غلبه بر اعتیاد به مواد(بخش دوم)

غلبه بر  اعتیاد به مواد

 

غلبه بر اعتیاد به مواد

_ سعی نکنید که مسیر را تنها بروید. رویکرد درمانی شما هرچه که باشد، داشتن یک سیستم حمایتی یک ضرورت است. هرچه تأثیرات مثبت زندگی تان  بیشتر باشد، شانس بیشتری برای بهبودی خواهید داشت، اطرافیان شما می توانند شما را تشویق و راهنمایی کنند، به حرفهایتان گوش دهند و این باعث می شود دوره درمان به شما سخت نگذرد.

_  به دوستان نزدیک و خانواده خود نزدیک تر شوید، داشتن حمایت دوستان و اعضای خانواده دارایی مؤثری برای بهبودی خواهد بود. اگر فکر می کنید راوابط شما با اعضای خانواده یا دوستان خدشه دار شده است، از مشاوره و زوج درمانی و خانواده درمانی بهره بگیرید.

_  یک روز جمعه یا تعطیل اجتماعی داشته باشید.با این تفاوت که اگر زندگی اجتماعی شما  در گذشته حول محور مواد می چرخید، حالا نیاز دارید که روابط جدید و سالم ایجاد کنید. داشتن دوستان خوب و سالم که در طول درمان و بازیابی از شما حمایت کنند، خیلی اهمیت دارد. در فعالیت های مورد علاقه تان شرکت کنید یا حتی به انجمن ها و گروه های اجتماعی دیگر، و جمع های مذهبی بپیوندید.

_  تغییر محل زندگی خود را در برنامه بگنجانید، حضور در فضای زندگی سالم،  امنیت و حمایت مورد نیاز برای بهبودی را  شما فراهم خواهد کرد.

_ شرکت در جلسات گروهی را در اولویت قرار دهید،یک گروه حمایتی بازیابی داشته باشید و به طور منظم در آنها شرکت کنید، صرف وقت با کسانی که دقیقاً همین شرایط شما را دارند یکی از روش های کمک به درمان شما می باشد. در این گروه ها می توانید آزادانه احساسات و تجربه های خود را ابراز کنید و از تجارب دیگران نیز بهره مند شوید.

غلبه بر اعتیاد به مواد

حتی پس از ترک و بهبودی ، شما هنوز در معرض مشکلاتی که منجر به هدایت شما به سمت مواد شده است،  خواهید بود.آیا شما برای مقابله با احساسات دردناک به سمت مواد رفته اید؟ بعد از یک روز پر از بحث و جدل برای آرامش سمت مواد رفتید؟ یا مشکلاتی که سبب هدایت شما به سمت مواد شده است را فراموش کرده اید؟پس باید هوشیارانه احساساتی که سبب گرایش شما به مواد شده است را بشناسیدو راه های درست برخورد با آنها را یاد بگیرید.
شرایطی مانند، استرس، تنهایی، سرخوردگی، خشم، شرم، اضطراب و نا امیدی در زندگی شما حتی بعد از بهبودی نیز ممکن است  پیش بیاید و شما نمی توانید برای سرپوش گذاشتن بر این احساسات رنج آور دوباره به سمت مواد بروید، این بار باید روش مقابله سالم با شرایط درد و رنج آور را بکار بگیرید.

غلبه بر اعتیاد به مواد

سوء مصرف مواد اغلب به دلیل تلاش های نادرست و گمراه کننده برای مقابله و مدیریت استرس ناشی می شود، بسیاری از مردم از مواد و الکل برای اینکه لحظاتی از زیر فشار و تنش دور شوند استفاده می کنند، اما راه های سالمی برای مقابله دائمی با استرس و دور کردن افکار مزاحم وجود دارد از جمله ورزش، مدیتیشن، تمرین تنفس ، تمرینات ریلکسیشن و آرام سازی.

غلبه بر اعتیاد به مواد

شما ممکن است فکر کنید مصرف مواد تنها راه کنترل استرس  و احساسات نا خوشایند است که سریع هم جواب می دهد، اما این طور نیست، شما می توانید یاد بگیرید تا مشکلات را به شکل بهتری کنترل و مدیریت کنید بدون اینکه دوباره سمت مواد بروید، مهم این است که روشی را که بیشتر و بهتر به شما کمک می کند تا احساس تنش را از خود دور کنید،پیدا کنید.زمانی که شما اعتماد به نفس کافی در مورد تواناییهایتان برای مقابله با شرایط و موقعیت های استرس زا و ناراحت کننده داشته باشید، مواجهه با این احساسات رنج آور برای شما راحت خواهید بود.

_ ورزش هراه با ترشح اندورفین به کاهش استرس و داشتن احساس خوب کمک می کند، سعی کنید در این شرایط در محل خوبی قدم بزنید، طناب بزنید و …

_  از محل استرس زا دور شوید و در زیر آفتاب و هوای تازه قدم بزنید، مناظر و چشم اندازهای طبیعی زیبا را ببینید.

_ یوگا و مدیتیشن از روشهای سیار عالی برای کاهش استرس و ایجاد حس تعادل می باشند.

_  بازی با حیوان خانگی مثل پرنده و شنیدن صدای آنها و لمس آنها

_ به یک موسیقی آرام بخش و ترجیحاً بی کلام گوش دهید

– روشن کردن یک شمع معطر

_ تنفس هوای تازه و رایحه های مطبوع و آرام بخش گل های تازه، دانه های قهوه یا بوهایی که شما را یاد روزهای خوب می اندازد

_ چشم هایتان را ببندید و صحنه های آرامش بخش مثل ساحل شنی دریا،یا رویدادهای خوشایند زندگی مانند تولد اولین نوزاد یا بودن در جمع دوستان و … را تصور کنید.

_ با یک فنجان چای بخور بگیرید

_ آلبوم عکس های خانوادگی را ببینید

_ خودتان را ماساژ  دهید

_ حمام آب داغ بروید

 

ادامه ی مطلب

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *