علائم جسمی که باید جدی گرفته شوند

علائم جدی

بسیاری از دردهایی که به آنها مبتلا می شویم، نشانه یک مشکل جدی نیستند، اما برخی علائم لازم است بررسی شوند. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

  1. ضعف در دست ها و پاها

اگر احساس ضعف یا بی حسی در دست ها، پاها یا صورت خود کردید، می تواند نشانه سکته مغزی باشد، به ویژه اگر این حس در یک سمت بدن است.

به علاوه اگر نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید، احساس سرگیجه می کنید و در راه رفتن دچار مشکل شده اید، ممکن است به سکته مغزی مبتلا شده باشید.

اگر به طور ناگهانی دچار مشکل بینایی شده اید، سردرد بدی گرفته اید، احساس آشفتگی و گیجی دارید یا در صحبت کردن و فهمیدن دچار مشکل شده اید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

اقدام سریع اغلب به حل مشکل کمک می کند. منتظر مراجعه به پزشک نشوید. بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. اگر تا 4 ساعت و نیم پس از مشاهده اولین علائم، داروی برطرف کننده لخته خون دریافت کنید، خطر ناشی از صدمات طولانی مدت سکته را کاهش می دهید.

  1. درد قفسه سینه

درد قفسه سینه، به ویژه دردی که با عرق کردن، فشار، تنگی نفس یا تهوع همراه باشد، باید بلافاصله توسط متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

درد یا فشار قفسه سینه ممکن است نشانه بیماری قلبی یا حمله قلبی باشد، به ویژه اگر پس از کمی فعالیت دچار آن می شوید. این علائم ممکن است نشانه حرکت لخته خون به سمت ریه نیز باشند.

اگر قفسه سینه شما سفت یا سنگین شده و این حس چند دقیقه طول می کشد، یا برطرف می شود و مجددا آغاز می شود سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

  1. حساسیت به لمس یا درد در پشت ساق پا

این مشکل می تواند نشانه لخته خون در پا باشد که ترومبوز ورید عمقی یا DVT نامیده می شود. این مشکل پس از نشستن های طولانی مدت رخ می دهد، به عنوان مثال نشستن ناشی از سفرهای طولانی یا زمانی که مریض می شوید و مجبور هستید مدت طولانی در خانه استراحت کنید.

اگر این مشکل ناشی از لخته خون باشد شما در زمان ایستادن یا راه رفتن احساس درد بیشتری خواهید کرد. به علاوه محل درد ملتهب نیز خواهد شد.

احساس حساسیت پس از ورزش طبیعی است. اما اگر علاوه بر حساسیت موارد دیگری مانند قرمزی یا گرما در محل التهاب یا درد مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

اگر انگشت های پایتان را به سمت بالا حرکت دادید و احساس درد و ناراحتی داشتید، ممکن است نشانه وجود لخته خون باشد. اما تنها به این مسئله اکتفا نکنید. قرمزی، گرما و التهاب در یک طرف نیز همراه خواهند بود.

از بین لخته خون قبل از اینکه بتواند جریان خون را مسدود کرده و پیامدهای زیادی را به وجود آورد، بسیار مهم است.

علائم جدی0

  1. مشاهده خون در ادرار

موارد بسیاری باعث مشاهده خون در ادرار می شوند. اگر خون در ادرار خود مشاهده کردید و همچنین دچار درد در پهلو و کمر خود شده اید، ممکن است سنگ کلیه داشته باشید. سنگ کلیه کریستال کوچکی است که از مواد معدنی و نمکی ساخته می شود که در کلیه شکل می گیرد و از طریق لوله حمل کننده ادرار حرکت می کند.

پزشک با استفاده از اشعه ایکس یا انجام سونوگرافی اقدام به مشاهده سنگ می کند. اشعه ایکس از پرتوهایی در اندازه های پایین استفاده می کند تا تصاویری از ساختارهای داخلی بدن ایجاد کند. سونوگرافی نیز تصاویری با استفاده از امواج صوتی ایجاد می کند.

سنگ کلیه در نهایت از طریق دفع از بدن خارج می شود. گاهی لازم است پزشک اقدام به برداشتن سنگ کلیه کند. اگر در ادرار خود خون مشاهده کردید و همچنین نیاز فوری به دستشویی داشتید، به طور مکرر به دستشویی می روید یا در هنگام دفع ادرار احساس سوزش دارید، ممکن است به عفونت شدید مثانه یا کلیه دچار شده باشید. در این شرایط هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید، به ویژه اگر تب کرده اید.

اگر در ادرار خود خون مشاهده کردید، اما هیچ دردی ندارید ممکن است نشانه سرطان مثانه یا کلیه باشد. بنابراین به پزشک مراجعه کنید.

  1. خس خس سینه

مشکلات تنفسی باید هر چه سریعتر درمان شوند. اگر دچار خس خس سینه شده اید یا هنگام نفس کشیدن صدای سوت می شنوید، به پزشک مراجعه کنید. بدون اقدامات سریع، تنفس سریعا ایجاد مشکل می کند و اگر به درستی مورد بررسی و درمان قرار نگیرد، فاجعه وار خواهد بود.

مشکل تنفسی ممکن است ناشی از آسم، بیماری ریوی، آلرژی شدید یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی باشد. اگر مبتلا به آسم باشید، پزشک متخصص آلرژی برای مدیریت علائم و جلوگیری از بروز مجدد آن برنامه ای طراحی خواهد کرد.

خس خس سینه نیز ممکن است نشانه ذات الریه یا برونشیت باشد. آیا در هنگام سرفه خلط زرد یا سبز مشاهده می کنید؟ آیا دچار تب یا تنگی نفس هستید؟ اگر چنین است، ممکن است دچار برونشیت شده باشید.

  1. افکار خودکشی

اگر احساس ناامیدی می کنید یا فکر می کنید هیچ دلیلی برای زندگی کردن ندارید، به دنبال کمک باشید. صحبت به یک متخصص به شما کمک زیادی می کند. به دکتر یا متخصص بهداشت روانی مراجعه کنید.

منبع:

http://www.webmd.com/women/features/serious-symptoms

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *