سندروم تونل کارپال (مچ دست ) چیست ؟

درمان سندروم کارپال 

تمارین ورزشی برای درمان سندرئم کارپال
تمارین ورزشی برای درمان سندرومکارپال

بهتر است که در مان به صورت محافظه کارانه و بدون جراحی صورت گیرد .در صورتی که از دیگر روش های استفاده شود و پس از چند هفته وضعیت فرد بهبود نیابد ,باید روش جراحی را به کار برد .

  • استراحت کردن :زمانی که فرد به صورت مداوم کار های سنگینی را با مچ خود انجام میدهد ,بافت های مچ نمیتوانند الیتام یابند و درد  و تورم هم بیشتر میشود مانند تایپ با کیبورد و یا بازی های راکتی و دیگر انواع .
  • بستن مچ :در این حالت ناحیه مچ با روشی ویژه بسته میشود تا از حرکت اضافی ان جلوگیری شود و این در حالیست که فرد میتواند  تعدادی از فعالیت های نرمال دست را ادامه دهد .
  • درمان با یخ یا سرما :در صورتی که فرد دردی را در ناحیه مچ حس نماید ,میتواند از این روش برای کاهش درد استفاده نماید و هر بار کمپرس یخ را به مدت  10 دقیقه بروی بخش مربوطه بگذارد .
  • دارودرمانی :ممکن است پزشک شما دارو های ضد التهاب مانند ایبوپوفن را تجویز نماید که تورم  میزان ادرار را کاهش میدهد .
  • انجام تمارین ورزشی :پس از کاهش استفاده از مچ ,میتوان از روش های کششی و تقویتی به منظور کاهش علائم استفاده نمود .
  • طب سوزنی :در این روش درمانی سوزنهایی با طول متفاوت در بخش های دردناک بدن وارد میشوند و با فواضل زمانی معینی این سوزنها تکان داده میشوند .
  • تزریق :دیگر متد هاشامل تزریق لیدوکائین میشوند . در صورتی که تمام این روش های درمانی بی اثر باشند و پش از 6 ماه همچنان علائم باقی بمانند ,باید از جراحی استفاده نمود .
  • جراحی :در این پروسیجر ,تونل کارپال بریده میشود تا فضای بیشتری برای اعصاب درون ان بوجود اید و طول برش ایجاد شده در ان بین 5 تا 6 سانتی متر است .پس از ان هم دست با بانداژ بسته میشود تا تورم ایجاد شده از بین رود .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد 

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان الومینا     

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *