غلبه بر اعتیاد به مواد ( بخش اول)

غلبه بر اعتیاد به مواد

زمانی که شما در حال مبارزه با اعتیاد به مواد هستید ، شاید رهایی از آن، هدفی غیرممکن  به نظر برسد. اما بهبودی هرگز دور از دسترس نیست.بدون توجه به اینکه شما چقدر نا امید به نظر می رسید، با درمان و حمایت صحیح و پیدا کردن دلایل ریشه ای وابستگی به مواد، تغییر ممکن خواهد بود. هرگز نا امید نشوید، حتی اگر در گذشته تلاش کرده اید و شکست خورده اید، نگران نباشید در مسیر بهبودی اغلب موانعی وجود دارد اما همین که بررسی مشکلات و فکر درباره تغییر می پردازید یعنی شما از همین الان در مسیر بهبودی قرار گرفته اید.

درمان اعتیاد به مواد مخدر:

درمان اعتیاد

برای بسیاری از افراد درگیر با وابستگی به مواد، بزرگترین و سخت ترین گام به سمت ب

بهبودی ، اولین گام آن یعنی تصمیم به یک تغییر است. این طبیعی است که در مورد توقف مصرف مواد تعارض داشته باشید حتی اگر فهمیده باشید که وابستگی به مواد مسبب بسیاری از مشکلات در زندگی شما است. تغییر هرگز آسان نیست و رهایی شامل تغییر در بسیاری از چیزهاست. از جمله:

●  روشی که شما برای مقابله با استرس اتخاذ می کنید

●  افرادی که به آنها اجازه ورود به زندگیتان را می دهید

● کارهایی که در اوقات فراغت خود انجام می دهید

● اینکه در مورد خودتان چگونه فکر می کنید

شاید شما  خودتان هم از این موضوع که آیا واقعاً برای اینهمه تغییر آماده هستید؟ شگفت زده و متعجب باشید، این طبیعی است که کمی گیج  شوید. دوره ی بهبودی از وابستگی به مواد یک فرایند درازمدت است که نیازمند زمان ، تعهد ، انگیزه و حمایت است. همان طور که در مورد وضعیت خودتان فکر می کنید، راهکارهای زیر می تواند برای تصمیم گیری به شما کمک کند.

درمان اعتیاد

 

_ مصرف مواد را در زندگی خود مورد بررسی قرار دهید، از جمله اینکه چه زمانی و چه مقداری مواد مصرف می کنید، اینکار به شما کمک می کند تا بفهمید اعتیاد چه نقشی در زندگی شما بازی می کند.

_  از عوارض مثبت و منفی ترک اعتیاد، و همچنین هزینه ها و منافع حاصل از ادامه مصرف مواد، لیست تهیه کنید.

_ چیزهایی را که در زندگی برایتان مهم است در نظر بگیرید. مثل همسر، فرزندان ،شغل یا سلامتی تان. مصرف مواد چه تأثیری بر اینها دارد؟

_ در مورد اعتیاد خود با کسی که به او اعتماد دارید صحبت کنید.  از او بپرسید که در مورد مصرف مواد شما چه احساسی دارد؟

_  از خودتان بپرسید که آیا چیزی مانع تغییر شما می شود؟ چه چیزهایی می تواند در ایجاد تغییر به شما کمک کند؟

 

درمان اعتیاد

دلایلی را که می خواهید به خاطر آنها تغییر کنید ، به خودتان یادآوری کنید.

اگر در گذشته برای ترک تلاش کرده اید،در مورد آنها فکر کنید. اینکه چه چیزی موثر بود؟ چه چیزی نبود؟

اهداف مشخص و قابل اندازه گیری مثل یک تاریخ  یا محدودیت استفاده از مصرف  مواد تعیین کنید.

در خانه یا محل کار چیزهایی را که شما را یاد مصرف مواد می اندازد حذف کنید.

به دوستان و خانواده تان اطلاع دهید که در حال ترک هستید و از آنها حمایت بخواهید.

 

درمان اعتیاد

 

 

پس از تصمیم به مقابله با وابستگی به مواد ، اکنون زمان بررسی روش های درمانی است. همان طور که گزینه ها را در نظر می گیرید، به موارد زیر هم در نظر داشته باشید:

_ هیچ قرص جادویی یا روش درمانی واحدی وجود ندارد که برای همه موثر باشد. هر فرد  نیازی متفاوت دارد، درمان اعتیاد به مواد در هر شخصی با توجه به  مشکلات  و موقعیت منحصر به هر فردی فرق می کند ، اینکه روش درمانی مناسب را انتخاب کنید خیلی مهم است.

_ در درمان باید چیزی بیش از سوء مصرف مواد مورد بررسی قرار بگیرد. مصرف  مواد بر کل زندگی شما  از جمله : روابط، شغل و همکاران، و سلامتی جسمی و روانی تأثیر می گذارد.

_  موفقیت درمان به ایجاد و توسعه ی سبک جدیدی از زندگی و توجه به دلایلی که سبب رو آوردن شما به مواد شده است بستگی دارد. گرایش به مواد ممکن است به دلیل ناتوانی درکنترل و  مدیریت استرس باشد که در این صورت فرد به آموزش روش های درست رسیدگی و کنترل موقعیت های استرس آور نیاز خواهد داشت.

_ تعهد و پیگیری برای درمان و روند بهبود یک کلید مهم و اساس به شمار می آید، درمان اعتیاد پروسه ای سریع و آسان نیست،در کل، با توجه به طولانی تر و شدیدتر بودن دوره ی مصرف مواد، دوره درمان نیز به نسبت طولانی تر و سخت تر خواهد بود،بدون در نظر گرفتن طول دوره درمان، روزها یا ماه ها، طول دوره مراقبت های بهبودی زیاد خواهد بود.

_ مراکز زیادی برای کمک به درمان و بهبودی شما وجود دارد، باید بدانید که سم زدایی از بدن شما حتماً باید با نظارت فرد متخصص انجام شود، سطح مراقبت از شما به سن، سابقه ی مصرف مواد، بیماری های جسمی و روانی بستگی خواهد داشت، علاوه بر پزشکان، روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران نیز می توانند به شما کمک کنند.

♦ توجه داشته باشید که زمانی شانس بهتری برای بهبودی خواهید داشت که به شکلی یکپارچه مشکل در هر دو زمینه ی جسمی و روانی را همزمان درمان کنید.سلامت روان شما برای بهبودی و  بویژه جلوگیری از روی آوری مجدد به مواد از اهمیت زیادی دارد.

 ادامه ی مطلب


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *