افزایش اعتماد بنفس کودک با این روش ها

با این 11 روش به افزایش اعتماد بنفس کودکتان کمک کنید

یک گام به عقب

همان طور که معلوم است نه تنها تشویق کردن بلکه راه های مناسب زیادی برای افزایش اعتماد بنفس کودکان وجود دارد،انها نیاز به شنیدن پیام هایی از طرف شما والدین دارند، به کودکانتان یاد دهید که یک گام به عقب برگردند و خودشان با مشکلشان مواجه شوند ،خودشان انتخاب کنند و مساله شان را حل کنند .

 

ستایش بیش از اندازه به جای اینکه خوب باشد آسیب رسان است

اعتماد بنفس از احساس محبت و امنیت و توسعه مهارتها به وجود می اید، گرچه والدین با دو گزینه محبت و امنیت ،کودکان خود را اشباع میکنند که البته این دو ماده اولیه اعتماد بنفس برای توسعه مهارتها دارند ولی برای تبدیل شدن به چیزهای خوب نیاز به تلاش و زمان می باشد .

در حقیقت ستایش بیش از اندزه کودکان بیشتر از این که کمک کننده باشد آسیب رسان می باشد ، اگر قبل از اتمام کاری به فرزندتان بگوئید که تو فوق العاده ای و کار فوق العاده ای انجام داده ای او دیگر تلاشی نخواهد کرد در صورتی که اعتماد بنفس از تکرار و تلاش دوباره انجام کار به وجود می اید .

اگر بی دلیل شما  فرزندتان را مورد ستایش قرار دهید و مدام به او بگوئید که تو باهوش ترین و بااستعدادترین هستی ، فرزند شما دیر یا زود کشف خواهد کرد که او همه چیز نیست.

 

اجازه دهید فرزند شما خطراتی که تهدیدش نمی کند را انجام دهد

ویکتوریا سپیلیک، مدیر عامل شرکت Kids & Company، یک شرکت مراقبت از کودکان در تورنتو یک مادر کودک هشت ساله را مجبور می کند تا عقب نشنینی کرده وفرزندش  خطرات سالمی  را انجام دهد. سپیلیک می گوید: “برای ایجاد اعتماد به نفس در جهان، بچه ها باید شانس انتخاب کردن داشته باشند و مسئولیت آنها را بپذیرند” او پدر و مادران زیادی را میبیند که سعی دارند فرزندانشان را از شکست نجات دهند.

سعی کنید از دور مراقب رفتارها و بازی های کودکتان باشید ، اجازه دهید تا جایی که خطری سلامتی شان را  تهدید نمی کند خودشان تجربه کنند و راه حل های مختلفی را کسب کنند.

 

اجازه دهید بچه ها انتخاب های خود را انجام دهند

سپیلیک می گوید هنگامی که بچه ها انتخاب های مناسبی برای خود انتخاب کنند، احساس قدرت بیشتری می کنند.از بین لباس هایی که میخواهید آنها بپوشند چند تا را به انتخاب خودتات مقابل آنها گذاشته تا انها نیز انتخاب خودشان را داشته باشند ،  آنها می بایست بر بدن خود کنترل داشته باشند و مسئولیت انتخاب خود را بر عهده بگیرند.

 

اجازه دهید تا کودکتان نقص کمک کننده داشته باشد

در ایجاد اعتماد به نفس، بچه ها نیز فرصت هایی برای نشان دادن شایستگی خود دارند و احساس می کنند که سهم آنها ارزشمند است. در خانه، این به این معنی است که از آنها حتی هنگام نوشتن کودکان کوچکتر، برای کمک به پخت و پز، چیدن میز غذا  و مرتب کردن  تخت کمک بخواهید.

 

تشویق کودکان به انجام کارهای مورد علاقه شان

یکی دیگر از راه های مطمئن برای افزایش اعتماد به نفس بچه ها این است که آنها را تشویق کنید تا وظایفی را که به آنها علاقه مند هستند را به کار گیرند و سپس مطمئن شوید که آنها را پیگیری می کنند. مهم نیست که چه کاری انجام شود مهم این است که می تواند هر عمل مورد علاقه اش را مانند  شنا کردن، انجام بازی های ویدئویی انجام دهد اما نکته مهم این است که برای خواسته اش باید تلاش کرده باشد تا در آخر کار احساس موفقیت کند.

 

چه کار باید بکنم وقتی که بچه ها در حال مبارزه یا شکست هستند؟

اگر کودک هنگامی که ازانجام کاری دلزده شده و در معرض شکست قرار میگیرد چه باید کرد ؟ در این مواقع بهتراست کمی به انها کمک کرد نه این که تا مرحله آخر کنارش قرار گیرید. بسیاری از والدین از این اصل عقب مانده اند، آنها فکر می کنند مبارزه و شکست به عزت نفس بچه ها آسیب می رساند، اما این واقعا یک فرصت طلایی برای کمک به ساختن و افزایش اعتماد بنفس در آنها است .

 

عشق بدون شرط  را به وضوح نشان دهید

اجازه دهید فرزند شما بداند که او را دوست دارید حتی زمانی که او شکست میخورد یا تصمیمات بدی گرفته است . اگر همه شما در مورد عملکرد وی صحبت کنید، او فکر می کند شما فقط او را به دلیل نوع کار خوب یا بدی که انجام داده است دوست دارید.

 

اطمینان حاصل کنید که اهداف فرزند شما در دسترس و در سطح مناسب توانایی های وی است

 

تشویق مناسب ارائه کنید

اگر ستایش وتشویق مشخص باشد و در زمان مناسب ارائه گردد منجر به افزایش اعتماد بنفس میشود . در نظر داشته باشید که تحسین کمی غیر مستقیم، مانند ستاره ها در یک نمودار ، می تواند مناسب باشد .

 

منبع :

todaysparent

 

 مریم عبداللهی 

روانشناس و نوروتراپیست 

جهت کسب نوبت ویزیت و مشاوره با ایشان در کلیه شعب تهران اینجا کلیک کنید 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *