شاید علت زیاد خوابیدن شما این باشد: پرخوابی بدون دلیل!

پرخوابی ایدیوپاتیک: درکی جامع از این اختلال خواب

 

پرخوابی ایدیوپاتیک (IH) یک اختلال خواب نادر و معمولا دائمی است که در آن فرد بیش از حد معمول خواب می‌کند و در طول روز احساس خواب‌آلودگی مداوم دارد.

این وضعیت می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد بگذارد، از جمله مشکلات در تحصیل، کار و روابط اجتماعی.

علائم اصلی پرخوابی ایدیوپاتیک

  • خواب آلودگی شدید در طول روز، حتی پس از خواب کافی در شب
  • مدت زمان خواب طولانی در شب، گاهی اوقات بیش از 10 ساعت
  • دشواری در بیدار شدن، حتی با زنگ هشدار
  • احساس خستگی یا گیجی پس از بیدار شدن

چه چیزی باعث پرخوابی ایدیوپاتیک می‌شود؟

علت دقیق پرخوابی ایدیوپاتیک هنوز ناشناخته است. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است به دلیل نقص در سیستم‌های مغزی باشد که خواب و بیداری را تنظیم می‌کنند.

این اختلال اغلب در سنین نوجوانی یا جوانی شروع می‌شود و ممکن است به مرور زمان تغییر کند.

تاثیر پرخوابی ایدیوپاتیک بر زندگی

پرخوابی ایدیوپاتیک می‌تواند به طور قابل توجهی بر فعالیت‌های روزانه، تحصیلی و شغلی افراد تاثیر بگذارد. افراد مبتلا به این اختلال ممکن است در انجام کارهای روزمره دچار مشکل شوند و ریسک بیشتری برای افسردگی و اضطراب داشته باشند.

تشخیص پرخوابی ایدیوپاتیک

تشخیص IH عمدتا بر اساس علائم بالینی و رد کردن سایر علل خواب آلودگی مانند آپنه خواب، نارکولپسی و اختلالات ریتم خواب است. انجام یک تست چندگانه خواب و بررسی‌های دقیق توسط متخصص خواب می‌تواند در تشخیص کمک‌کننده باشد.

درمان و مدیریت پرخوابی ایدیوپاتیک

در حالی که درمان قطعی برای IH وجود ندارد، روش‌های مختلفی برای مدیریت علائم آن توصیه می‌شود:

  • داروهای محرک، مانند متیل‌فنیدیت یا مودافینیل، می‌توانند به کاهش خواب آلودگی کمک کنند.
  • رعایت بهداشت خواب، شامل تنظیم ساعات خواب و اجتناب از محرک‌های خواب آلودگی قبل از خواب.
  • برنامه‌ریزی استراحت‌های کوتاه در طول روز برای مقابله با خواب آلودگی.
  • مشاوره و حمایت روانی برای مدیریت تاثیرات احتمالی اختلال بر سلامت روان.

نتیجه‌گیری

پرخوابی ایدیوپاتیک اختلالی چالش‌برانگیز است که نیازمند درک، توجه و مدیریت دقیق است.

با مراجعه به متخصص خواب و پیروی از استراتژی‌های مدیریتی می‌توان به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا کمک کرد.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

217 دیدگاه دربارهٔ «شاید علت زیاد خوابیدن شما این باشد: پرخوابی بدون دلیل!»

  1. نداشتن انرژی و انگیزه در زندگی علت اصلی خواب آلودگی هست تک تک عضلات و اعضای بدن ما به شدت تحت تاثیر قسمت ناخودآگاه مغز ما هستن که خوب بلده در ما حس انرژی و یا برعکس،خستگی تولید کنه.
    دکتر رفتن و…بی فایدست وقتی مشکل از انگیزه و سطح انرژی خودت باشه، از ساعت 11 و 12 شب یا خواب آلود هستی یا باید بخوابی،صبحشم وقتی در بهترین حالت مثلا 10 یا 11 بیدار بشی تا خود ساعت 1 و 2 توی کسلی و خستگی افتضاح ناشی از بیدار شدن! از خوابت هستی.
    و بعدشم یا صبحانه! یا نهار و بازم از 2 و 3 به بعد خواب آلودگی بعد از غذا! تا حدود ساعت 6 بعد از ظهر.
    بعدم که بیدار بشی،خواب آلودگی و خستگی ناشی از بیدار شدن! تا ساعت 7 و 8 تا اینکه باز شام بخوری و برسه 11 و…
    کلا بازده و سرحالی چنین آدمی به 3 ساعت در روز نمیرسه وای به حال اینکه برنامه غذا و خوابش هم داغون و نامنظم باشه.بازده و قدرت فکر کردن و هرررر چیز دیگه در انسان افسرده که روی آگاهی نسبت به خودش و بدن و ذهنش کار نمیکنه عملا صفر هست و به اصلاح انسان گیج و گنگ از هر لحاظ میشه هر چند همه بهش بگن مشالا چقدر درسش خوبه چقدر شغل خوبی داره و…

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی این دیدگاه صحیح نمی باشد زیرا عوامل متعدد جسمی نیز در این خصوص دخبل می باشد که حتما باید توسط پزشک متخصص اختلالات خواب، بررسی لازم صورت گیرد.

  2. سلام من ۱۴ سالمه شبا تقریبا ۷ ساعت میخاوبم ولی ظهرا که میام خونه حدود ساعتی ۵ خیلی خوابم میاد بعضی وقتا تا ۳ ساعتم میخوام ولی بازم همیشه خوابم میاد و خواب آلودم میخواستم ببینم ممکنه IH داشته باشم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  3. سلام من 16 سالمه و دارم نابود میشم
    من خوابم بیش از اندازه است من حدودا 17 ساعت می‌خوابم و وقتی بیدار میشم خستم و بازم می‌خوابم
    به شدت افسرده ام
    مدرسه ها هم باز شده بازم نمیتونم خوابمو کنترل کنم
    پنجشنبه از مدرسه اومدم ساعت سه خوابیدم
    ساعت هفت جمعه بیدار شدم
    میشه کمکم کنید:)؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مساله اختلال خواب (پرخوابی) مطرح می باشد. دلایل زیادی در ارتباط با احساس خواب آلودگی و خستگی در افراد وجود دارد. توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  4. سلام من درهردوروز۲۲ساعت میخوابم بعدکه بیدارمیشم تا۱۲ساعت بیدارم یعنی هروقت بخوابم دیگه کم کمش ۱۷یا۱۸ساعت میخوابم ونمیتونم بلندبشم حتی اگه بچه ها سر وصداهم کنن بازم من خوابم بایدچیکارکنم کلافه شدم۳۴سالمه ازمشهد

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مساله اختلال خواب می تواند مطرح باشد. توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  5. سلام خسته نباشید
    من شبها ازساعت 12میخوابم تا ساعت 7الی 8بعد بیدار میشم و چای صبحانه میخورم بعداز خوردن صبحانه مغزم کلا تا 1ساعت خواب میره انگار توی اون موقع نیاز به خواب پیدا میکنم لطفا در این زمینه راهنمایی کنید ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. احتمالا اختلال خواب مطرح باشد. توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل، با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از یکی از متخصصین این حوزه تایم ویزیت اخذ نمایید. امکان مشاوره آنلاین نیز فراهم می باشد.

  6. سلام من متولد 1356 هستم و در سال 74 ازدواج کردم و در سال 93 آز هم جدا شدیم و من از همون موقع شروع کردم به تنها زندگی کردن اوایل با خانواده خودم رفت آمد داشتم تا اینکه کم کم افسردگی سراغم آمد خواهرم برادرم بابام بهم زنگ میزدن جواب نمی‌دادم در خونه میومدن در باز نمی‌کردم شاید باور نکنید البته افتخار نمیکنم اما تا حالا شش بار اقدام به خودکشی کردم ولی نشد تمام دست چپم هرشب باید تیق بکشم تا خون ببینم آروم بشم خوابم هم خیلی زیاد هست حتی روزهای پنجشنبه که فردا جمعه تعطیل هستم خیلی وقتها تا ساعت هفت صبح جمعه بیدار میمونم بعد شنبه ساعت 9 صبح بیدار میشم البته با زنگ تلفن اونم از ساعت هشت ده دقیقه ده دقیقه تا 9 صبح بیدار بشم خیلی وقتها هم نمی‌رم سر کار اوایل خیلی بهم گیر میداد بعد دید خیلی حالم خرابه دیگه چیزی نمیگه الان چهار روز که ساعت دوازده ظهر میشه چشمام سیاهی می‌ره قبلاً اینجوری نبودم دوباره بعدازظهر ساعت هشت غروب میشه دوباره چشمام سیاهی می‌ره وچرت می‌زنم از این زندگی سگی که داشتم خسته بودم الان این یکی هم اضافه شد.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه می شود تحت نظر روانپزشک باشید. درمانگر متناسب با شرایط بالینی، علت و شدت اختلال راهکار مناسب اتخاذ می نماید. جلسات روانکاوی و در صورت نیاز دارو درمانی به کنترل و بهیود این حالت کمک می کند. با آرزوی سلامتی و موففیت شما

  7. سلام وقتتون بخیر من ۱۷سالمه و از وقتی ک یادم میاد کلا زیاد میخوابم یعنی ساعت خواب من ۱۲ ۱۳ساعته شبانه و ظهرام ۵ یا ۶ ساعت میخوابم یعنی کلا روزا چن ساعت بیدارم و واقعا به هیچکاریی نمیرسم.رفتم پیش روانپزشکم و گفتم زیاد میخوابم و ایشون اشتباه فکر کردن ک من عمدا و برای فرار از مشکلات مثلا زیاد میخوابم و گفتن افسردگیه ولی من کلاا همیشه خوابم میاد و چشام از شدت خواب میسوزه و هرموقع هم که از خواب پا میشم همچنان خوابم میاد. بنظرتون چیکار کنم

  8. من هم خوابم سنگین هست وقتی ورزش هوازی انجام میدم خوابم و هوشیاریم بیشتر میشه اما اگا ورزش نکنم به حالت قبلی برمیگردم

  9. سلام من ۱۵ سالمه و خیلی زیاد میخوابم و هر چقدرم میخوابم بازم احساس خستگی میکنم و سردردهای شدید میگیرم میشه راهنماییم کنید ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به توضیحاتتان امکان تشخیص پر خوابی وجود دارد.
      اگر پرخوابی در شما تشخیص داده شود، راهکارهای متعددی مانند درمان دارویی که در این بخش پزشک می‌تواند داروهای مختلفی برای درمان آن از جمله محرک‌ها، داروهای ضد افسردگی و … تجویز کند. هم چنین راهکارهایی مانند تغییر رفتار، بهبود بهداشت خواب و … می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
      توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب ویزیت شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  10. سلام من شب ساعت 10 11 میخابم ولی صب ساعت 8 یا7 بزور از خواب بیدار میشم خابمم راحت و عمیق هست ولی خستم .قرص تیرویید مصرف میکنم تیرویید پرکار داشتم قبلا الان تنظیم شده ولی دکتر گفته مصرف کن از لحاظ فیزیکی هم کوچک بشه حالا میگم کم کاری شاید گرفتم که خابم میاد.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد.
      توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب، معاینه شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  11. سلام من ۱۸سالمه و الان چندوقته که تا ساعت ۲ یا ۳ شب بیدارم بعد به زور خودمو به خواب میزنم تاخوابم میبره ساعت ۱۲ ظهر به زور بیدار میشم وقتی بیدار میشم هم گیجم سردرد و معمولا عصبانی هستم و بازم ظهر دو ساعت میخوابم و خیلی خستم اصلا انرژی و حس به چیزی ندارم اشتهامم کمه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب، نیاز به ارزیابی بالینی می باشد.
      با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل، با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از دکتر شجاعی تایم ویزیت اخذ نمایید.

  12. من امروز داشتم نماز میخواندم که یهو خوابم برد و تا ۴ پنج ساعت بعد هم خوابیدم ولی هنوز خوابم میاد نمیدانم دلیلش چیست اصلا میل به غذا هم ندارم نه صبحانه خوردم نه ناهار چند روز پیش مادر شوهرم آمده بود خانه امان بعد از چند روز رفت خانه خودش و من روز بعد از رفتن به خانه اش سر نماز خوابم برد و تا چند ساعت خوابیدم و بعد امروز که میشه تقریبا ۱۰ روز پس از رفتن مادر شوهرم مجدد خوابم برد ولی امروز میل به غذا هم اصلا ندارم لطفا جواب بدهید ممنونم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تهران، تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  13. سلام من ۱۶ سالمه چن وقته شب حدود ۶ ۷ ساعت میخوابم دوباره ظهر خوابم می‌ره حدود س چهار ساعت انکار خیلی خسته ام. بیدار هم میشم خیلی حس پر انرژی رو ندارم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب ویزیت شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از جناب دکتر امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلال خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  14. سلام من پونزده سالمه جدیدا ساعت ۱۱ شب میخوابم و هفت و نیم صبح که بیدار میشم تا نیم ساعت اول کلاس آنلاین نمیدونم باید چیکار کنم و دوباره بعد کلاس ساعتای یازده صبح میخوابم و تا سه به سختی بیدار میشم اونم مجبورم نهار بخورم بعد از ظهرم خوابم میاد اما مامان و بابام نمیزارن میگن چرا انقد میخوابی و خیلی بی حالم و حس سنگینی بهم دست میده چیکار باید بکنم ؟ خسته شدم اصلا از درس هیچی نمیفهمم و سر کلاسا انگار مال اون کلاس نیستم چون از همه چی عقبم کلی تکلیف دارم که بخاطر خوابام نصفه موندن و کلی منفی برای اینکه نتونستم تکالیفمو آماده کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه می شود توسط متخصص اختلال خواب معاینه شوید.
      با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از جناب دکتر حامد امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلال خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  15. سلام من ۱۸سالمه وکنکوری هستم شب ساعت۱۲هم میخوابم ولی نمیتونم ساعت ۶بیدارشم خیلی خوابم میاد حتی ساعت ۸هم ک بیدارمیشم بازهم خوابم میاد

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      میزان کافی بودن ساعات خواب در افراد مختلف متفاوت می باشد، برخی افراد به 7 الی 9 ساعت خواب نیاز دارند و کمتر از این میزان خواب، کمبود خواب برای فرد ایجاد می کند.
      توصیه می شود چنانچه این حالت مانع فعالیت روزانه تان شد توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از جناب دکتر حامد امیری تایم ویزیت اخذ نمایید.

  16. من خیلی می خوابم در دوره دبیرستان دوستام به من می گفتند خوش خواب همیشه فکر می کردم به خاطر بی انگیزگیه که خوابم میاد هر وقت میرم درسم میخوندم کم تر از نیم ساعت خوابم می گرفت
    الان دانشجو ارشد هوش مصنوعی ازاد هستم شب ساعت ۱۲ شب می خوابم تا ۸ صبح ولی دوباره از ساعت ۹ خوابم میگیره به سختی سرکار حاضر میشم بعد از ظهر اوضاع بدتتر میشه باید حتما بخوابم گاهی بعد از خواب طولانی در هنگام صحبت با خانواده هم چشم هایم برای خودش بسته میشه خیلی سخت خودمو بیدار نگه میدارم البته (شدت زیاد این مرحله کمتر برام اتفاق میفته) اصلا توانایی اینو ندارم بتونم صبح ها ساعت حتی ۶ بیدار شم اگه یک بار بیدار شدم تا ۲ روز اینده باید بیشتر ساعت بخوابم تو ماشین خیلی زود خوابم میگیره تو حمام خیلی زود خوابم میگیره یه بار روانشناسم بهم گفت بابت استرس و رهایی استرس که تو حمومو خوابت میگیره من باید چی کار کنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطفا از طریق لینک زیر سوالات را به طور دقیق پاسخ داده تا بتوان دقیق تر شما را راهنمایی کنیم:
      https://gyrusclinic.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%b7%d9%81%db%8c-%d8%a7/

    2. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید این حالت جزو اختلال خواب محسوب میشود و نمی تواند صرفا از استرس باشد و باید کنترل و درمان صورت گیرد وگرنه در مواقعی مثل رانندگی این حالت بسیار خطرناک می باشد. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از دکتر امیری (متخصص اختلالات خواب) تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  17. سلام. من صبح که میرم سر درس خوابم میگیره همش در حال چرتم. شب سیتالوپرام20 و صبح ریتالین 10 و 2 وعده دیگه 5 مصرف می کنم، حتی مشکلم با قهوه یا قرص مدافینیل هم حل نشد و اینها را هم که بخورم تازه بیشتر خواب آلود میشوم. تست قند و تیرویید هم گرفتم مشکلی نداشتم چکار کنم در ضمن ساعت سیتالوپرام را هم صبح هم تست کردم ولی بازم مشکل حل نشد

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      توصیه میشود در این خصوص بررسی لازم توسط متخصص اختلالات خواب انجام شود. در صورت تمایل جهت بررسی رایگان، فرم ارزیابی اختلالات خواب را تکمیل نمایید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  18. سلام ببخشید من 17سالمه شبا اصلا خابم نمیبره تا 6 صبح بیدار یا شاید هم بیشتر.بعد در طول روز همش خابم.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بهتر است در این زمینه توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  19. سلام من حس‌ میکنم ک خیلییی زیاااد از حد میخوابم یعنی‌ یک روز معمولی من اینجوری‌ میگذره
    ساعت ۱۱ صبح بیدار میشم ساعت ۳ دوباره میخوابم تا ساعت ۹ شب
    جالب اینجاست ک ۱۱ دوباره خوابم میبره چیکار کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      اختلال خواب مطرح می باشد. علل مختلفی موجب بروز این حالت می گردد که متناسب با علت و شدت اختلال، راهکار درمانی مناسب اتخاذ می گردد.
      توصیه می شود توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  20. سلام. منم گاهی زیاد میخابم. مثلا امروز که ده ساعت شب رو خابیدم و الان ظهرکه چنان خوابم میاد ک نگو. وقت خاب نفسهای خسته ای دارم انگار کوه کنده باشم. بنطرتون علت چی میتونه باشه. باید اینم بگم که پارسال من روکش دندان به صورت بریج کردم سمت چپ و بعد اون احساس عجیبی در مغز چپم دارم.اصن نمیفهممش. بعد خاب اون حسه میره و بعد دوباره هست….

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل مختلفی موجب پر خوابی می شود. پر خوابی به دلیل ضعف بدنی یا به طور طبیعی ایجاد نمی شود.
      علل شایع پرخوابی عبارتند از:
      _ Hypersomnia
      _اختلالات خواب نارکوپسی (خواب آلودگی در روز)
      _ آپنه خواب (اختلالات تنفس در طول خواب)
      _ خواب کم در شب (محرومیت از خواب)
      _ افسردگی
      _ چاقی مفرط و…
      توصیه می شود برای بررسی این موضوع و اتخاذ راهکار مناسب درمانی، توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل می توانید با مرکز شماره 1 قلهک تماس بگیرید و از دکتر یاراحمدی تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  21. سلام ببخشید من ۱۵سالمه و شب بعد از اینکه شیش ساعت خوابیدم به زور باید بلندم کنن و تو روز مثلا از ساعت 12ک از مدرسه میام تا ساعت 5بعد از ظهر خوابم و بعدش تا نیم الا چهل و پنج دیقه گیجم(در ضمن این رو هم بگم که اصلا طولی نمیکشه تا خوابم ببره یعنی هر وقت بخوام تو کمتر از ده ثانیه خوابم)

  22. سلام خسته نباشید من 19سالمه شبا اصلا خوابم نمیبره تا ساعت 3الی 4صب ساعت 12الی 1بیدار میشم تا خواب بعدیم همش خوابم میاد ممنون میشم راهنماییم کنین از این وضع خسته شدم دیگه. اصلا به کارام نمیرسم.

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          سلام دوست عزیز، در شهر خود به پزشک متخصص اختلالات خواب مراجعه فرمایید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی برای کنترل و درمان این اختلال ابتدا باید توسط پزشک متخصص اختلالات خواب بررسی های لازم صورت گیرد تا متناسب با علت، راهکارهای مناسب درمانی و داروهای مورد نیاز تجویز گردد. دوست عزیز داروهای تجویزی برای افراد مختلف متفاوت می باشد. مصرف خودسرانه هیچ دارویی توصیه نمی گردد بهتر است در این خصوص توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. در صورت تمایل می توانید با دپارتمان مغز و اعصاب مجموعه جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران برای (دکتر مصطفی امیری) تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  23. سلام روز خوش
    من مدتیه خوابم خیلی زیاده با این خواب کافی هم دارم. شبا ساعت 1-12 میخوابم تا 9 صبح رو زبعد.وقتی هم ساعتم زنگ میخوره نمیتونم از جام بلند شم و به شدت احساس کمبود خواب میکنم. در تمام طول روز در محل کارم گیج خوابم. بعداز ظهر از ساعت 4 تا 6 خوابم بعدم که بیدار میشم کسلم و بازم خوابم میاد. قبلا مشکل کم خونی داشتم که رفع شده ولی این مورد همچنان برقراره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی و معاینه شما می باشد. پیشنهاد میکنیم توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. در صورت تمایل می توانید با دپارتمان مغز و اعصاب جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  24. سلام من پنجاه سال سن دارم و به شدت خواب آلود هستم و تمایل به خواب بسیار دارم لطفا راهنماییم کنین

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز نیاز به بررسی و معاینه شما می باشد. توصیه می کنیم برای یافتن علت و اتخاذ راهکار درمانی مناسب، توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل می توانید با دپارتمان مغز و اعصاب جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری (متخصص اختلالات خواب) تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  25. سلام
    من ۳۲سالمه و بخاطر مشکل استرس سیتالوپرام مصرف میکنم. صبح ها بعد حداقل ۹ساعت خواب باز هم به زور از تخت میام بیرون و در طول روز همش خوابالودم گاهی حتی نمیتونم چشمامو باز نگهدارم و بدنم کاملا سست میشه و باید بخوابم. کلا زندگیمو داره مخطل میکنه.دوز مصرف داروم ۲۰ هست و روزی یکی میخورم.ایا ممکنه از دارو باشه؟و اینکه چکار باید بکنم؟با تغییر دوز داروم هم فقط استرسم زیاد میشه و رو خواب تاثیری نداره!لطفا راهنماییم کنید
    باتشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی بله از عوارض دارو میباشد. توصیه میکنیم در این زمینه با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا در صورت امکان دوز دارو و یا خود دارو تغییر یابد.

  26. سلام من ۱۸سالمه و شب حدودا ۶ساعت خواب مفید دارم بعد از اینکه بیدار میشم صبحا بعد یکی دوساعت بیداری بازم میخوابم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به معاینه شما می باشد. توصیه می شد توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. در صورت تمایل می توانید با مرکز شماره یک (دپارتمان مغز و اعصاب) تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  27. سلام. من ۲۳ ساله هستم و سربازم. بعد از دوره آموزشی دچار این مشکل شدم و روزانه حدود ۱۲ ساعت باید بخوابم. اگه میشه راهنماییم کنید، خیلی ممنون.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز نیاز به معاینه شما می باشد. باید توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه شوید تا علت مشخص گردد و درمان مناسب اتخاذ گردد. در صورت تمایل میتوانید از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شماره یک (دپارتمان مغز و اعصاب) تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  28. باسلام و خسته نباشید بنده جوانی۲۷ ساله هستم متاهل من روزی حدود یک پاکت سیگار مصرف میکنم مشکل خوابی که من دارم بیدار نشدن هست مثلا اگه ساعت ۱۲ شب بخوابم و کسی نباشه بیدارم کنه شاید تا ساعت ۲۱شب بعد بخوابم در ضمن گوشی موبایلم رو ۲۰ تایم مختلف با صدای بلند ذخیره میکنم اما اصلا بیدار نمیشم همسرم میگه گه گاه که صدام میزنه باهاش صحبت هم میکنم درحد چند ده جمله اما باز هم بیدار نمیشم و بعد از نیم تا یک ساعت صداکردن همسرم بیدار میشم التماس میکنم به من بگید چه دردی دارم باکمال تشکر از شما

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به معاینه و بررسی شما می باشد تا علت این موضوع مشخص گردد و متناسب با آن، راهکار مناسب درمانی اتخاذ گردد. توصیه می شود توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شماره یک (دپارتمان مغز و اعصاب) تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  29. سلام من 28 ساله از سن 17 سالگی با خواب مشکل دارم شب بیدارم روز میخوام اگر 48 ساعت بیدار باشم 48 هم میخوام کل زندگیم به هم ریخته با اذان صبح میخوام ساعت 3بعدظهر بیدار میشم هر دکتری که رفتم منو دیگر یه مشت قرص کرد و که کلا تمام روز باشون خواب بودم همشون اعتیاد آور بودن خیلی تلاش کردم و برنامه ریزی کردم ولی نشد از این وضعیت دچار افسردگی شدم ام آر آی مغزی هم گرفتم میگن چیز خواصی نداری خواهش میکنم اگر شما درمان و راه حلی برای این مشکل من دارید کمکم کنید این خواب باعث پاشیده شدن زندگیم شده

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی علل مختلفی موجب بروز این حالت می گردد، نیاز به بررسی و معاینه شما می باشد تا طی بررسی علت مشخص گردد. توصیه می کنیم توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شماره یک (دپارتمان مغز و اعصاب) تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند. امیدواریم مشکلتان به زودی رفع گردد.

  30. سلام
    من خواب خیلی سبکی دارم شبها حتی در هرساعت یکبار بیدار میشوم ولی در طول روز همیشه خسته میباشم
    و بعضا هم که خوابم بیگیرد در دو یا سه روز چشمانم باز نمیشود و شب و روز میخوابم و اگر نخوابم هم نهایت خسته و بی انرژی میباشم.
    بخاطر رفع این مشکل چی کار باید بکنم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه شوید تا علت مشخص شود و درمان مناسب اتخاذ گردد. از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  31. سلام علیکم. ببخشید به کدام مورد از مواردی که دوستان فرستادند شما عرض نکردید که به پزشک متخصص اختلالات خواب مراجعه کنید ! به همه گفتیدکه به پزشک متخصص مراجعه کنند. بهتر نیست شما علت را مستقیم بگید تا راحت شویم. متشکرم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی برای درمان کلیه اختلالات خواب باید با مرکز شریعتی (دپارتمان مغز و اعصاب) تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر مصطفی امیری تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  32. با سلام و تشکر از مطالب مفید شما ؛ من 22 سالمه و خواب خیلی مزاحم برنامه های شبانه روزی من می شود. جوری که به علت خواب زیاد، هر روز یک برنامه جدیدی برای کارهایم مثل مطالعه ، درس خواندن و مانند آنها می چینم ! از ساعت 23 یا 24 می خوابم تا ساعت 6 که برای نماز صبح بیدار میشوم فقط میتوانم نماز بخوانم، هر چه سعی کردم که بعد از نماز مطالعه کنم یا قرآن بخوانم خوابم می آید و اگر بخوابم ممکن است تا چهار ساعت و یا بیشتر دوباره خواب بمانم و وقتی بیدار می شوم پاها درد و حالت خستگی دارند. در ضمن ظهر هم چند ساعت خوابم می آید و چند ساعت میخوابم. البته یک دو ماه قبل برای امتحانات تافقط دو ساعت شب می خوابیدم اما اصلا احساس خواب آلودگی و خستگی نداشتم… 

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به معاینه و بررسی است، توصیه میشود توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه شوید تا علت مشخص گردد. در صورت تمایل میتوانید از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی تماس بگیرید تا همکاران تایم ویزیت هماهنگ نمایند.

  33. سلام،خسته نباشید،من 18سالمه ،شبا نمیتونم بخوابم وقتی هم میخوابم نمیتونم بیدار شم،حتی الارم گوشیم نمیشنوم،البته روزایی ک کلاس دارم ب زور بیدار میشم(فقط 3چهار ساعت میخوابم بعد از ظهرا هم از سر درد نمیتونم کاری کنم)خیلی وقته این مشکلو دارم ولی از عید بیشتر شده،تو رو خدا ی راهی بگین بتونم خوابمو تنظیم کنم من امسال کنکور دارم:(

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه میشود توسط پزشک متخصص اختلالات خواب معاینه شوید تا بررسی لازم صورت گیرد. از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند

  34. سلام خسته نباشیدمن ۱۵سالمه ودچارکم‌خونی هم هستم من اکثرااساعت ۱۱شب به بدخوابم میاادوونهیتن بزووورتاساعت ۲میتونم بیداربمونم ووقتی میخوابم تاااساعت ۱۲ظهرتخت بدون هیچ ازخواب پاشدنی راحت میتونم بخوابم واگربخوام‌بیشترم‌میتونم بخوابم‌اصلاازخواب خسته نمیشم نمیدونم چرا

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی حس خواب آلودگی و ضعف میتواند ناشی از کم خونی باشد ولی توصیه میشود برای بررسی دقیق با پزشک معالجتان در میان بگذارید. هم چنین در صورت تمایل میتوانید از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  35. سلام دوست عزیزم
    همین الان هم که دارم می نویسم بشدت خوابم میاد در حالی که دیروز جز چند ساعت در طول روز بیدار و مابقی خواب تشریف داشتم و دیشب از ساعت۹ تاصبح ساعت۶ خواب عمیق بودم اما بازم خوابم میاد ینی همیشه اینطوری ام اصن دیگ خسته شدم از خواب راههای زیادی رو تمرین کردم اما فایده ای نداشته همیشه تو خودمم حس افسردگی دارم شایدم دلیلش افسردیگم باشه نمیدونم شاید۰۰۰۰

    راهنمایی لطفا

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه میشود توسط پزشک متخصص اختلالات خواب یا متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید. از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  36. سلام وقت تون بخیر
    22 سالمه، کمتر از 12 ساعت هم نمیخوابم بعضن هم بیشتر میخوابم، خواب بنده هم سنگینه، و اینکه بعد از اینکه از خواب بیدار میشم احساس گیجی و سردرد ندارم، ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب یا متخصص اختلالات خواب معاینه شوید. از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  37. سلام ، من مادرم تومور مغزی داره و قرص زلودا مصرف میکنه چند روزه همش خوابه و یک مقداری هم فراموشی گرفته، خواش میکنم راهنماییم کنید ،

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی است. توصیه میشود با پزشک معالج وی در میان بگذارید.

  38. سلام ، خسته نباشید
    من 19 سالمه و حدود چند هفته ای میشه که این مشکل رو دارم. شب ها از ساعت حدود 12 یا 1 میخوابم تا ساعت 9 صبح . وبعد نهایتا 1 ساعت میتونم دوام بیارم و باز دوباره به شدت خوابم میگره و تا 12 میخوابم.بازم سرحال بیدار میشم تا ساعت 4 خیلی سرحالم و بعد از اون دیگه خیلی خوابم میاد، بطوریکه عضلاتم بی حس میشه و دستام به ارزش میافتن ، سرم گیج میره.
    البته بگم من پشت کنکوری هستم و خیلی از علایم افسردگی رو دارم. لطفا کمکم کنید چون ساعت درس خوندم به شدت پایین اومده و روحیه م رو از دست دادم.و با این مشکلی که دارم اضطراب و نا امیدی داره منو میکشه.
    اگر مشکلم جدیه باید پیش چه نوع متخصصی برم و چه نوع آزمایشی باید بدم؟
    با تشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود با روانپزشک صحبت کنید. در صورت نیاز پزشک برایتان مواردی که لازم باشد را تجویز مینماید. از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  39. رحمان شکوهی

    با سلام بنده شدیدا از خواب بیش از حد رنج میبرم و باعث اختلافات در خانواده ام شده است و احتیاج به کمک دارم تا از شر خواب و خواب آلودگی رها بشم لطفا کمکم کنید بیماری رنج آوری هستش

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب و یا اختلالات خواب معاینه شوید تا علت مشخص شود و درمان مناسب اتخاذ گردد. از طریق صفحه تماس با ما، با مرکز شریعتی تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند. اگر نیاز به انجام تست خواب باشد در این مرکز انجام میگردد.

  40. سلام،
    میشه کمکم کنین از شر خواب الودگی راحت شم،25سالمه این7ساله ک تا االان اول صبح بیدار نشدم.معمولا شبا ساعت3-4میخوابم3-4عصر بیدار میشم.تا12ساعت نخوابم انگار چشم نبستم،باهزار بدبختی هم بیدارم میکنن چند باری هم9شب خوابیدم ولی بازم فایده ای نداشت بعد12ظهر بیدار شدم،توعمرم خودم بیدار نشدم هروز باید بیدارم کنن،اگه هم بیدار شدم تا دوروز نخوابم بازم مشکلی ندارم،چندباری دکتر رفتم بهم میگه بدنت تحرک نداره منم دشمن ورزشمحوصله کار کردنم ندارم همه عمرم با خواب گذروندم
    راهنمایم کنی ممنونت میشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران برای دکتر نیوشا محمدی (روانپزشک) تایم ویزیت هماهنگ کنند. در صورت نیاز و تجویز تست خواب، شعبه شریعتی این تست انجام میشود.

  41. با سلام خدمت شما. بنده 25 سالمه و یک آتش نشان هستم. من یک روز کامل در سازمان آتشنشانی به صورت آماده باشم و دوروز دیگه کاملا بیکار. روزی که اماده باش هستم باتوجه به استرس بالای شغل تقریبا ساعت خوابم بهم ریخته و دوروزی که استراحت هستم تایم مشخصی برای خواب ندارم. به گونه ای که وقتی شیفتم و شب هنگام آژیر به صدا درمیاد تا چنددقیقه منگ هستم حتی بعضی وقتا همکارم به زور منو بیدار کرده برای عملیات(در یک سال گذشته دوبار این اتفاق افتاده که خواب موندم و کسی دیگه به جای من عملیات رفته) سوالم اینه باتوجه به حساسیت شغل ما که نجات دهنده هستیم، آیا باید این موضوع رو جدی بگیرم یا اینکه بخاطر فشار روحی و استرس زیاد اینطور شده؟ اگه میشه بی زحمت بهترین راه رو برای کمک کردن و پیشگیری از تکرار این قضیه رو توصیه کنید. با تشکر فراوان

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی قطعا فشار کاری تاثیر گذار است ولی توصیه میشود برای جلوگیری از اختلال خواب، در روزهای آزاد زمان خواب مشخصی داشته باشید تا در روزهای کاری مشکلی پیش نیاید.

  42. سلام. توروخدا یکی راهنماییم کنه چیکار کنم؟ من ۱۸ سالمه.شب تا صب حدود ۹-۱۰ساعت میخوابم دوباره عصر هم ۵-۶ساعت میخوابم! واقعا دیگه خسته شدم دست خودمم نیست یه دفعه خسته میشم خوابم میبره وقتی هم بیدار میشم یا درطول روز دست و پاهام خواب میره و بی حسه (به اصطلاح سوزن سوزنی میشه) توروخدا یکی یه راهکاری بذاره جلوم اینجوری پیش برم نمیتونم درسامو بخونم چندوقت دیگه کنکور دارم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است تا با روانپزشک ملاقاتی داشته باشید دراین خصوص خانم دکتر نیوشا محمدی در شعبه شریعتی و یا رسالت میتوانند به شما کمک کنند.

  43. من 15 سالمه و به مدت 2 سال برنامه خواب خیلی بدی داشتم مثلا تا 6 صبح بیدار بودم.بعد از اون مدت همیشه احساس خستگی میکنم و نمیتدنم خوابمو کنترل کنم یا اصلا از خواب بیدار نمیشم تا یه کابوس نبینم آلارم گوشی یا خانواده هم نمیتونن منو بیدار کنن. الآن دیگه نمیتونم استرسمو کنترل کنم یا مطالب طولانی رو حفظ کنم که واقعا به تحصیلم ضربه زده؛از من میشنوید سریع بخوابید و نهایتا 8 ساعت خواب داشته باشید از انرژی زاها هم به هیچ وجه استفاده نکنید مگر اینکه بخوایید ورزش کنید.کم خوابی و زیاد خوابیدن و….ام باعث شده وزنم به 90 کیلو برسه که ربطی هم به برنامه غذاییم نداره.

  44. سلام
    من 18 سالمه حدود 7 ماهه ک همش احساس خواب آلودگی و خستگی میکنم کار خاصی هم انجام نمیدم
    خواب آلودگیم بحدیه ک تو مدرسم سرکلاس درس چرت میزنم فقط دوسدارم بخوابم..خودمم دیگ خسته شدم از این وضعیت چون نمیتونم هیچ کاری بکنم
    صبحهای تعطیل هم تا 11 یا بیشتر خوابم
    علتش چیه؟؟؟

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست گرامی ، چنان چه دچار اختلال خواب هستید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید خواب آلودگی و خستگی در افراد متفاوت دلایل متعددی دارد. نداشتن خواب مناسب ممکن است پیامدهایی نظیر فشار خون ، بیماریهای قلبی، اضافه وزن و …را به همراه داشته باشد

  45. با سلام
    مشکلم از۱۵ سالگی شروع شده الان ۲۲ سالمه
    خیلی میخوابم از ساعت ۱ شب تا روز بعدش ۳ بیدار میشم
    کارم هم رانندگیه صبح ک ببدار میشم چرت میزنم پشت فرمون
    بعد از بیدار شدن از خواب هم احساس خستگی و سردرد هستم
    علتش چیست ؟

  46. سلام بنده 21سالمه خسته شدم یکساله برنامه خوابم بهم ریخته 12شب میخوابم تا 5عصر روز بعد اصلا نمیتونم بیدار بشم تورو خدا کمکم کنید وقتی هم بیدار میشم اصلا حوصله هیچی ندارم علتش چيه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      دلایل زیادی میتواند داشته باشد وبهتر است ابتدا مورد بررسی دقیق تری قرار گیرید دراین خصوص برای خانم عبداللهی در شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  47. سلام
    من 17 سالمه و 1 ماه که از ساعت 22 تا 9 صبح میخوابم و زمانی هم که از خواب بیدار میشم تا 2 ساعت بین خوابو بیداری هستم و همیشه احساس خستگی دارم حتی بعضی وقت ها در جمع های شلوغ هم با چشم های نیمه باز میخوابم دلیل این خواب زیاد چیه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود بررسی دقیق صورت گیرد چرا که میتواند ناشی از ضعف و کمبود املاح مورد نیاز بدن باشد و یا ناشی از عواملی که مربوط به اختلالات خواب است باشد. توصیه میشود توسط پزشک ویزیت شوید تا آزمایشات لازم انجام شود. در صورت تشدید اختلال یا سلامت جسمی به پزشک متخصص اختلالات خواب مراجعه فرمایید.

  48. با سلام خاستگاری دارم که شرایش خوبه فقط یک مشگلی داره خوش خواب هستش مادرشونم همین طوریه همش خواب هستند ممکنه شب بیدار باشه روز بخوابه و برعکس والبته کم خونی هم داره مینوره میخوام بدونم راهی روشی چیزی هست که این خوابش منظم شه والبته خوابشم سنگینه باید یکی بیدارش کنه.اگه کسی باشه همش بیدارش کنه مشگلی نیست ولی ادم باید اعصاب داشته باشه تشکر پبشنهای بدین؟؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله با استفاده ازروش CBT خواب میتوانند بر مشکلشان فائق آیند.

  49. سلام مادرم ۵ سال پیش سکته قلبی کرده و قرص مصرف می کنه و گاها فشارش خیلی بالا میره و استفراق می کنه که بعد بستری در بیمارستان خوب میشه ولی یه هفته پیشه علاوه بر استفراق سرش هم گیچ می خورد که بعد زمین خوردن دچار شکستگی از ناحیه سر شد و چون بعد این اتفاق استفراق کرد سیتی اسکن شده و متخصص مغز اعصاب هم معاینه که خوشبختانه شکستگی سطحی بوده و ضربه مغزی نشده ولی بعد این اتفاق شب و روز همیشه می خوابه لطفا دلیل این خواب چیست؟
    باتشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی دقیق و معاینه بالینی وجود دارد. توصیه میشود با پزشک معالج وی مشورت نمایید تا علت مشخص شود، شاید از عوارض داروی تجویزی باشد و شاید علت دیگری داشته باشد. در هر صورت نیاز به بررسی بیشتری دارد.

  50. من معمولا در صورت انجام فعالیت فیزیکی مقاومت خوبی به خواب دارم…. ولی درصورتی که بخوابم حتی واسه کوچکترین لحظه به شدت خواب سنگینی دارم طوری که اگه مورد ضربه ام قرار بگیرم بیدار نمیشم و این اتفاق واسم افتاده که میگم… خواب هام طولانیه بیشتر از 12 ساعت و وقتی بیدار میشم معمولا چیزی به یاد نمیارم به جز خوابی که دیدم و هنوز تا چند دقیقه توهم بودن تو شرایطی که تو خواب دیدم رو دارم…. خواب هایی که میبینم خیلی خواب های عجیب غریب و متفاوتی هست طوری که همه از شنیدنش متعجب میشن و پیشنهاد میکنن به روانپزشک مراجعه کنم و حدس میزنم دوره خواب REM در من نسبت به افراد دیگه بیشتر باشه چون خوابی که میبینم خیلی طولانی هستن و خیلی عمیق , این مسئله ممکنه ؟؟ یا یه تصور اشتباهه؟؟؟… به علاوه با توجه به شرایطی که درباره IH نوشته شده بود و وجه اشتراکات من تمام حدسم به این موضوع میره که مبتلام و ازش در تمام این مدت بیخبر بودم چون من تمام مدت فکر میکردم شاید به خاطر نارضایتیم از زندگیم باشه و بی انگیزه بودن چون در صورت بروز مشکل عصبی واسم , این حالت خواب برام تشدید میشه طوری که یه بار به 24 ساعت رسید و در صورت ایجاد تغییر و تحول تو سبک زندگی نسبتا راحت تر میتونم از خواب بیدار شم اما خوب طولی نمیکشه که حتی با تغییر تو سبک زندگیم بازم خوابم به این حالت برمیگرده….و تصورم درباره ی خواب های فوق العاده طولانی و غیر معمولم اینه که به خاطر ذهن فعالم هست… چون حافظه ی تصویری خوبی دارم و ذهنم به شدت قدرت خیال پردازی داره که به خلاقیتم و درک از لحظه ام کمک میکنه …
    ایا تصورات من یا شرایط زندگیم هست که این نوع خواب رو برام به وجود اورده ؟
    یا صد در صد مبتلام و بهتره سریعا پیشگیری کنم؟

  51. سلام من 14 سالمه…صبحا ساعت 6 بیدار میشم و بعد مدرسه از ساعت دو یا سه تا شیشو هفت میخوابم بعد بیدار شدن شبا هم ساعت 10 یا 11 خوابم میگیره…اصن کل روزم صرف خواب میشه من مشکلی دارم ایا؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      گاهی با نزدیک شدن به دوران بلوغ و یا در خانم ها دوره پریودی و یا عوامل فیزیولوژیکی مانند کم خونی خواب افزایش پیدا می کند ولی دراین خصوص نیاز است که بررسی بیشتری انجام دهید.

  52. سیده مائده حسینی مهر

    باسلام.نوجوانی 12 ساله هستم.چه زود بخوابم چه دیر حتما باید تا ساعت 11 صبح بخوابم! و یادم هست یکبار در تابستان تا ساعت4بعد از ظهر خوابیدم!چند بارهم به خاطر دیر بیدار شدن دیر به مدرسه رسیدم یکبار هم ساعت7غروب خوابیدم ساعت 8بیدار شدم و به مدرسه رفتم! بدتر از همه این که تا صبح هرچقدر بخوابم ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 6 نخوابم نمیشوم بیدار هم که میشوم مقداری سردرد دارم و چشمانم سیاهی میروند لطفا راهنمایی ام کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، بهتر است برای بررس بیشتر و دقیق تر به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  53. با سلام بنده قبلا خیلی پر انرژی بودم مغازه داشتم توی ی سال ی مشکل عاطفی برام پیش اومد و کلا دچار افسردگی و شکست عشقی شدم الانم درگیر اون رابطم در مورد خوابم میخوام بگم جدیدا خیلی خوابم میاد من ۱۲ میخوابم ۹ بزور بلند میشم وقتی هم بیدار میشم بدنم خستس و انگار کوه کندم دوباره بعد ازظهر خوابم میاد چشام زود خستع میشن و درد میگیرن نمیدونم چم شده لطفا راهنمایم کنین

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، برای رفع افسردگی و تحلیل شکست عاطفی و کنار آمدن با شرایط جدید بهتر است با روانشناس صحبت کنید. خستگی بدن و درد میگرن ممکن است علل متعددی داشته باشد. ممکن است درگیری فکری و شکست در رابطه گذشته موجب این حالت ها شده باشند پس بهتر است با روانپزشک صحبت کرده تا هم با این جدایی کنار بیایید و هم مثل گذشته پر انرژی به زندگی و کارهایتان ادامه دهید و همینطور علل خستگی و سردرتان مشخص و درمان شود. از طرفی ناراحتی و حس منفی بعد از جدا شدن و تمام کردن رابطه کاملا طبیعی است ولی برای اینگه این شرایط روحی تشدید نشود و مانع کارهای روزمره و موجب مشکلات جدید نشود بهتر است حتما با روانپزشک یا روانشناس متبحر صحبت کنید. از طریق صفحه تماس با ما با یکی از شعبات تماس بگیرید تا همکاران در انتخاب پزشک مناسب راهنماییتان کنند و تایم ویزیت گرفته شود. امیدوارم به زودی مثل قبل پر انرژی و شاداب به زندگی ادامه دهید. پایان یک رابطه به معنی پایان رندگی نیست دوست گرامی.

  54. سلام
    نوجوان ۱۷ساله ای هستم…شب ساعت ده میخوابم و صبح هم ۶بیدار میشم…ولی چندماهی میشه که صبح خیلی سخت بیدار میشم زیر چشمامم پف میکنه حتی بدنمم احساس خستگی میکنه ولی بعداز چند دقیقه که بیدار میشم خستگیم برطرف میشه ولی تا یکی دو ساعت چشمام پف داره و قرمزه…خواب خوب و عمیقی هم دارم…ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      اگر تحت فشار روانی نیستید و اضطراب ندارید بهتر است به متخصص اختلال خواب خانم دکتر نیوشا محمدی مراجعه فرمایید. در غیر این صورت میتواند طبیعی باشد این علایم.

  55. سلام خسته نباشید…. شوهر من28 سالشه… و از پر خوابی رنج میبره طوری که برای رفتن به سرکار مشکل داره حتی شده بخاطر این ناراحتی سرکار نمیره…. اگه بیدارش نکنی سخت نگیری شاید یک روز کامل بخوابه…. توروخدا راهنماییم کنید… خیلی دارم بخاطر این موضوع اذیت میشم….

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است در ابتدا یک تست خواب داده شود تا تمامی علائم بررسی شود دراین خصوص با شعبه شریعتی واحد مغزو اعصاب تماس حاصل فرمائید.

  56. سلام و خسته نباشید من 16 سالمه شب هایی که فرداش مدرسه دارم حدود ساعت 12 یا 12ونیم میخوابم و صبح ها ساعت 6 بیدار میشم و بعد از ظهر همین روزا حدود 2 ساعت یا بیش تر میخوابم و شب هایی که فرداش مدرسه ندارم شبا حدود ساعت1 میخوابم و صبحا ساعت 11و30 بیدار میشم ولی دوباره بعد از ظهر ساعت 6 اینا دوباره احساس خستگی میکنم و حس میکنم دوباره به خواب نیاز دارم. اطرافیان هم میگن زیاد میخوابم ایا نیاز هس به پزشک مراجعه کنم؟؟؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      ساعت خواب بزرگسالان میتواند باهم بسیار متفاوت باشد. اگر این موضوع عملکرد شما را مختل کرده لازم است مراجعه فرمایید. سپاس.

  57. باسلام
    من 20سالمه حدود یکی دوماه هست که باعث پر خوابی شدم و هر چه می خوابم بازهم خستم حدودا در طول شبانه روز 15ساعت یا بیشتر به خوابم اختصاص میدم بدون اینکه بخوام بخوابم خیلی دارم اذیت می شم آیا لازمه کار خاصی انجام بدم یا به پزشک مراجعه کنم ؟یک برادر هم دارم که اون هم خیلی میخوابه ولی من جدیدا خیلی می خوابم لطفا راهنماییم کنید.ممنونم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      درابتدا نیاز است با خانم دکتر نیوشا محمدی در شعبه شریعتی جهت بررسی و تشخیص علل ملاقاتی داشته باشید .

  58. سلام
    34 سالمه
    خوابم خیلی زیاده، شبها که هر ساعتی بخوابم، صبح نمیتونم بیدار بشم
    تا ظهر ساعتای 12 و حتی بیشتر میخوابم، موقعی بیدار میشم
    احساس خستگی و کوفتگی میکنم
    از چابهار هستم استان سیستان و بلوچستان، کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلا
      [five_sixth_last]جهت بررس و تشخیص دقیق نیاز به تست خواب دارید دراین خصوص با شعبه شریعتی تهران واحد مغزو اعصاب تماس گرفته تا در جهت تست خواب شما را راهنمایی کنند.

  59. سلام من 19 سالمه و زیاد می خوابم اگر کسی با من کاری نداشته باشه 12 تا 14ساعت می خوابم و بعد از بیدارشدن هم کسلم و شبها هم حدو دای ساعت 1 خواب شدیدی دارم و جدیدا استخوانهای قفسه سینم هنگام نفس کشیدن درد میگیره ایا من بیماری قلبی دارم؟یا علل دیگری دارد؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی دارید دراین خصوص برای خانم دکتر نیوشا محمدی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  60. سلام
    من مردی ۳۶ساله هستم،کارمند و بسیار پر انرژی،
    یه مشکل بزرگی به نام خواب الودگی و احساس نیاز شدید به خوابیدن داره اموراتم رو تحت شعاع خودش قرار میده طوریکه مثلا اگر ساعت هشت شب هم بخوابم صبح بازهم بیدارشدنم مشکل هست و بصورت صددرصد تمام روزها بعداز اداره و صرف ناهار هم بشدت میخوابم و به جرات میشه بگم از۲۴ساعت لااقل بین دوازده و گاها تا ڃهارده ساعت میخوابم ولی بازهم احساس شدید کم خوابی دارم.
    لطفا بهم کمک کنید که چکار کنم
    ممنون

  61. با سلام و خسته نباشید من ۴۲ سال سن دارم مدتی است که همیشه احساس کسالت میکنم شبها بیشتر وقت‌ها خواب خوبی دارم ولی صبح که بیدار میشوم همیشه احساس کسالت میکنم.کارهای روزانه را انجام میدهم گیج خواب میشوم و دوباره میخوابم مدام خمیازه میکشم علت این زیاد خوابیدن چیست؟ در ضمن ناگفته نماند که گاهی وقت‌ها که بدخواب میشوم کلی زمان میگذرد تا دوباره بتوانم بخوابم این موضوع خیلی باعث میشود کلافه بشم.لطفا برای من شرح دهید با تشکر از شما.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      زیاد خوابیدن و احساس کسالت میتواند دلایل مختلفی مثل بیماری های اضطراب، افسردگی یا مشکلات حین خواب باشد. بهتر است به یک متخصص اختلال خواب مراجعه فرمایید. سپاس.

  62. سلام… من خواب بسیار عمیق و سنگینی دارم… جوری که اطرافیانم اکثر مواقع نمیتونن بیدارم کنن.. بخصوص الان که تابستونه و من هم باید زود بیدار شم تا برای کنکور بخونم… واقعا سنگین بودن خوابم وحشتناکه… لطفا راهنماییم کنین

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم عبداللهی جهت بررسی های لازم در شعبه شریعتی یا کرج نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  63. سلام
    من 31 سالم هست
    و خیلی خیلی زیاد میخوابم
    اصلا به هیچ کاری نمیرسم
    دقیقا انگار وقت خوابم که میشه حتما باید بخوابم
    نه به درسم میرسم نه به کارم میرسم
    صبح ها خیلی سخت بیدار میشم عصرها گاهی تا 4 ساعت میخوابم و زمانی که بیدار میشم شب شده و هیچ کاری نمیتونم انجام بدم
    همیشه خسته و کسل هستم
    شبی دوتا قرص آهن هم میخورم

    خواهش میکنم کمک کنید بهم…

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      در ابتدا توصیه میکنم که پرسسنامه خواب که در سایت وجود دارد را به دقت تکمیل نمایید تا علاوه بر پرخوابی، سایر موارد مرتبط با خواب نیز بررسی گردد.سپس برای کسب اطلاع و بررسی میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینک شریعتی مراجعه نمایید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      می توانید از شعبه ما در مشهد خانم گل خطمی کمک بگیرید.

  64. سلام ،من همیشه خسته ام و زیاد می خوابمو در روز سر گیجه زیادی دارم،درضمن مشکل گشادی دریچه هم دارم و قرص پرانول 10 و آلپرازولام می خورم.چی کار کنم که اینفد خسته و خواب آلود نباشم؟؟؟؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و اجترام
      در صورتی که این دو دارو را طبق تجویز پزشک استفاده کرده اید، توصیه میکنم که برای بررسی مجدد به ایشان مراجعه نمایید ودر غیر اینصورت ، اگر فکر میکنید که بروز این علایم جسمی با وضعیت روانی شما مرتبط است وصیه میکنم که برای بررسی از لحاظ مسایل روان-تنی به کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه نمایید.

  65. سلام من ۴ ۵ سالی هست که دچار مشکلی به شرح ذیل هستم
    ۱. هر میزان که شب زیاد هم خوابیده باشم دو ساعت بعد از بیداری خستگی و خواب آلودگی به سراغم می آید.
    ۲. انجام یکسری کارگاه بسیار خواب آلوده ام میکند مثل کتاب خواندن ، کار کردن با لپ تاپ و رانندگی و بعضا تماشای تلویزیون

    1. دپارتمان تخصصی توانبخشی و درمان بدون دارو

      سلام
      شما احتمالا به نوعی اختلال خواب دچار هستید برای بررسی بیشتر پرسشنامه ی تست خواب را در سایت آلومینا پر کنید ، از این طریق برای بررسی بیشتر راهنمایی خواهید شد . یک نکته در تمام پوزیشن هایی که گفتید گردن به شدت درگیر میشود برای بررسی وضعیت گردن که در اختلال خوابتان نیز می تواند سهیم باشد به دکتر امیرخانی مراجعه کنید.

      1. من مشکل گشادی دریچه قلبی دارم و همیشه خیلی خسته ام و خواب زیادی هم دارم ،و زیاد دچار سرگیجه میشم،وهمیشه خوابم میاد .پرانول 10 و آلپرازولام می خورم .حالا می خوام بدنم که چی کار کنم که همیشه خسته نباشم و اینقد نخوابم؟؟؟یعنی این قرصارو دیگه نخورم؟؟چه جوری ببینم که بهم جواب دادی یانه؟؟؟

        1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

          علایمی که شما ذکر میکنید هم میتونه ناشی از نارسایی قلبی باشه و هم دپرشن.در صورتیکه ناشی از دپرشن باشد درمان ویژه میخواهد.وقتی همین حالا نیز خستگی و خوابالودگی دارید یعنی هنوز درمان درست نشدید.ضمن اینکه از عوارض الپرازولام خوابالودگیه.بنابراین توصیه میکنم با در دست داشتن آخرین اکوی قلبی و آزمایشات روتین به یک روانپزشک جهت بررسی علایم خلقی و درمان مناسب مراجعه فرمایید. دکتر ابریشمی.

  66. سلام من از مشکل خواب سال ها رنج میبرم این اوایل بیشتر شده طوری که چون روزها زیاد میخوابم شب ها نصف قرص ملاتونین میخورم وساعت 4 میخوابم وبیش از 9 ساعت میخوابم و ظهر نزدیک 3 الی 4 با ولع زیاد تا دو ساعت میخوابم در ضمن نزدیک سه ماه از قرص دولوکستین برای افسردگی و اضطرابم میخورم که خیلی ازش راضی هستم اگه میشه راهنماییم کنین نمیتونم سرکار برم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست پرسشنامه خواب را به صورت آنلاین در سایت پاسخ داده تا روند درمان برای شما ایمیل شود.

  67. سلام خسته نباشید
    من ۲۶ سالمه و بیش از اندازه میخوابم شبا هم تا سه اینا خوابم نمیبره و تا ظهر اگه کسی بیدارم نکنه میخوابم و وقتی هم بیدار میشم بی حوصله و افسرده ام و اعصابمم میریزه بهم و اشتهام هم زیاد میشه و فشارم افت میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید!!!

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطفا پرسشنامه خواب را به صورت انلاین در سایت پاسخ داده تا بررسی شده و مسیر درمانی برای شما ایمیل خواهد شد.

  68. سلام و با عرض تشكر از اهميت دادن و پاسخ به سوالات مراجعه كنندگان
    فرم مربوط به اختلالات خواب بعد از ارسال شدن،چقدر زمان بطور ميانگين طول ميكشد كه بررسي شود و به بيمار اطلاع دهيد نسبت به مشكلاتي كه دارد به كداميك از پزشكان كلينيك شما،بايد مراجعه كند.

  69. سلام من ۲۱ سالمه. شب ها ساعت ۱, ۱ونیم میخوابم, روز بعد ساعت یک ظهر از خواب بیدار میشم. اونم به سختی. یعنی بازم دوست دارم بخوابم و همش خمیازه میکشم و ساعت ۳و ۴ بعداز دیگه طاقتم تموم میشه دوباره میخوابم تا ساعت ۶ و۷ غروب. دارم دیوونه میشم. از خودم حالم بهم میخوره. نمیتونم با این وضعیت درس بخونم. شما بگین چکار کنم؟

  70. سلام.من ۲۴ سالمه و حدودا ۶ ساله
    که دچار اختلالات خواب هستم به طوری که این مشکلم رو در خانه به اعضای خانوادم هم انتقال دادم.من شب نمیتونم بخوابم و حدودا تا خود صبح بیدارم,وصبح که میخوابم تا بعد ازظهر بیشتر اوقات تا غروب بیدار نمیشم.این مشکل میل من به ادامه زندگی رو صلب کرده و فوق الاده احساس افسردگی میکنم و احساس میکنم که زندگی تکراری دارم و قادر به انجام کارهایم در طول روز نیستم چون تا بعد ازظهر میخوابم.بار ها تصمیم گرفتم که ب پزشک مراجعه کنم اما تا کنون این کار را نکردم.خواستم بدونم راه حل برطرف کردن این مشکلم چیه چون واقعا دارم از این بحران رنج میبرم.تشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      تست خواب موجود در صفحه تماس با ما را پر کنید تا آقای دکتر امیری در این زمینه شما را راهنمایی کنند. سپاس. https://gyrusclinic.com/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%85%D9%86%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D9%84%D9%88%D9%85/

  71. سلام خسته نباشید من شرایطم جوری هستش ک پشت کنکوریم و نباید زیاد بخوابم ولی ب لافاصله ک کتاب باز می کنم ک درس بخونم خوابم میگیره وقتیم از خواب بلند میشم احساس خستگی شدیدی میکنم البته فقد در مورد درس نیس و تو کار های دیگم این جوری هستم لطفا راهنمایی کنید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      خانم دکتر نیوشا محمدی در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس

      1. مرتضي اسكندري

        سلام بله براي زياد ميخوابم چه زود تَر از ١١ خواب كنم چه ديرتر كلا بي تفاوت به همه چيزو همه چي ميشم بيشتر دوست دارم شب باشه ارتباط با هيچكس رو دوست ندارم ولي بعد از اينكه بلند ميشم احساس بدي دارم پشيمان ميشم كه چرا نرفتم به محل كار يا بيرون از منزل با ترس و استرس برخوردار هستم خواهش ميكنم راهنماييم كنيد كه به زندگي قبل از ١٣ سالم برگردم

        1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

          با سلام و احترام
          با توجه به اینکه اختلال عملکرد در زندگی شما از 13 سال قبل با علایم اضطراب ، احساس گناه و اختلال خواب رخ داده، نیاز به ویزیت روانپزشکی میباشد که در نهایت شاید نیاز به رواندرمانی نیز برای بهبود عملکرد باشد.برای بررسی روانمزشکی میتوانید به دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا آزادی و سرکار خانم امیری مراجعه نمایید.

  72. کارشناس مدیریت

    سلام خسته نباشید
    من ۲۴ سالمه شبا زودتر از ۱ یا ۲ نمیخوابم
    بعد تا ۱۰ یا ۱۱ یا بعضی وقتام ۱۲ خوابم
    وقتی که تا ۱۲ خواب باشم وقتی بیدار میشم سرحالم تا دوباره ساعت ۲شب که بخوابم
    ولی مثلا اگه ۱۰صبح پاشم دوباره ۲ ساعت بعدش یا بعدظهرش خوابم میبره
    الان چند روزی هم میشه که در طول شب خیلیی‌ کم‌خوابیدم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      فرم تست خواب در صفحه تماس با ما را پر کنید تا دکتر امیری شما را راهنمایی کنند که آیا نیاز به مراجعه وجود دارد یا خیر.

      1. سلام من 24 ساله هستم و هرشب ساعت2میخابم و ساعت12بزور بیدارمیشم،بعدازخواب احساس گیجی میکنمو از خواب لذت نمیبرم

      2. سلام.من ۲۱ سالمه و کارم از خواب ۱۰ یا ۱۲ساعته گذشته و بعضی اوقات ۱۷ یا۱۸ ساعت میخوابم اما امروز وقتی بیدار شدم دیدم ۲۳ ساعت خواب بودم و تنها دلیلی که باعث بیدار شدنم بود بی حس شدن تمام بدنم من رو از خواب بیدار کرد..و واقعا این موضوع عذاب اور شده اما خود من هم دوست ندارم اصلا بیدار باشم و اینکه میخوابم برای من مشکلی نیست تنها برای اطرافیانم اذیت کننده هست و دوست دارن دلیلش رو بدونند اگر امکانش هست راهنماییم کنید.مچکرم

        1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

          سلام
          بهتر است یک تیت کامل خواب انجام شود تا علت بررسی شود .در این خصوص با شعبه شریعتی واحد مغزو اعصاب تماس حاصل فرمائید.

  73. سلام خسته نباشید
    من ۲۴ سالمه
    و حدود دو ماهی میشه که مثلا ۲ شب میخوابم تا ۱۱ صبح
    و احساس خستگی دارم
    دوباره دو ساعت بعدش خوابم میبره تا یکی دو ساعت
    و از اونطرف دوباره شب تا بخوابم زودتر از ۱ نیست
    آیا من مریضم ؟ و باید به پزشک معالجه کنم؟

  74. سلام وقت بخیر من جوان 26 ساله هستم شب ها معمولا تا 12 بیدارم و بعدش میخوابم و خوابم خیلی سنگینه به طوری که همسرم چند بار از خواب در طول نیمه شب بیدار شده و ناراحت بوده من اصلا متوجه نشدم صبحام ساعت 7 خیلی بد بیدار میشم
    میخواستم بدونم چکار کنم خوابم سبکتر بشه
    شبها خیلی کم شام میخورم
    من مشکل کم کاری تیروئید هم دارم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      فرم بررسی خواب را از روی سایت به طور آنلاین پاسخ دهید تا خود دکتر امیری شخصا بررسی کنند و روند درمان را خدمتتان توضیح دهند.

  75. یا ابولفطل
    یعنی چی راه درمان نداره
    من اگه مشکلم این بیماری باشه چی
    اخه ولم کنین از بیستو چهارساعت پونزده ساعت شونزده ساعتشو میخوابم که

  76. سلام
    من سی و سه سالمه و بیماری اختلال دوقطبی دارم هشت ساله که تحت درمان هستم و الان قرص دپاکین و فلوکستین استفاده میکنم.حدود یکساله که به بیماری ام اس هم برام تشخیص دادن و هفته ایی یه دونه سینوکس تزریق میکنم.من بسیار زیاد میخوابم و این باعث شده که اصلا به هیچ کاری نتونم برسم .از بچگی کلن پرخواب بودم.اگه ظهرها نخوابم سردرد میگیریم.نمیدونم این خواب زیادم به خاطر بیماری هام هست و داروهایی که مصرف میکنم .یا اینکه نه مشکل دیگه ایی دارم.خسته شدم از بس دیگران من رو به خاطر خواب زیادم مسخره کردن.ناراحتم چون اصلا دست خودم نیست.اگه دارویی هست که کمک کنه کمتر بخوابم خوبه.به دکتری که برای ام اس پیشش میرم مشکلم رو گفتم و قرص کارنی تین بهم داد ولی این قرص باعث طپش قلب و تنگی نفسم میشد.دوباره که بهش گفتم گفت فلوکستین رو دوتا بخور..دوست دارم یه بار که میخوابم دیگه بیدار نشم .همه دارن تو زندگیشون پیشرفت و عشق و حال میکنن .منم فقط میخوابم و غصه میخورم چرا نمیتونم مثل دیگران باشم .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای کنترل پر خوابی بهتراست برای خانم دکتر نیوشا محمدی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  77. سلام من 17سالمه تو روزهای تعطیل 12ساعت میخوابم و تازگیا 19ساهت هم خوابیدم وقتی از خواب بیدار می شم بازم احساس خواب الودگی دارم و خستم و توانایی دوباره خوابیدن هم دارم
    تو روزهای عادی هم هفت ساعت بیش تر نمیخوابم و همش احساس خوابالودگی دارم و به علت حجم کار های نمیتوم بخوابم لطفا راهنمایی کنین

  78. سلام من 15سال دارم میخواستم بدون من چون حدود 6ساله که دچار بیماری تشنج هستم و تهد
    درمان پیش آقای دکتر محمود رضا اشرفی هستم و الان درحال حاضر تقریبا درمان یافتم و دارو هایم را که یک داروی خواب امی تیریبتیرن و کار بامازن برای تشنج را کم کم باید قطع کنم اما این چند وقت تمام علائمی که در مورد بیماریه IHرا خوندم داشتم . گفتم ممکن است که بخاطر داروهایی که مصرف میکنم باشد یا مبتلا به ،IHشدم چون هم خیلی خیلی میخوابم و هم همیشه خستم و اینها به درسمم لطمه زده و دیگر اون توانایی جسمی قبلم را ندارم و نمی توانم زیاد از خود انرژی مصرف کنم و سریع خسته میشوم و نفسم میگیرد در بیشتر اوقات هم خسته هستم شاید حتی کار خاصی هم انجام نداده باشم اما بدون هیچ دلیلی خستم ممنون میشوم که به من پاسخ دهید با سپاس فراوان از آقای دکتر مصطفی امیری

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      خیر احتمالا عارضه دارویی ست و بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.
      IH بیماری نادری است.

  79. سلام خسته نباشید من 21 سالمه و خیلی خیلی میخوابم مبرام فرقی نداره شب 10 بخوابم یا 2 صبح ساعت 10 11 بیدار میشم و ظهرم ک 2 ساعت خوابم و خیلی از این وضعیتم ناراضیم نمیدونمم دلیلش چیه تازه وقتیم کسی وسطه خوابم هی میگه بیدار شو عصبانی میشم لج میکنمو دوباره میخوابم بعضی وقتام خوابمم نمیبره ولی تو رختخواب میمونم وگاهیم ک از خواب بیدار میشم سر درد دارم راهنمایی لطفا ممنون.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. لطفا پرسشنامه تست خواب روی سایت قسمت تماس با ما را پر نمایید تا شما را برای شروع درمان راهنمایی کنیم. باسپاس. https://gyrusclinic.com/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%85%D9%86%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D9%84%D9%88%D9%85/

  80. سلام خسته نباشید من 21 سالمه و خیلی خیلی میخوابم مبرام فرقی نداره شب 10 بخوابم یا 2 صبح ساعت 10 11 بیدار میشم و ظهرم ک 2 ساعت خوابم و خیلی از این وضعیتم ناراضیم نمیدونمم دلیلش چیه…تازه وقتیم کسی وسطه خوابم هی میگه بیدار شو عصبانی میشم لج میکنمو دوباره میخوابم بعضی وقتام خوابمم نمیبره ولی تو رختخواب میمونم…وگاهیم ک از خواب بیدار میشم سر درد دارم….راهنمایی لطفا ممنون.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      فرم پذیرش کلینیک خواب را تکمیل کنید (به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید)

  81. سلام
    من ۲۹ سال سن دارم خیلی پر خواب نیستم ولی خوابم خیلی سنگینه مثل اینکه مردم .
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اگرساعات خواب نرمال باشد وخواب آلودگی روزانه وجود نداشته باشد مشکلی نیست و نیاز به اقدامی نیست

  82. سلام. من ۱۴ سالم هست. بعد از ظهر حدودا ساعت ۵ می خوابم تا ساعت ۴،۵ یا۶ صبح. خواب نمیبینم و فکر میکنم بیهوش شدم. زمانی که بیدار می شم انگار خیلی وقته بیدارم اما چند لحظه بعد خسته و خواب آلود می شم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر نیوشا محمدی جهت بررسی بیشتر بهتر است نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  83. سلام خسته نباشید.من ۲۵سالمه شبا ساعت ۱/۲مبخوابم اما روزا اگه کاری نداشته باشم تاظهر خوابم بیدارم میشم کسل وخسته ام اگرم کار داشته باشم بزور بیداز میشم وباز تا بیکار میشم باید بخوابم والا احساس ناتوانی میکنم اهل بیرجندم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است به یک متخصص اعصاب وروان( روانپزشک) مراجعه کنید .

  84. سلام
    بجای اینکه انقد دکتر بهمون معرفی کنید یه راه کاری اراعه بدید
    اگه میخاید کمک کنید واقعا کمک کنید نه اینکه برای دکترها تبلیغات راه بندازید ممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      با سلام
      همین خدماتی که نام پزشک مربوطه به رایگان اعلام میگردد خدمات خط اول سلامت (اسکرین اولیه) است که خود این خدمات نیز در همه جای دنیا با پرداخت هزینه ارائه میگردد و اینجا در سایت کلینیک رایگان ارائه میگردد.
      اگر قرار بود مشکلات پزشکی همه مردم دنیا داخل پرسش و پاسخ سایت ها حل شود که دیگر چه نیازی بود به بیمارستان ها و کلینیک ها و. اتاق عمل ها و…!!
      با آرزوی سلامتی

  85. باسلام و خسته نباشيد
    پدر من ٦٥ساله هستند وديابت وبيماري قلبي دارند در گذشته دچار خواب الودگي بودند ولي از زمانيً كه چشمشان را عمل كردند خواب الودگيشان شديد تر شده به طوري كه هوشياريشان خيلي كمتر شده لطفا يك راه حل پيشنهاد كنيد ممنون

  86. با سلام دختری یک نوجوان هستم من در طول روز پنج ساعت می خوابم و شب هم شش الی هفت ساعت می خوابم . علت خواب من چیست؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بدون بررسی بالینی دقیق تر امکان تشخیص وجود ندارد.

  87. سلام اقای دکتر وقتتون بخیر: من میخواستم عرض کنم که من شبها سر موقع میخوابم اما صبحها ساعت 11 به زور بیدار میشوم و بیشتر هم سرگیجه دارم … مشکل از چیست اقای دکتر؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی های دقیق و بالینی دارد در این خصوص برای خانم دکتر وهابی در کلینیک شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  88. سلام خسته نباشید من 16سالمه خیلی خیلی میخوابم مثلا ساعت 3 بعد از ظهر میخوابم ساعت8 بیدار میشم و نمیتونم به درسام برسم چی کار کنم؟؟؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای بررسی های بیشتر برای خانم امیری در کلینیک شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  89. سلام خسته نباشید از مشهد مزاحمتون می شم
    من مدتی هست که خوابم زیاده روزی 18 ساعت
    قرص های ریسپریدون دپاکین و ونابید مصرف می کنم
    ونابید 3 تا 75 در روز دکترم برام تجویز کرده
    یک مدت خیلی از پرخوابی رنج می بردم دکترم برام قرص ریتالین نوشت مدتی مصرف می کردم خوب بود ولی
    العان اونم جواب نمی ده.تا العان که قرص ریسپریدون و دپاکین رو مصرفشو قطع کردم ولی خوابم زیاد تر شده. قبلا قرص هایه فلوکستین و الانزاپین مصرف می کردم 12 ساعت می خوابیدم اما بعد 12 ساعت 12 ساعت بیدار بودم و با انرژی خیلی زیاد درس می خوندم اما بعدش برام اتفاقی پیش آمد که افسردگی خیلی شدیدی گرفتم مدتی آلپروزلام مصرف می کردم بعد دکترم قطعش کرد ولی دیگه هیچ وقت مثل ثابق نشدم العان دارم 5-6 ساله دارو مصرف میکنم سنمم 22 سال هست. و از بهبودیم نا امیدم حسودیم می شه به دوستانم که سه ساعت فقط در روز می خوابن و بقیشو مطالعه و درس می خونن ولی من نموتونم. لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      در درجه اول باید علت زمینه ای قطعی پرخوابی مشخص شود تا سپس درمان اختصاصی انجام شود.

  90. سلام من بیست و شش سالمه و سه چهار سالی کتر کردم و هرروز صبح زود بیدار میشدم الان سر کار نمیرم و خوابم خیلی زیاد شده،شما در شیراز دکتری معرفی میکنید؟
    ممنونم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      با شعبه ما در شیراز تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند ، جهت کسب اطلاعات تماس به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

  91. سلام!خسته نباشید! من 17 سالمه و جدیدا همش میخوابم مثلا از مدرسه ک میام 3 یا 4ساعت میخوابم شبم بعد شام ب شدت خوابم میگیره راستش امسالم کنکور دارم و کلی از وقتم سر همین موضوع میره!هرچی هم ساعت میزارم نمیتونم بیدار شم!
    به 2تا دکترم تا حالا گفتم یکیشون گفتن از استرسه و جفتشون برام قرص ویتامین B تجویز کردن!
    حس میکنم که یکمم دچار افسردگی شدم نمیدونم حالا بخاطره خوابمه یا نه?!!
    نمیدونم باید چیکار کنم!ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت بررسی بیشتر برای خانم عبداللهی در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  92. سلام!خسته نباشید! من 17 سالمه و جدیدا همش میخوابم مثلا از مدرسه ک میام 3 یا 4ساعت میخوابم شبم بعد شام ب شدت خوابم میگیره راستش امسالم کنکور دارم و کلی از وقتم سر همین موضوع میره!هرچی هم ساعت میزارم نمیتونم بیدار شم!
    به 2تا دکترم تا حالا گفتم یکیشون گفتن از استرسه و جفتشون برام قرص ویتامین B تجویز کردن!
    حس میکنم که یکمم دچار افسردگی شدم نمیدونم حالا بخاطره خوابمه یا نه?!!
    نمیدونم باید چیکار کنم!ممنون میشم اگه راهنماییم کنید 🙂

  93. سلام
    من شب ها حدود ساعت 9 تا 11 میخوابم و صبح ها هم برای مدرسه ساعت 5:30 بیدار میشوم .
    اما مشکل من این است که ساعت دو که از مدرسه برمیگردم حتی ممکن است بعد از ناهار حدود 14 ساعت بخوابم و در روز های تعطیل سابقه خواب تا 18 ساعت پشت سر هم را نیز داشته ام . حا ل باید چه کنم ؟ و حتی بعضی موقع ها به درس ها یم نیز نمیرسم.
    با تشکر

  94. من در طول روز خیلی میخوابم بعضی اوقات تا 5ساعت در روز و 7ساعت در شب میخوابم.علت این موضوع چه چیزی می تواند باشد؟
    ممنونم اگر جواب دهید.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      نیاز به بررسی طبی وجود دارد و ممکن است اختلالات جدی خواب مطرح باشد
      برای دکتر امیری نوبت بگیرید

  95. سلام
    من 27سالمه ساعت 12شب میخوابم صبح 8:30بیدار میشم صبحانه میخورم بعد نمیتونم خودم رو نگه دارم دوباره میخوابم تا ساعت 12ظهر
    بعد از خوردن نهار هم سردرد میگیرم بازم حداقل 2ساعت میخوابمم بعد از ظهرها تقریبا تا شب که بخوابم سردرد دارم همیشه کسل هستم و حوصله انجام دادن کارهامو ندارم
    خیلی هم زود خسته میشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است تا بررسی های بیشتری انجام دهید در این زمینه برای جناب دکتر امیری می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  96. سلام،خسته نباشید من 16سالمه وقتی از مدرسه میام از ساعت 15:00تا18:00می خوابم و ساعت1/2می خوابم و 7صبح بیدار می شم ولی جمعه ها چون مجبور نیستم از خواب بیدار بشم تا ساعت10/11صبح می خوابمو سر کلاس ها معمولا زود خسته می شم خونمونم بیشتر اوقات سکوته و خواهرم هم مثل من از خواب بیدار شدن براش سخته،لطفا راهنماییمون کنید(ممنون)

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      کمند عزیز بهتر است برای آقای دکتر موسوی یا خانم دکتر رنجبر ( فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان) نوبت ویزیت تهیه فرمایید. با سپاس

  97. سلام من21سالمه ازخواب زیادبه وجداومدم.هواکه تاریک شه میخوابم تاصبح.بایکی دوساعت بیدارماندن مابینش.یعنی دقیقا از6/30عصرتا6صبح.گاهی دیرترهم بیدرمیشم.درحین این زمان میشه گفت حافظمو ازدست میدم باتلفن صحبت میکنم اصلایادم نیست چی گفتم.حتی یا دم نیست زنگ خورده.من دانشجوام ب درسام نمیرسم کمکم کنید.
    کرمانشاه زندگی میکنم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      حتما نیاز به بررسی وجود دارد. برای دکتر امیری فوق تخصص اختلالات خواب نوبت بگیرید

  98. سلام خسته نباشید من 22 سال دارم .شبها چه زود بخوابم چه دیر صبح به ساختی بیدار میشم خوابم بشدت عمیق هست. معمولا بعد از مدت کوتاهی به زنگ ساعت عادت میکنم جوری که صبح اصلا یادم نیست که ساعت زنگ زده و خاموشش کردم اولا فکر میکردم ساعتم مشکل داره. سر تمام کلاس ها جوری خوابم میگیره که نمیتونم چند دقیقه نخوابم بعد از اون بازم خوابم میاد ولی به زور بیدار میمونم لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  99. عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده 27 سال دارم، معمولا شب ها دیر میخوابم، البته نه این که نخوام حتی اگر توی رختخواب باشم خوابم نمیبره.از این بابت که دیر میخوابم خیلی هم دیر از خواب بیدار میشم و مشکل بعدی که باز هم بلند شدن از خواب خیلی سخته و خیلی خوابم سنگینه.اولا که اگر از طریق ایمیل میتونم باهاتون ارتباط داشته باشم بهم اعلام بفرمایید و اگر نه داخل اصفهان کلینیکی بهم معرفی کنید که بتونه کمکم کنه.با تشکر از شما

  100. سلام همسر من 34 سالست و کلا ادم پرخوابی به حساب میاد ولی تازگیها بعد از ظهر حدود 4-5 ساعت میخوابه، یعنی حدود 9 شب بیدار میشه و دوباره حدود 12 شب خوابش میاد و فوری میخوابه! باید چکار کنیم? لطفا راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر نیوشا محمدی در کلینیک شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید تا بررسی های لازم جهت تشخیص پر خوابی ایشان انجام شود.

    1. مدیر ارشد دپارتمان خانواده درمانی

      سلام
      بر اساس این اطلاعات کم راهنمایی خاصی وجود ندارد. اگر این مسئله باعث خلل در زندگی روزمزه شما شده است بهتر است به متخصص در این زمینه مراجعه کنید.دکتر امیری در این زمینه فعالیت دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *