادن به موسیقی،خواندن ،جست و جو در نت یا بازی های کامپیوتری را امتحان کنید.مهم است که فعالیتی را انتخاب کنید که حداقل به مدت 15 دقیقه از آن لذت می برید تا بتوانید واکنش خود نسبت به رفتارهای اجباری و افکار وسواس را به تاخیر بیاندازید

در انتهای دوره به تاخیر انداختن،تمایلات خود را دوباره ارزیابی کنید.در بسیاری موارد ،تمایلات شما دیگر ساکت نخواند ماند.تلاش کنید که این به تاخیر انداختن را طولانی تر کنید.هرچه بیشتر بتوانید این تمایلات را به تاخیر بیاندازید ،احتمال بیشتری برای تغییر آن وجود خواهد داشت.

دکتر نیوشا محمدی روانپزشک
دکتر نیوشا محمدی روانپزشک جایروس

درمان وسواس عملی توسط روانپزشک متخصص وسواس در جایروس

 

هرشخصی گاه به گاه افکار مزاحم یا نگرانی هایی دارد.اما اختلال وسواس موجب می شود که مغز به یک فکر اضطراب آور چسبیده و در موجب شود که مغز بارها و بارها آن را تکرار کند و به یاد بیاورد.استراتژی های زیر به شما کمک می کند تا رهایی پیدا کنید.

افکار و نگرانی های وسواس گونه خود را یادداشت کنید.آن ها را در لب تاب،موبایل یا تبلت خود یاددشات کنید.هنگامی که وسواسی می شوید تمام افکار خود را یادداشت کنید.

درمان وسواس در کلینیک
کلینیک وسواس

بهترین مرکز تخصصی درمان وسواس در تهران  

 

اگر تا به حال هرگونه درمانی را که می توانستید برای وسواس خود به کار برده اید و نتیجه ای حاصل نشده است ، کلینیک جایروس با تیم تخصصی درمان وسواس متشکل از روانپزشک و روانشناس مجرب شما را در درمان یاری خواهد کرد.

مرکز تخصصی جایروس یکی از برترین قطب های درمان وسواس در کشور است.

متخصص درمان وسواس فکری در کلینیک وسواس جایروس

 

معمولا انتخاب یک متخصص از میان تعدادی زیادی متخصص کار بسیار وقت گیر و دشواری است.اما ما به شما بهترین متخصص درمان وسواس فکری را معرفی می کنیم.ما مراجعه به سایت جایروس کلینیک می توانید نوبت ملاقات با متخصصین را گرفته و معضل وسواس خود را درمان کنید.

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

5 دیدگاه دربارهٔ «درمان قطعی وسواس فکری شدید | داروی گیاهی وسواس»

  1. سلام .بنده 21 ساله وسواس فکری ،عملی دارم. در حال حاضر تحت درمان دارو هستم.تا کنون 13 دکتر عوض کردم.خیلی حالم بد است.استرس در حد مرگ دارم.فقط‌به مرگ فکر میکنم .خواهش میکنم کمکم کنید.خیلی زجر میکشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که درمان دارویی دارین و همچنان سطح استرس تان بالا است پیشنهاد میشود با یک روانپزشک دیگری هم ملاقات داشته باشین ، ضمن اینکه علاوه بر درمان دارویی پیشنهاد میشود از روش های غیر دارویی از جمله رواندرمانی ، نوروفیدبک ، تی دی سی اس هم بهره گیرید

  2. سلام و عرض ادب من سندروم تورت شدید وسواس فکری عملی در م.چطوری می توانم از شما مشاوره بگیرم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.
      امکان مشاوره آنلاین نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *