شش حرکت ورزشی برای کمک به جلوگیری از ترک خوردگی و شکستگی زانو

 

تمرینات تناسب اندام

ورزش مخصوص زانو

 

شش حرکت ورزشی برای کمک به جلوگیری از ترک خوردگی و شکستگی زانو

 

مواقعی پیش می آید که وقتی می ایستید، زانو ترک بر می دارد یا به هنگام پایین آمدن از پله ها صدای شکستن و ترق و تروق از زانو شنیده می شود. دلیل این همه سروصدا چیست؟!

براساس توضیحات دکتر بنجامین بات، مدیر خدمات درمانی مرکز سلامت و درمان سینت جان، اغلب اوقات، این فقط مایع میان فصلی که در اثر انجام برخی از حرکات مشخص تحت فشار قرار گرفته و به بیرون خروج پیدا می کند که این مورد ضرری برای سلامت انسان ایجاد نمی کند.

 

اما دفعات دیگر که صدای ترک خوردگی و ترق زانو با درد مداوم همراه باشد، نشانه آن است که جایی از کار مشکل دارد. بنابراین علت چیست؟به طور کلی عضلات منقبض، ناراست و ناهمتراز سبب می شوند که کاسه زانو از خط محور و توازن خود خارج شود. به مروز زمان این عدم تعادل و توازن، زانو را به تلق تلق کردن می اندازد که می تواند مشکل احتمالی برای زانو به حساب بیاید، چون غضروف زانو بتدریج و به مرور زمان فرسوده شده و می تواند منجر به آرتروز زودرس و همچنین مواردی از جمله از بین رفتن مفاصل شود.

 

به منظور کاهش این صداها و تلق تلوق های ناخوشایند و جلوگیری از آسیب های احتمالی، حداقل 3 بار در هفته تمرینات ورزشی زیر را انجام دهید:

 

رها کردن و شل کردن ماهیچه ساق پا

شل کردن نوار پیوندی و عضلات تکنیکی ست که به کاهش فشار روی عضلات و کاهش انقباض آنها کمک می کند. در مقابل، انجام حرکات کششی سبب کشیدگی و دراز شدن عضلات می شود، در حالی که رها کردن و شل کردن عضلات این فرصت را در اختیار شما گذارده تا عضلات منقبض و سفتی را که توازن ساختار عضلانی را برهم می زنند، به فعالیت وادارید. از این تکنیک استفاده کرده تا عضلات منقبض و سفت ماهیچه ساق پا رها شده و کاسه زانو به محور اصلی خود بازگردد.

به منظور دست یابی به این مهم، به حالت نشسته بر روی زمین بنشینید و ماهیچه ساق پا را بر روی توپ تنیس قرار دهید. پای دیگر را به موازات آن قرار دهید و ماهیچه ساق پا را بر روی توپ به سمت بالا و پایین بغلتانید. به محض اینکه متوجه محلی زود آسیب شده و یا احساس خستگی در پا کردید، به مدت 30 ثانیه پا را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. این عمل را در صورت نیاز تکرار کنید.

 

 

رها کردن و شل کردن خم کننده قسمت ميان ران و تهيگاه (ماهيچه اى كه كار آن خم كردن اندام هايي مثل دست و پا است)

درد زانو اغلب به علت عدم توازن مفصل ران بوجود می آید. به منظور درمان آن، دو توپ تنیس را با نوار چسب به هم بچسبانید ( چون عضله قسمت میان ران و تهیگاه پهن و درشت است، به جسمی بزرگتر نیاز داریم). بر روی شکم خود دراز بکشید و توبهای بهم چسبیده را در زیر استخوان لگن و باسن قرار دهید.

قسمتی از وزن خود را بر روی توپها بیاندازید. زانو را به اندازه نود درجه خم کرده و آن را به طور مورب از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید. این حرکت را در صورت نیاز به مدت سه ثانیه و به فواصل زمانی دو دقیقه ادامه دهید.

 

 

در ادامه :رها سازی ایلیوتیبیال ( IT Band ) یا زانوی دوندگان یا تاندونیست کشکک زانو


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *