چگونه الگوهای فکری منفی را تغییر دهم؟

 تفکر منفی

غلبه بر تفکر منفی، یک جنبه حیاتی از درمان افسردگی است. افراد افسرده بر تفکر منفی و افکار تحریف شده تمایل دارند . تغییر تفکر به عنوان بخشی از پیشرفت ، شناخت و شکست دادن الگوهای فکری منفی یک جنبه بسیار مهم تمرکز بر درمان است . رفتار درمانی – شناختی ، روان درمانی ، یا دیگر اشکال درمان روانی به کنار گذاشتن تفکر منفی و ایجاد الگوهای تفکر صحیح کمک می کنند که از اعتماد به نفس شما حمایت وموجب افزایش اعتماد به نفس می شود . بهتر است با خواندن کتاب و مطلب دراین زمینه و صحبت با کسی که برای کمک و هدایت شما واجد شرایط است ، از طریق تغییر تفکر بر تفکر منفی خود، غلبه کنید. بیان احساساتتان می تواند یک گام بسیار دشوار، اما حیاتی برای کمک به شما در طرد افکار ناامیدانه و منفی باشد.

لیستی از نکات خوب ومثبت خود آماده کنید. وقتی که شما افسرده هستید ، با دیدن این لیست به آسانی به درک چیزهای مثبت در مورد خود پی میبرید.این لیست میتواند شامل دستاوردهایی از گذشته و امید به آینده باشد. این لیست برای پذیرش خود بخش مهمی از بهبود افسردگی است زیرا شما اذعان نمودید که چیز خوبی در مورد خودتان وجود دارد ، همچنین شما می توانید کامل باشد . این کمک خواهد کرد که شما از قضاوت کردن خود دست بردارید.

تصمیم گیری برای کارهای کوچک و عمل به آنها: تصمیم گیری های کوچک مانند بیرون آمدن از رختخواب ، تماس با دوستان و یا تمیز کردن آشپزخانه و عمل به آنها، در حالی برای افراد افسرده بسیار دشواراست ، با این حال آن را به یک عنصر حیاتی در مواجه با حس ناتوانی در این افراد می کند.

یاد بگیرید به جای تفکر معیوب با تمرکز بر روی آن، به جای محکوم کردن خود، از خودتان بپرسید چرا چنین اتفاقی افتاده است ؟ با نوشتن تفکر منفی در یک ستون و عقلانی در ستون دیگر ، می توانید به مقابله و خنثی سازی تفکر منفی بپردازید.

یادگیری تکنیک های جرات ورزی و روش های ابراز وجود به شما اجازه پیدا کردن یک مسیردر راه پایان دادن به احساسات خشم ، ترس و یا ناتوانی را می دهد. دانستن این تکنیک ها، بخش مهمی از جلوگیری ازبازگشت دوباره به الگوهای افسردگی در آینده است.

تغییر شیوه صحبت :از تغییر زبان برای کمک به خود استفاده کنید برای همه چیز نگاه مثبت تری داشته باشید. به جای تاسف و احساس شکست ، از خود بپرسید : چه چیزی از این اتفاق آموخته اید ؟

سعی کنید ازدرمان های جایگزین مانند: هنر درمانی و طب سوزنی استفاده کنید. این درمان ها گاهی اوقات می تواند تعادل عاطفی شما را بازگرداند. هنر درمانی درمان جایگزین رایج دیگری برای افسردگی است. طراحی، نقاشی و یا ایجاد طرح های که احساسات شما را بر روی بوم یا کاغذ منتقل میکند میتواند در این راه به شما کمک زیادی کند.

موسیقی شکلی از خود درمانی است که برای تغییر خلق و خوی شناخته شده است . موسیقی باعث بهبود خلق و خوی شما می شود . اگر شما معمولا به موسیقی غمگین گوش می دهید،سعی کنید به موسیقی های شادتری گوش دهید.

حیوان خانگی می تواند کمک کند . حیوانات خانگی از احساس انزوا جلوگیری میکند. مطالعات ثابت کرده اند که حیوانات خانگی باعث احساس خوب بودن در افراد افسرده  میشود. حتی اگر شما یک حیوان خانگی ندارید ، سعی کنید با شخص دیگری که حیوان خانگی دارد ، به صورت منظم وقت خود را بگذرانید.

بسیاری از راه های ممکن برای مقابله با افسردگی وجود دارد و بسیاری از اطلاعات موجود برای کمک به شما وجود دارد. با این حال، مهم ترین چیز نگاه عمیق به درون خود و پیدا کردن آن چیزی است که واقعا برای شما مفید است. به همین دلیل بهتر است که یک یادداشت از روند بهبود خود به منظور کمک برای شناسایی بهترین روش ها و ساخت آن داشته باشید.

افسردگی ممکن است باز گردد . هنگامی که شما افسرده اید، آسیب پذیری وشانس بیشتری برای بازگشت این بیماری به زندگیتان وجود دارد. علل آن را به خوبی مدیریت کنید. تشخیص علائم هشدار دهنده و اقدامات سازنده برای مقابله با آن قبل از شروع ، میتواند به جلوگیری از عود بیماری کمک کند. هدف به حداقل رساندن تأثیر و طول مدت آن است.

صحبت با افرادی که افسردگی را تجربه کرده اند: هنگامی که شما افسردگی را پشت سر گذاشتید ، می توانید به دیگران کمک کنید  و اطمینان ببخشید که  نور در انتهای تونل وجود دارد.

منبع:

www.wikihow.com

 

 در صورت تمایل به شرکت در گروههای درمانی افسردگی ،با کلینیک تماس بگیرید و نوبت ویزیت بگیرید،پس از انجام ویزیت و بررسی اولیه ؛ پزشک شمارا جهت ورود به یکی از گروهها کاندید می نماید.

123

طیبه گیلانی

کارشناس ارشد روانشناسی (مدیرارشد دپارتمان تحقیقات روان درمانی)


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه الگوهای فکری منفی را تغییر دهم؟»

  1. ممنون از مقاله. من تجربه سالها افسردگی و حتی پانیک شدید رو تجربه کردم . ولی صحبتهای بالابه نظرم رویاپردازی و تلقین الکی و بی جواب است به نظرم افراد افسرده و اضطرابی بدن و فیزیکشان مشکل و اختلال داراست نه روحشان و ذهنشان بی دارو امکان درمان نیست بگذریم گاه عوارض داروها تحمل انها رو سخت و غیر ممکن میکنه و بیمار به هر دری میزنه. در نهایت خسته و دلسرد از روانپزشک روانکاو روانشناس فقط به این نتیجه میرسه که تحمل کنه …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *