سوالات متداول در مورد فوبیایی اجتماعی

سوالات متداول در مورد فوبیایی اجتماعی

سوالات متداول در مورد فوبیایی اجتماعی

فوبیایی اجتماعی – به عنوان اختلال اضطراب اجتماعی شناخته می شود – یک وضعیت سلامت روانی است که در آن فرد در مواجهه با تعامل در موقعیت های اجتماعی دچار اضطراب می شود.

 

فوبیای اجتماعی چقدر جدی است؟

تاثیر آن برای هر فرد متفاوت است. برای برخی، اضطراب اجتماعی محدود به یک نوع خاص از عملکرد مانند ارائه یک سخنرانی و یا پخش یک ساز موسیقی برای یک مخاطب است. برای برخی دیگر، اضطراب ممکن است تعمیم یافته باشد و می تواند از خوردن غذا در رستوران های عمومی و یا استفاده از توالت های عمومی نیز اتفاق بیفتد. این می تواند بر ایجاد و حفظ روابط دوستانه یا روابط عاشقانه تاثیر بگذارد.

 

چرا این یک وضعیت سلامت روانی است و نه فقط یکی از انواع مختلف شخصیت های عادی؟

پاسخی نهفته در تأثیرات شدید ترس اجتماعی است که می تواند بر عملکرد روزمره فرد تاثیر گذارد . افراد مبتلا به تبهکاری اجتماعی عمومی فقط کمی عصبی نیستند. زندگی آنها به واسطه نیاز به اجتناب از شرایط خاص و یا تحمل اضطراب شدید به وقوع پیوسته است پس این نوع اضطراب هم نوعی مشکلات روانی محسوب میشود.

 

چه زمانی برای اولین بار در زندگی  یک فرد ممکن است نشانه هایی از ترس اجتماعی دیده شود؟

مطالعات مختلف نشان داده اند که تا 10 درصد از کودکان ممکن است از ابتدای دوران کودکی به دلایل خجالت و اضطراب ، این نوع فوبیا را داشته باشند. بیشتر مطالعات فوبیایی اجتماعی نشان می دهد که میانگین سن شروع بیماری در سال های نوجوانی است.

 

آیا فوبیایی اجتماعی به خودی خود از بین میرود؟

به طور کلی، ترسهای اجتماعی تنها در اکثر افراد به خودی خود باقی می ماند. هراس اجتماعی به طور کلی به عنوان یک بیماری مزمن  نیاز به مداخله دارد. بعضی از آنها می توانند در صورتی که مهارت های مناسب را فرا گیرند، خوب شوند. در اکثر موارد، به کمک حرفه ای توصیه می شود.

 

آیا تست های تشخیصی برای ترس از تظاهرات اجتماعی وجود دارد؟

فوبیایی اجتماعی را نمی توان از طریق یک نمونه خون یا یک اشعه ایکس تشخیص داد.در عوض، اختلال اضطراب اجتماعی بر اساس اطلاعات ارائه شده به یک پزشک یا درمانگر در طی یک مصاحبه بالینی تشخیص داده می شود.

 

آیا فوبیایی اجتماعی در خانواده ها نیز وجود دارد و جنبه ارثی دارد؟

داشتن یک عضو خانواده با ترس اجتماعی، به نظر میرسد کمی خطر را برای توسعه آن افزایش دهد. نفوذ خانواده به نظر می رسد به منابع ژنتیکی و محیطی مرتبط است. به عنوان مثال، ممکن است یک موقعیت ژنتیکی برای یک فرد در معرض خطر بیشتری برای اختلال اضطراب اجتماعی وجود داشته باشد، اما این چیزی نیست که برای هرکسی اتفاق بیفتد.

 

آیا می توان از فوبیایی اجتماعی جلوگیری کرد؟

از آنجا که دانشمندان هنوز در تلاشند تا مشخص کنند چه چیزی باعث این اختلال می شود، آنها نمی دانند چگونه از فتنه های اجتماعی جلوگیری کنند. متخصصان بهداشت روانی از افرادی که مضطرب می شوند، خواستار دریافت درمان مناسب هستند. با مداخله زودهنگام، امید آن است  که کیفیت زندگی بهبود یابد و برخی از مشکلات مربوط به ترس از اجتماع را می توان از بین برد یا کاهش داد. برای مثال، افراد مبتلا به هراس اجتماعی، در معرض خطر ابتلا به الکل قرار دارند. با استفاده از داروهای مناسب و درمان شناختی- رفتاری، استفاده از الکل را مانع شد.

 

 

منبع :

. Psych Central

 

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *