نشانه های حمله قلبی را بشناسید!

حمله قلبی

محققان می گویند علت بروز 90 درصد حمله های قلبی را می دانند. در سال 2004 محققان قلب گفتند که 9 عامل تشدید کننده حملات قلبی را شناسایی کرده اند که عامل بروز 90 درصد حمله های قلبی هستند – این عوامل قابل کنترل و تغییر هستند.

با مشاهده ویدئوی کوتاه زیر علت بروز حمله قلبی و راه های پیشگیری از آن برای شما توضیح داده می شود. این ویدئو را از دست ندهید:

پیش از این محققان تصور می کردند تنها نیمی از حمله های قلبی با عواملی مانند سیگار کشیدن و کلسترول قابل توضیح هستند. اما اکنون می گویند تقریبا علت همه حملات قلبی یکی از عوامل زیر است:

  • سیگار کشیدن
  • کلسترول غیرطبیعی
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • اضطراب
  • چاقی و بالا بودن دور کمر
  • عدم تحرک
  • خوردن میوه ها و سبزیجات به مقدار کم

این عوامل خطرساز برای سفید پوست ها و سیاه پوست ها، امریکایی ها یا مردم آسیا، پیر و جوان و زن و مرد به یک میزان تاثیر می گذارد. رژیم غذایی، ورزش و مصرف کم الکل خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد، اما این عوامل خطرات بالقوه کلسترول بالا و سیگار کشیدن را برطرف نمی کنند.

در تحقیقی که در این زمینه انجام شد، سی هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند که نیمی از آنها یک بار حمله قلبی را تجربه کرده بودند و نیمی دیگر داوطلب سالمی بودند که دارای سن و جنسیتی مشابه گروه اول بودند. این تحقیق در 52 کشور واقع در هر چند قاره پرجمعیت انجام شد. به همین دلیل محققان به طور قاطع می توانستند بگویند همان عاملی که باعث بروز حمله قلبی در یک سفید پوست اروپایی می شود، باعث سکته قلبی در یک فرد آسیایی نیزخواهد بود.

دور کمر بزرگتر به معنای خطر بیشتر!

محققان به جای در نظر گرفتن شاخص توده بدن (BMI)، اندازه دور کمر افراد را در نظر گرفتند. دور کمر بیشتر از 80 سانتیمتر در زنان و بیشتر از 85 سانتیمتر در مردان خطر بروز حمله قلبی را افزایش می دهد. یکی از محققین در این زمینه می گوید: اندازه گیری دور کمر بهترین راه برای پیش بینی خطر حمله قلبی است، زیرا این اندازه میزان چربی های شکم را نیز نشان می دهد. چربی های دور شکم مهم ترین عوامل حمله قلبی هستند.

کلسترول بزرگتر بهتر است.

طی بررسی هایی که انجام شد محققان اعلام کردند که اندازه کلسترول ها نیز نقش مهمی در تعیین میزان خطر دارد. هر چه مولکول های کلسترول کوچک تر و متراکم تر باشند، خطر بیماری قلبی بیشتر خواهد بود. این مولکول های کوچک به راحتی می توانند به دیواره شریا حمله کنند و باعث التهاب و پلاک آترواسکلروز شوند. هر چه میزان این ذرات کوچک و متراکم بیشتر باشد، خطر بروز بیماری قلبی نسبت بیشتر خواهد شد.

این عامل به تنهایی تا 54 درصد خطر بروز حمله قلبی را افزایش می دهد. در یک فرد سیگاری که دارای چربی بد است، این عامل حدود دو سوم باعث بروز حمله قلبی می شود.

خطر حمله قلبی با یک سیگار افزایش پیدا می کند!

دومین عامل در لیست ذکر شده سیگار کشیدن است که تا 36 درصد خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. به علاوه محققان هشدار دادند که خطر با اولین سیگار افزایش پیدا می کند. کشیدن یک تا پنج سیگار در روز خطر حمله قلبی را تا 40 درصد افزایش می دهد. کشیدن 20 سیگار در روز (یک پاکت)، خطر حمله قلبی را چهار برابر می کند و کشیدن بیش از یک بسته سیگار در روز خطر حمله قلبی را نه برابر می کند.

به علاوه مصرف میزان کمی آسپیرین در روز از قلب محافظت می کند. اما کشیدن سه سیگار در روز اثر محافظتی آسپیرین و دو سوم اثر بخشی داروهای کم کننده کلسترول را از بین می برد.

اثر اضطراب قوی تر از فکر است!

در این تحقیق قدرت و میزان خطر برخی عوامل برای محققان عجیب و شگفت آور بود. به عنوان مثال اضطراب، که قبلا به عنوان یک عامل خفیف در نظر گرفته می شد، در واقع خطر بروز حمله قلبی را دو برابر می کند. بررسی ها نشان داد که اگر استرس مداوم باشد، چه در خانه و چه در محل کار، خطرناک ترین عامل خواهد بود. به علاوه افرادی که معتقدند در محل کار یا در خانه کنترل کمی نسبت به امور دارند، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی ناشی از اضطراب هستند.

دیگر عوامل موجود در لیست عبارتند از دیابت، فشار خون بالا، عدم تحرک و رژیم غذایی که حاوی میوه و سبزیجات کافی نیست. یک رژیم غذایی خوب، ورزش منظم و کاهش مصرف الکل خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد. عوامل کاهش دهنده خطر نیز برای تمام افراد، در تمام سنین و در تمام اقوام و نژادها یکی است.

بنابراین سلامت قلب تنها با استفاده از دارو و انجام جراحی حاصل نمی شود. این بررسی ها نیاز به یک عملکرد سیاستمدارانه را نشان می دهند. همه محققان معتقدند که واقعا زمان آن رسیده که با عملکردهای سیاسی صنعت غذایی را کنترل کنیم. به این منظور نیاز به تلاش های بین المللی است تا بیماری قلبی که به عنوان یک بیماری همه گیر مطرح است، درمان و از بروز آن پیشگیری شود.

در ادامه لازم است علائم مربوط به حمله قلبی را بشناسید. علائم حمله قلبی بسیار ناگهانی و قابل ملاحظه هستند. حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروقی که قلب را تغذیه می کند، مسدود شود. به همین دلیل علائم مربوط به این عارضه ناگهانی هستند. یکی از رایج ترین نشانه های حمله قلبی که هرکس تجربه می کند، درد قفسه سینه است.

توجه داشته باشید که درد قفسه سینه در هر طرف از بدن رخ می دهد، این درد ممکن است در سمت راست یا چپ قفسه سینه احساس شود. این درد کمی با فشار همراه است و کمی تیز است.

به علاوه درد بروز کرده در قفسه سینه ممکن است در مرکز بماند یا در اطراف قفسه سینه حرکت کند. این درد ممکن است به سمت پشت کشیده شود. اکثر اوقات وقتی افراد دچار حمله قلبی می شوند، علاوه بر درد دچار علائم دیگری نیز می شوند، مانند تهوع و استفراغ، خستگی بی دلیل و عرق کردن.

بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که هر یک از این علائم را تجربه کردید، اصلا به علت بروز آن فکر نکنید و زمان را از دست ندهید. لطفا سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.webmd.com/heart-disease/news/20040830/cause-of-most-heart-attacks-found#1″ target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]   [button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.webmd.com/heart-disease/video/are-you-having-a-heart-attack” target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]

مترجم و محقق: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *