علائم کمبود منیزیم در بدن: گرفتگی عضلات پا، انقباض عضلانی و بی خوابی

علائم کمبود منیزیم در بدن

علاوه بر مقادیر ناکافی از ماده معدنی منیزیم در مواد خوراکی، عوامل بسیار دیگری نیز در کاهش این ماده بسیار مهم در بدن موثر هستند که شامل:

  • کاهش میزان پذیرش سلنیوم و ویتامین ب 6 و ویتامین دی که باید همراه ماده معدنی منیزیم جذب بدن شوند.
  • تجمه چربی در نقاط مختلف بدن که مانع از جذب درست ماده معدنی منیزیم می شود.
  • مصرف الکل، نمک زیاد، اسید فسفوریک (جوش شیرین) و کافئین که موجب پیری رودرس می شوند. میزان جذب مواد معدنی و پروتئینی توسط بدن با افزایش سن کاهش پیدا می کند و دفع بی رویه منیزیم از طریق ادرار نیز به شدت افزایش می یابد.
  • تعریق زیاد
  • استرس و اضطراب بیمارگونه برای طولانی مدت
  • داروى زياد كردن پيشاب (ادرار) و دیگر داروها، بویژه بازدارنده های اسیدی (مهارکننده های پمپ پروتون)

ناتوانی آزمایش خون در تشخیص کمبود منیزیم در بدن

اگر شما احساس می کنید  ممکن است که دچارکمبود منیزیم شده باشید و بدنبال این هستید که از طریق آزمایش خون جواب خود را دریافت کنید، به شما توصیه می کنیم که زیاد بر روی آزمایش خون حساب نکنید. تنها یک درصد از کل منیزیم بدن در خون یافت می شود، بنابراین آزمایش خون راه مناسبی برای تشخیص کمبود منیزیم بدن نیست. حقیقت این است که بدن انسان به منظور حفظ سطح مقادیر مختلف مواد معدنی و پروتئینی در خون، منیزیم تشکیل دهنده استخوانها و بافت های بدن را  به خود جذب می کند. بنابراین حتی اگر در آزمایش خون سطح منیزیم بدن نرمال باشد، کارشناسان بر این باورند که هنوز بسیاری از افراد از مقادیر ناکافی منیزیم و پیامدهای کمبود منیزیم در بدن رنج می برند.

همچنین محققان بر این باورند که  محدوده و حوزه مقادیری که برای ماده معدنی منیزیم در آزمایشات در نظر گرفته شده است، کاملا نادرست است، زیرا بیشتر افراد به علت کمبود ماده معدنی منیزیم در مواد خوراکی و برنامه غذایی شان، دچار کمبود منیزیم شده اند.

جبران كردن كمبود واقعي ماده معدنی منیزیم در بدن

 علائم کمبود منیزیم در بدن

به علت ناتوانایی آزمایشات خون در تشخیص کمبود منیزیم در بدن و بدلیل آنکه مکمل های غذایی حاوی منیزیم ارزان قیمت و بی خطر است، مصرف مکمل های غذایی حاوی ماده معجزه آسای منیزیم برای یک یا دو ماه در رفع علائم بیماری بسیار موثر است. با این وجود، اولین قدم در درمان علائم بیماری مصرف مواد غذایی سرشار از ماده معدنی منیزیم چون جوانه گندم، سبزیجات برگ دار و بنشن است. علاوه بر این، مصرف مکمل های غذایی حداقل 400 گرم در روز در ساعات مختلف روز و نه به صورت یکجا بسیار موثر و کاربردی است. مصرف منیزیم بهمراه آمینو اسیدها موجب جذب بهتر مواد معدنی و پروتئینی می شود.  این موارد شامل منیزیم سیترات، گلیسیناد، استر اسيد ماليک و آسپرات.

منبع:

http://www.naturalhealthadvisory.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *