چگونه تأثیر گذار سخنرانی کنیم( بخش دوم)

چگونه تاثیر گذار سخنرانی کنیم

4)     به زبان بدن خود توجه کنید: اگر شما نسبت به خودتان آگاه نیستید زبان بدنتان سرنخ های ظریفی از  حالت درونیتان به مخاطبان ارائه خواهد داد. اگر عصبی هستید یا به آنچه که می گویید اعتقاد ندارید، مخاطبان شما به زودی متوجه خواهند شد.محکم بایستید، نفس عمیق بکشید، به چشمان مخاطبان نگاه کنید و لبخند بزنید. روی یک پا تکیه نکنید و ژست هایی که غیر طبیعی به نظر می رسند به خود نگیرید.
بسیاری از سخنرانان تجیح می دهند پشت تریبون صحبت کنند که یک حالت رسمی به سخنرانی و صحبت شما می دهد بهتر است بدانید که تریبون یک مانع بین شما و مخاطب ایجاد می کند. به جای ایستادن پشت تریبون بهتر است که در اطراف قدم بزنید. این حرکت و انرژی در صدای شما هم جاری خواهد شد و شما را فعال تر و پر شورترخواهد کرد.

5)     مثبت بیندیشید: تفکر مثبت تاثیر ویژه ای بر موفقیت شما در ارتباطاتتان خواهد گذاشت. زیرا باعث می شود که قوی تر به نظر برسید. ترس باعث می شود که در یک چرخه ی گفت و گوی منفی با خود گرفتار شوید. جملاتی مثل “من هرگز در این کار موفق نمی شوم” اعتماد به نفس شما را کاهش و احتمال این که این افکار به واقعیت تبدیل بشوند را افزایش می دهند. بنابر این قبل از سخنرانی تجسم کنید که یک ارائه ی موفق داشته اید و از اینن جملات استفاده کنید « خوشحالم که فرصت یافتم تا به مخاطبان خودم کمک کنم»و « حتماً کارم را خوب انجام خوام داد».

6)     با عصبی شدن مقابله کنید، حتماً برایتان پیش آمده است قبل از صحبت کردن در جمع به چیزهای وحشتناک فکر کنید، نکند همه چیز یادم برود، نکند سوالی بپرسند که جوابش را ندانم، نکند شکست بخورم … در این حالت ترشح آدرنالین افزایش می یابد، ضربان قلب بالا می رود و عرق می کنید نفس ها کم عمق و سریع می شوند.
بهتر است در چنین مواقعی  فکر کردن در مورد خودتان، عصبی بودنتان و ترس تان را متوقف کنید. به جای آن روی مخاطبان تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که شما تلاش می کنید به آنها کمک کنید یا به آنها آموزش دهید و پیام شما بسیار مهم تر از ترس تان است. به جای خودتان روی خواسته ها و نیازهای مخاطبان تمرکز کنید. اگر زمان اجازه می دهد قبل از سخنرانی تمرینات تنفس عمیق را برای آرام شدن ضربان قلب و اکسیژن رسانی به بدن انجام دهید.

اگرچه ممکن است تعداد مخاطبان شما بیش از صد نفر باشد تصور کنید که فقط برای یک نفر صحبت می کنید. بهتر است روی چهره های که دوستانه تمرکز کنید.

7)     سخنرانی های خود را  ضبط کرده و تماشا کنید: در صورت امکان از سخنرانی های خود فیلم تهیه کنید و  فیلم سخنرانی را تماشا کنید با این کار به میزان چشمگیری می توانید مهارت های سخنرانی خود را ارزیابی کنید و  جاهایی را  که عملکرد خوبی نداشته اید بهبود دهید.

به تکیه کلام های خود مثل «ام» «می خواهم»  و غیره  توجه کنید. به زبان بدن خود نگاه کنید. آیا خودتان را جمع کرده اید؟ به تریبون تکیه داده اید؟ آیا به مخاطبان نگاه می کنید؟ آیا لبخند می زنید؟
به حرکات و اشارات توجه کنید،چقدر طبیعی به نظر می رسید؟ اطمینان حاصل کنید که مخاطبان حتی زمانی که پشت تریبون ایستاده اید حرکات و اشارات شما را می بینند.
در نهایت دقت کنید که چگونه اتفاقات غیر منتظره را هدایت می کنید، مثلا یک عطسه یا سوال یک مخاطب که برای آن آماده نیستید. آیا تعجب می کنید یا نگران می شوید؟ اگر چنین است، تمرین کنید که در موقعیت های بعدی این اتفاقات ناگوار را به راحتی و بهتر مدیریت کنید.

2/ 1

منبع:

mindtools


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *