استرس بالا و نشانه های ان در افراد

 

استرس یکی از فاکتور های مشخص زندگی مدرن میباشد ولی اگر شما روزانه مورد تهاجم هورمونهای قوی استرس قرار میگیرید که ناشی از یک شغل پرمشغله و یا زندگی شخصی دشوار است ,انگاه علائم نامحسوس تری را خواهید داشت .

 

در صورتی که یکی از علائم زیر را داریم میتوانید روزانه برای پیاده روی از خانه خارج شوید و یا در ساده ترین حالت ممکن تلفن همراه خود را خاموش نمایید .

استرس و ام اس

 

علائم استرس :

 

  1. سردرد های ضعیف :تغییر ناگهانی میزان استرس شما میتواند منجر به درد های میگرنی شود .در این صورت بهتر است که خواب و رژیم روزانه خود را حفظ نمایید و از بروز حالتهای دیگر پیشگیری شود .
  2. درد های دوران قاعدگی : بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد خانمهایی که استرس بالایی را تجربه میکنند به نسبت دیگر خانمها ,درد های عضلانی و انقباضهای شکمی بیشتری دارند . در این حالت به دلیل استرس تعادل هورمونها از بین میرود .در این موارد خانمها میتوانند با مراجعه به باشگاههای ورزشی استرس خود را کاهش دهند زیرا در این حالت فعالیت سیستم عصبی کمتر میشود .
  3. درد در دهان :معمولا درد های فکی ناشی از مشکلات دندان میباشند و در طی خواب بوجود میایند و البته این حالتها توسط استرس وخیم تر میشود .شما میتوانید از داندانپزشک خود بخواهید که یک حفاظ دهان به شما بدهد تا در هنگام شب از ساییدگی دندانها و ایجاد درد جلوگیری شود .
  4. رویا های نامعمول :معمولا رویا های افراد پس از گذشت مدتی از خواب مثبت تر میشوند بنابراین شما زمانی که از خواب بیدار میشوید به نسبت زمانی که به رختخواب میروید احساس بهتری دارید ولی زمانی که استرس دارید بیشتر از خواب بیدار میشوید و وقفه هایی را ایجاد میکنید که خود منجر به نابودی فرایند خواب و رویاهای خوش میشوند .بهتر است در طی شب 7 الی 8 ساعت بخوابید و از مصرف مواد کافئین دار و الکل بپرهیزید .
  5. خونریزی لثه :در بررسی از 14 مطالعه پیشین ,افراد مضطرب به احتمال بیشتری به بیماری های لثه ای دچار میشوند .افزایش سطح هورمون کورتیزول میتواند اختلالاتی در عملکرد سیستم عصبی ایجاد نماید و در نهایت به باکتری ها اجازه میدهد که به لثه ها حمله نمایند .در صورتی که ساعات طولانی کار میکنید و پشت میز خود ناهار میخورید یک مسواک به همراه خود داشته باشید و از دهان خود با انجام بیشتر تمارین ورزشی و خواب بیشتر حفاظت نمایید زیرا این روش ها سطح استرس را کاهش میدهند .
  6. جوش های بی دلیل :استرس باعث افزایش تورم و ایجاد جوش هایی در بزرگسالان میشود .برای حفاظت از پوست خود از کرمهای مرطوب کننده ی حاوی سالیسیلیک اسید و یا بنزوییل پروکسید ضد باکتری و همچنین مرطوب کننده های ضد جوش استفاده کنید تا بدین صورت پوست شما مرطوب بماند .در صورتی که در طی یک هفته این مشکلات بهبود نیافتند بهتر است به پزشک خود مراجعه نمایید .
  7. گرایش به مصرف شیرینی جات :هورمونهای زنانه باعث افزایش گرایش خانمها به مصرف مواد قندی میشوند ولی استرس این حالت را بیشتر میسازد .محققان دانشگاه پنسیلوانیا بروی خانمهای که در دوران قبل و یا بعد از یائستگی قرار داشتند ازمایشاتی را انجام دادند و در یافتند که پس از یائستگی گرایش به مصرف مواد قندی فقط کمی کاهش می یابد و این مقدار کمتر از ان میباشد که بتوان ان را به تغییرات هورمونی نسبت داد .مطالعات انجام شده نشان میدهند که استرس و یا دیگر عوامل در افزایش رغبت خانمها به مصرف مواد قندی تاثیر دارند .
  8. خارش پوست :در مطالعه ای انجام شده بروی 2000 فرد ژاپنی که مبتلا به خارش پوست بودند مشخص شد که این افراد در مقایسه با دیگران دو برابر بیشتر در معرض استرس میباشند .اگرچه خود خارش پوستی هم میتواند تولید کننده استرس باشد و حس اضطراب میتوان باعث ایجاد درماتیت و اگزما و پسوریازیس شوند .پاسخ های استرسی رشته های عصبی را فعال میکند و حالت خارش تولید میکند .
  9. بدترین انواع الرژی :در مطالعه ای در سال 2008 ,دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه اوهیو دریافتند که افرادی که تحت استرس بودند پس از ان حالتهای الرژیک بیشتری را به نسبت دیگر افراد تجربه کردند .هورمونهای استرس باعث ایجاد یک پروتئین خونی میشوند که خود واکنش های الرژیک را تولید میکند .

10.درد های شکمی :استرس و اضطراب باعث ایجاد در د های شکمی و سردرد و کمردرد و بی خوابی میشوند . در مطالعه ای انجام شده بروی 1953 مرد و زن مشخص شد که افرادی که دارای استرس بالایی میباشند به نسبت دیگران سه برابر بیشتر در معرض درد های شکمی و سردرد میباشند .بنا بر نتایج بدست امده رابطه ای عصبی بین روده و مغز وجود دارد و زمانی که مغز به استرس پاسخ میدهد ,روده هم همان سیگنال را تولید میکند .میتوان با روش های مدیریت استرس و یا مشورت با پزشک و یا انجام تمارین ورزشی این درد ها را کاهش داد .ولی در صورتی که شما اغلب مبتلا به این درد ها میباشید به پزشک خود مراجعه نمایید تا الرژی های غذایی و عدم تحمل لاکتوز و سندورم های ازار دهنده ی روده ای را تشخیص دهند .:

 

 

منبع:

prevention.com


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *