راهکارهایی برای اینکه فرزندمان را چطور به مدرسه جدید ببریم!

راهکارهایی برای اینکه فرزندمان را چطور به مدرسه جدید ببریم!

 

مدرسه یک پایگاه کودک است، جایی که آنها می آموزند تا موفق شوند. انتقال به یک مدرسه جدید می تواند برای کودک نگران کننده وترسناک باشد. هنگامی که به یک مدرسه جدید می رود، ممکن است نگران باشد که هیچ کسی را نمی شناسد ،نگران نباشید زیرا بتدریج همانند مدرسه قبلی میتوانند دوستانی را پیدا کنند و راحت تر مدرسه جدید را می پذیرند. دانستن و داشتن اطلاعاتی در مورد مدرسه، آماده شدن برای روز اول و دانستن اینکه چگونه میتواند دوستان جدیدی را پیدا کند این انتقال را آسان تر می کند.

 

قسمت اول :

1)دریافت اطلاعات در مورد مدرسه

قبل از باز شدن مدرسه و رفتن به انجا بهتراست کودک همراه با والدین به صورت گردش به مدرسه بروند و همه مکان های انجا مانند زمین ورزش ، غذاخوری و زمین بازی و …  بازدید کنند .

 

2)دیداروملاقات با معلمان شان قبل از شروع مدرسه

نیز به کودک در پذیرش مدرسه جدید کمک خواهد کرد. باید به کودک آموزش دهیم که با لبخند خودش را معرفی کند تا بیشتر آشنا شوند.

 

3)راهنمای مدرسه را بخوانید.

دانستن سیاست های مدرسه قبل از شروع مدرسه  کمک می کند تا با فرهنگ مدرسه سازگار شوند. این قوانین را میتوانید از خود مدرسه و یا از سایت مدرسه دریافت کنید و آگاهی داشتن از این قوانین منجر به دلگرمی کودک خواهد شد .

 

4)تقویم سال تحصیلی رابرای کودک بخوانید .

دانستن روزهای تعطیل / تعطیلات برنامه ریزی شده و همچنین روزهای نیم روز و روز خاص ماننداعیاد و جشن ها میتواند مفید باشد .

[divider]

قسمت دوم:

1)آماده شدن برای روز اول

قبل از اولین روز مدرسه، می توانید روز اول ورود به مدرسه را کودکتان تمرین کنید ، مثلا یکبار مسیر را با هر وسیله ای که قرار است هر روز به آنجا برود ، بروید تا زمان دقیق برای رسیدن به مدرسه را بتوانید کنترل کنید و خودش نیز برآورد داشته باشد.

2)لوازم مدرسه اش را با هم جمع کنید

فهرستی از مواد مورد نیاز مدرسه را از مدرسه یا وب سایت مدرسه دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که همه آنها آماده هستند تا به مدرسه برود.

3) اولین شب از مدرسه را با یک خواب شبانه خوب  آرام شروع کنید.

داشتن خواب آرام بخش به وی کمک خواهد کرد تا هر گونه عصبانیتی را که ممکن است احساس کند از بین میبرد. اگرفرزند شما  در سن 7 تا 11 سالگی یا بیش از 12 سال است  حداقل 8 تا 9 ساعت خواب را حداقل باید داشته باشد.

4)مصرف صبحانه مناسب

ممکن است بیش از حد عصبی باشد و به همین دلیل ممکن است غذای زیادی بخورد، اما مهم است که صبحانه مناسب میل کند، مانند: پروتئین ،کره خامه ای، بادام زمینی یا تخم مرغ .

5)اماده کردن لباس مناسب 

برای اولین روز مدرسه ازشب قبل، لباس شان را آماده کنند. تا صبح زود عجله نکنند، این به وی کمک خواهد کرد که روز خود را به آرامی شروع کند، پوشیدن لباس های مناسب به وی کمک می کند تا در مورد شروع سال تحصیلی جدید یک مدرسه جدید احساس راحتی کند.

6)داشتن زمان کافی برای رفتن به مدرسه 

اطمینان حاصل کنید که وی وقت زیادی را برای رفتن به مدرسه دارد. در اوایل ورود نیز ممکن است فرصتی برای گپ زدن با چند دانش آموز دیگر داشته باشد و امیدواریم دوستان جدیدی پیدا کند.

7)صحبت در مورد نگرانی هایشان 

اجازه دهید در مورد نگرانی هایشان با شما به عنوان والدین خود صحبت کنند. به یاد داشته باشید که اگر شما به یک شهر جدید منتقل شده اید، حتی کودکانتان می توانند از آنها در مورد چگونگی روزتان از شما بپرسند.

 

[divider]

قسمت سوم:(مربوط به خود کودکان می باشد )

1)قوانین مدرسه را یاد بگیرید

زیرا هر مدرسه دارای مجموعه ای از قوانین است که به دانش آموزان در سلامتی و یادگیری کمک میکند.

2)آنچه را که معلمان خود می گویند انجام دهید.

هنگام شروع یک مدرسه جدید، باید دستورالعمل معلمان خود را از نزدیک دنبال کنید. ایجاد یک احساس خوب با معلمان خود، راه بسیار خوبی برای دوری از تنش و اضطراب در مدرسه است .

3)تکالیف خود را انجام دهید

و سعی کنید در مدرسه خوب عمل کنید. با توجه به تکالیف خود و تلاش مستمر برای انجام کارهای خوب در مدرسه منجر به احساس خوب و کاهش فشار می باشد .

 

4)اطمینان حاصل کنید که شما در درجه مناسب قرار گرفته اید.

هنگامی که شما به مدرسه جدید می روید، تحصیلات شما تا کنون ارزیابی شده است و شما در رتبه خود قرار می گیرید. اگر در دبیرستان هستید، با مشاور مدرسه ملاقات کنید تا اطمینان حاصل کنید که پیش نیازها و الزامات فارغ التحصیلی را گذرانده اید.

5) وقتی به یک مدرسه جدید می روید، ممکن است احساس تنهایی یا خجالتی داشته باشید.

اما هر روز، چیزهای خوبی وجود دارد که اتفاق می افتد، حتی اگر آنها جزئی باشند. این موارد حتی کودک را به والدین خود بگوئید، جمله: گرفتن نمره خوب در آزمون، سلام کردن به فرد جدید

 

[divider]

قسمت چهارم:

 

 

1)یاد بگیرید چگونه خودتان را معرفی کنید.

معرفی خود و شروع گفتگو با کسی جدید می تواند ارعاب، به ویژه اگر شما احساس خجالت می کنیدرا از شما دور کند،  لبخند بزن و بگو سلام در مورد چیزی که مربوط به مدرسه است صحبت کنید، مثلا: ما در یک کلاس هستیم و ….

میتوانید این روند را با والدین، خواهر و برادر و یا حتی حیوان خانگی خود تمرین کنید و نظر اطرافیانتان را نیز جویا شوید.

همچنین شما می توانید از راه های دیگر برای شروع یک گفتگو مانند: تشویق کردن کسی و یا تعریف از نوع لباسش وارد یک رابطه جدید شوید.

 

2)قبل از شروع مدرسه سعی کنید با افراد جدید ملاقات کنید.

ایجاد یک یا دو تا دوست جدید قبل از شروع مدرسه می تواند مفید باشد، به طوری که وقتی به روز اول مدرسه می روید احساس تنهایی نکنید. به یک پارک در محله مدرسه بروید، یا به یک اردوگاه تابستانی بپیوندید. هنگامی که مدرسه شروع می شوید دیدن چهره های آشنا در کلاس درس خود می تواند مفید باشد.

3)شرکت در فعالیت ها گروهی

مانند درام، ورزش یا باشگاه شطرنج میتواند کمک کند. این فعالیت ها فرصتی برای نشان دادن مهارت های خود در یک ورزش خاص یا فعالیت های دیگر می باشد. شما حتی ممکن است بتوانید به برخی از بچه ها در مورد چگونگی انجام کارها کمک و آموزش دهید .

4)خودت باش.

گاهی برای اینکه بین افراد جایی داشته باشیم سعی میکنیم نقش بازی کنیم بهتر است خودتان باشید و در مورد اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می کنند نگران نباشید.

5)تصمیم گیری درست برای داشتن دوستان خوب و مناسب

هنگامی که شما در یک مدرسه جدید هستید،فرصتی برای دوست شدن با افراد جدید پیدا می کنید و البته چون ناآشنا هستید طبیعی است که با بچه هایی که آرام تر هستند سریعتر ارتباط پیدا کنید باید بیشتر تلاش کنید تا با افرادی وارد رابطه شوید که با آنها راحت تر هستید افرادی که از حضور شما در کنار خودشا ن نیز لذت ببرند.

6) برای خودتان اهدافی را تنظیم کنید.

با تنظیم اهداف برای خودتان هر روز یا هر هفته، می توانید ببینید که چگونه به مدرسه جدید خود در روش های بسیار واقعی عادت میکنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “من در یک جلسه باشگاه در این هفته شرکت خواهم کرد”.”هدف دیگری این است که هر روز به 3 نفر جدید سلام کنی”.

 

7) با دوستان قدیمی خود در تماس باشید.

 

منبع:

Adjust-to-a-New-School

 

 

مریم عبداللهی،روانشناس و نوروتراپیست

درمانگر تخصصی کودکان

عضو انجمن روانشناسان

 

جهت کسب نوبت ویزیت و مشاوره با ایشان در کلیه شعب اینجا کلیک کنید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «راهکارهایی برای اینکه فرزندمان را چطور به مدرسه جدید ببریم!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *