سندروم تورت و وسواس با و بدون تیک

tics-illustrasjon,  triptych

مداخله های جامع رفتاری در درمان تیک های (عصبی یا غیر ارادی)

مداخله های جامع رفتاری در درمان تیک های (عصبی یا غیر ارادی) یک نوع رفتار درمانی نویافته مبتنی بر شواهد بوده و مناسب افرادی است که از بیماری سندروم تورت و دیگر اختلال های عصبی رنج  می برند. مداخله های جامع رفتاری در درمان تیک های (عصبی یا غیر ارادی) شامل تغییر عادات و تدابیر دیگری چون افزایش آگاهی مردم درباره بیماری و روش های تمدد اعصاب است. مداخله های جامع رفتاری در درمان تیک های (عصبی یا غیر ارادی) در کاهش تعداد دفعات بروز تیک (عصبی یا غیر ارادی) و کاهش علائم بیماری و آسیب های مرتبط با تیک در میان کودکان و بزرگسالان بسیار موثر است.

727

در مداخله های جامع رفتاری در درمان تیک های (عصبی یا غیر ارادی)  یا CBIT ، روانپزشک یا روان درمان به کودک یا فرد مبتلا به سندروم تورت و حتی اطرافیان او کمک می کند تا نسبت به این موضوع آگاهی کامل پیدا کنند. گاهی اوقات روند درمان ایجاب می کند تغییراتی در محیط زندگی و کار فرد ایجاد شود و حتی فرد آموزش می بیند تا رفتارهای جدیدی از خود بروز بدهد که جایگزین آن رفتار مشخص ناشی از تیک شود. برای مثال، کودکان مبتلا به سندروم تورت در کلاس درس و بویژه زنگ ریاضی تیک و رفتار بخوصی از خود بروز می دهند. در اینجا دبیر ریاضی از پیش آموزشهایی را درباره بیماری دیده است و با توجه به شرایط و رفتارهای کودک تصمیم به تغییر محل نشستن کودک در کلاس می کند، به امید آنکه تیک او برطرف شود. علاوه بر این، روانپزشک یا رواندرمان با کودک کار می کند و تمام سعی خود را بکار می یگرد تا عادات کودک و فرد مبتلا را تغییر دهد. مداخله های جامع رفتاری در درمان تیک های (عصبی یا غیر ارادی) تنها با تمرین و ممارست و استفاده از راهنمایی های یک روانپزشک مجرب و همچنین حمایت های اطرافیان فرد مبتلا به سندروم تورت بدست می آید.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

در سال های اخیر، بسیاری از متخصصان بهداشت دریافته اند که رفتار درمانی می تواند در کاهش علائم بیماری موثر واقع شود. متاسفانه، تعداد کمی از کلینیک های درمانی از این روش برای درمان افراد مبتلا به سندروم تورت کمک گرفته اند.

در این شرایط، والدین علت رفتارهای کودک خود را  بهتر درک میکنند و سعی خود را بکار می گیرند تا واکنش مناسبی به این رفتارها نشان دهند.
در این شرایط، والدین علت رفتارهای کودک خود را بهتر درک میکنند و سعی خود را بکار می گیرند تا واکنش مناسبی به این رفتارها نشان دهند.

آموزش والدین و افزایش آگاهی آنها

کودکان مبتلا به سندروم تورت و دیگر بیماری های مشابه و مرتبط با این موضوع هم می توانند از این آموزش ها بهره ببرند. این آموزش ها حتی می تواند در درمان اختلال کم توجهی و بیش فعالی برخی از کودکان موثر واقع شود. در این شرایط، والدین علت رفتارهای کودک خود را  بهتر درک میکنند و سعی خود را بکار می گیرند تا واکنش مناسبی به این رفتارها نشان دهند. این آموزش ها می تواند شامل: استفاده از بازخوردهای مثبت و در برخی شرایط حتی خودمهاری و تنبیه کودک باشد.

منبع:

http://www.cdc.gov

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «سندروم تورت و وسواس با و بدون تیک»

  1. باسلام .پسر8 ساله من پارسال بعدازرفتن به مدرسه دچارتیک شد به مدت دوماه..بعداین تیک قطع شدتاامسال دویاره یک ماهی هست که شدیدشده.میخواستم ببینم درکلینیک شمادرمان قطعی میشه؟ممنونم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. بدون تشخیص دقیق نمی توان حدس زد که درمان کامل صورت می گیرد یا خیر. پزشکتان در این زمینه شما را راهنمایی می کنند. خانم دکتر رنجبر یا آقای دکتر موسوی که هردو فوق تخصص کودک هستند در این زمینه به شما کمک می کنند. باسپاس

  2. با سلام و خسته نباشید
    من در قسمت سر بالای گوش و پشت گوشم و گیجگاه ضربان رگ دارم که همراه با درد خفیف و سر درد برام هستش
    این اتفاق 95 در صد در سمت چپ سرم هستش که در طول روز چند بار اتفاق می افته
    میخواستم بدونم مشکل از چیه
    البته این اتفاق الان سه چهار ماه هست که بوجود اومده
    عکس سی تی سر هم گرفتم و همه چیز نرمال
    با تشکر از راهنماییتون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      باید موارد دیگری هم به طور دقیق و بالینی مورد بررسی قرار گیرد و در این مورد همراه با تمام مدارک پزشکیتان برای جناب دکتر امیری در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *