بهترین زمان برای ورزش کردن

زمان ورزش

باورکنید یا نه. برای ورزش کردن زمان مناسبی وجود دارد که در افراد مختلف فرق می کند. چه زمانی برای ورزش کردن شما مناسب است:

یک شورای ورزشی در امریکا به شما برای یافتن زمان مناسب ورزش پیشنهاداتی ارائه کرده است:

● به ریتم بدن خود در طول شبانه روز دقت کنید و در فقط بعد از زمانی که دمای بدن شما در گرمترین حالت خود قرار دارد ورزش کنید.

● به مدت 6 تا 7 روز ، هر روز  با فواصل چند ساعت درجه حرارت بدن خود را اندازه گیری کنید و نتایج را ثبت کنید و زمانی را که بدن شما در گرمترین حالت است پیدا کنید.

● برای ورزش در اواخر بعد از ظهر برنامه ریزی کنید، مطالعات نشان می دهد ورزش در این ساعت به بهبود عملکرد  وقدرت کمک می کند.

●  اگر کاری هم برای شما پیش آمد برنامه ی خود را تغییر ندهید. هر روز در همان زمان ورزش کنید.


قسمت دوم

کی ورزش کنیم، کی ورزش نکنیم؟

 

ورزش,بهترین زمان برای ورزش,زمان مناسب ورزش کردن

پژوهشگران هنوز بدرستی نمی‌دانند که چرا بهترین برآیند در موقع ورزش کردن پس از ظهر بدست میآید ولی بنظر میرسد ساعت زیستی بدن در این بین نقش اساسی را بر عهده دارد.

همواره یک جهان بهانه دارید که اول بامداد برای ورزش کردن از خواب بیدار نشوید.

اول بامداد از خواب ناز بیدار شدن و با خواب آلودگی جست و خیز کردن و بالا و پایین پریدن، انگیزه قوی می‌خواهد که خیلی‌ها آن را ندارند، به همین سبب بخش زیادی از اشخاص ورزش کردن را به زمانیکه از سر کار به خانه باز می‌گردند موکول میکنند، زمانی هنگام غروب خورشید که دیگر از خواب آلودگی صبحگاهان خبری نیست.

اما چنانچه حقیقتأ بدنبال وصول به تناسب اندام نباشند ملال و خستگی کار هر روزه بهانه خوبی برای شانه تهی کردن از نرمش‌های هر روزه است.

پژوهشگران به دنبال راه هایی هستند که به هر بهانه‌ای هم که شده، مردم را به ورزش کردن و دست یافتن به تناسب اندام ترغیب کنند.

برآیند یک پژوهش نوین نشان میدهد، ورزش کردن در ساعت‌های پایانی روز هنگام غروب خورشید مناسب‌تر از ورزش کردن در اول بامداد است.

پژوهشگران تأکید میکنند که ورزش کردن در این ساعات روز می‌تواند بهترین اثر را بر تولید هورمون‌ها در بدن گذاشته و به فعالیت مناسب‌تر مغز یاری رساند.

از سمت دیگر، ورزش هنگام غروب آفتاب به کنترل مناسب درجه حرارت بدن کمک خواهد کرد.

* رکورد زدن

این مطالعه تأمل برانگیز در دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شده است.

سرپرستی این دسته تحقیقاتی را دکتر کریستوفرکلین که دارای مدرک دکترا در علوم ورزشی است بر عهده داشته است.

این مطالعه روی ۲۵ شناگر حرفه‌ای انجام شده است.

۱۳ نفر از این شناگران خانم و دوازده نفر سایر مرد بودند و در محدوده سنی ۱۶ تا ۲۵ سال قرار داشتند.

از این اشخاص درخواست شد که چهار روز پایان هفته را در یک آزمایشگاه بمانند و در طی این زمان، بررسی‌های محققان روی این اشخاص انجام شد.

طی این زمان این ورزشکاران ۲ ساعت بیدار بوده و بدنبال آن یک ساعت استراحت می‌کردند، خوراکی هایی که در طی روز به آن‌ها داده می‌شد، شبیه یکدیگر بود و در طی روز، نورهایی که شبیه سازی تابش آفتاب در ساعت‌های متفاوت روز بود، در این فضای آزمایشگاهی تابیده می‌شد.

محققان سعی کردند که ساعت زیستی بدن این اشخاص را فعال نگه داشته تا بتوانند به صورت خود کار فعالیت‌های بدن آن‌ها را کنترل نمایند.

این شناگران هر ۹ ساعت یکبار به استخر می‌رفتند و ۲۰۰ متر را در استخر شنا می‌کردند.

در این ۲۰۰ متر از هریک از این شناگران خواسته شد با حداکثر سرعت خود شنا کنند و محققان رکوردهای این شناگران را در ساعت‌های مختلف روز ثبت کردند، جالب اینجا بود که این شناگران در حوالی ساعت ۱۱ شب زیادترین رکوردها را بدست آوردند و برخلاف انتظار، در ساعت پنج بامداد کمترین سرعت را در موقع شنا کردن داشتند.

*اهمیت ساعت بدن

پژوهشگران هنوز بدرستی نمی‌دانند که چرا بهترین برآیند در موقع ورزش کردن پس از ظهر بدست میآید ولی بنظر میرسد ساعت زیستی بدن در این بین نقش اساسی را بر عهده دارد.

این تنظیم داخلی سبب میگردد درجه حرارت بدن آدم در بامداد کاهش و در ساعت‌های بعدی روز و بعد از غروب آفتاب، افزایش یابد.

پژوهشگران میگویند افزایش درجه حرارت بدن به فرد یاری می‌کند قادر باشد ورزش‌های غیرهوازی و تمرینات کششی را مناسب‌تر انجام دهد.

بنظر میرسد افزایش درجه حرارت بدن در ساعت‌های انتها روز و شب که در کنترل ساعات زیستی بدن است، میتواند بر اخلاق و رفتار ورزشکاران نیز اثر مثبت بگذارد.

بدین گونه، ورزشکاران میتوانند با روحیه مناسب‌تر، برآیند چشمگیرتری را بدست آورند و موثرتر ورزش کنند.

بنظر میرسد برآیند این مطالعه میتواند برای ورزشکاران حرفه‌ای بسیار بافایده باشد.

وقتیکه این ورزشکاران برای مسابقات ورزشی به کشور دیگری می‌روند، زمانی طول خواهد کشید که به آب و هوای کشور جدید خو بگیرند و ساعت زیستی بدنشان با موقعیت جدید انطباق پیدا کند.

بنا بر توصیه‌های جدید، پسندیده‌تر است ورزشکاران ۲ هفته قبل از مسابقات در کشور موردنظر حاضر شوند تا در زمان‌های مسابقه، ساعت زیستی بدنشان بطور کامل با فضای جدید منطبق شود.

ورزش کردن و ممارست در ساعت پایانی روز به همین ترتیب می‌تواند به ورزشکاران یاری رساند در وضعی که بدنشان زیادترین آمادگی جسمانی را دارد، فعالیت کنند و بهترین برآیند را بدست آورند.

این پژوهشگران معتقدند حتی می‌توان ورزشکاران را در وضعیتی نگه داشت که گرچه مسابقات در ساعت‌های روز برگزار میشود، تصور کنند (که هنوز بعدازظهر است و این تصور که از پرداختن به ساعت زیستی بدنشان در شرایط شبیه سازی شده به دست می‌آید) به آنها یاری کند که در رقابت‌ها موفق‌تر ظاهر شوند.

* بامداد یا عصر خودتان گزینش کنید.

برآیند بررسی‌های محققان مختلف نشان میدهد که هنوز اتفاق نظری میان آن‌ها درباره بهترین وقت ورزش کردن وجود ندارد ولی بنظر میرسد با عنایت به ساعت زیستی بدن و دما و تراوش هورمون‌ها در بدن بهترین وقت، بعداز ظهرها و حدود ساعت شش پس از ظهر است.

بهرحال ورزش کردن در بامداد فواید و مضرات خاص خودش را دارد.

بیایید با هم به نکات مثبت و منفی ورزش صبحگاهی نظری بیندازیم و قضاوت نهایی را بر عهده خود شما بگذاریم.

* نکات مثبت ورزش صبحگاهی

۱) کثیفی هوا در بامداد کم‌تر است و میتوانید در هوای پاک بامداد فعالیت فیزیکی کنید.

۲) چنانچه اندکی پیش از خواب بیدار شوید، زمان مکفی برای ورزش کردن خواهید داشت.

۳) وقتی که در ساعات نخستین روز ورزش میکنید، سرعت تپش قلبتان را افزایش می‌دهید و در ساعت‌های نخستین روز کالری‌های مازاد را می‌سوزانید.

۴) ورزش کردن در ساعت‌های نخستین روز بهتان کمک میکند که انرژی جسمانی و ذهنی مکفی برای فعالیت هر روزه بدست آورید.

۵) ورزش صبحگاهی توانایی و قدرت فعالیت‌های ذهنی شما را افزایش میدهد.

۶) در تابستان، در ساعت‌های بامداد بطور معمول درجه حرارت هوا پایین‌تر است و شما میتوانید مناسب‌تر فعالیت فیزیکی کنید.

*نکات منفی ورزش صبحگاهی

۱) درجه حرارت بدن آدم، یک تا سه ساعت قبل از برخاستن از خواب در پایین‌ترین میزان خود است.

بنابراین ساعات نخستین روز شاید زمان شایسته‌ای برای فعالیت عضلانی نباشد، چون گردش خون و انرژی کلی بدن در سطح پایین‌تری قرار دارد، برای فعالیت عضلانی باید خون با سرعت لازم به ماهیچه‌ها برسد و سلول‌های عضلانی، انرژی ضروری را برای فعالیت داشته باشند.

۲) ماهیچه‌های گرم نشده و محکم در ساعت‌های نخستین برخاستن از خواب توانایی دارند زمینه صدمات حین ورزش را مهیا آورند.

۳) چنانچه شما ورزش کردن در بامداد را دوست نداشته باشید و از آن لذت نبرید، بسیار سخت است که به این برنامه ورزشی پای بند بمانید و به آن عادت کنید، در حالیکه نام نویسی در یک باشگاه ورزشی در پس از ظهر‌ها که سر حال‌تر هستید، می‌تواند مشوقی برای شما برای عادت کردن به ورزش هر روزه باشد.

۴) بنظر میرسد ورزش کردن در پس از ظهر و ساعات نخستین شب بهتان کمک میکند که آسان‌تر به تناسب اندام مورد نظر خود دست یابید، چرا که درجه حرارت بدن و میزان تراوش هورمون‌ها در این ساعات بالاتر است.

پس با ورزش کردن در این موقع، انرژی بیشتری می‌سوزانید و لاغرتر می‌شوید.

۵) هنگامی که بعد از یک روز فعالیت روزانه به خانه بر می‌گردید عضلات شما ساعات طولانی تحت اضطراب و نگرانی و فشار بوده اند و ملال و خستگی را بطور کامل در اسکلت و عضلاتتان حس میکنید، ورزش کردن در ساعت‌های نخستین شب کمکتان می‌نماید تا به عضلاتتان استراحت دهید و بخصوص با انجام حرکات و نرمش‌های ریلکسیشن، بدن تان را آرامش بخشید، چنانچه شما شغلی دارید که مجبورید ساعات طولانی روی پا بایستید یاساعات طولانی بدن تان را در یک وضعیت بگذارید، اسکلت، استخوان‌ها و مفاصلتان در انتها روز احتیاج به حرکت و نرمش خواهند داشت تا مبتلا به درد مفاصل و استخوان‌ها نشوید.

۶) چنانچه شما ساعات پایانی روز را برای ورزش گزینش کنید.، آسان‌تر میتوانید یک همراه برای خودتان هنگام ورزش کردن بیابید، ورزش کردن همراه ۱ نفر دیگر، به شما انگیزه می‌دهد که به برنامه ورزشی خودتان پای بند باقی بمانید.

شاید دشوار باشد که ۱ نفر دوست را بیابید که حاضر باشد برای ورزش صبحگاهی همراه شما از خواب بیدار شود ولی در پس از ظهر میتوانید به راحتی دوست ورزشکار خود را بیابید و ساعاتی با هم فعالیت فیزیکی کنید..

بسیاری از اشخاص عادت دارند که ساعت شش بامداد از خواب بیدار شده و بانجام تمرینات خود بپردازند و عقیده دارند که این موقع بهترین وقت برای ورزش کردن آنهاست زیرا به آن‌ها برای ادامه روز انرژی می‌دهد.

ولی خیلی‌های دیگر اصلاً فکرش را هم انجام نمی‌دهند که حتی یک روز پیش از ظهر تمریناتشان را انجام دهند و ترجیح میدهند که پس از شام یک دوری بزنند و اندکی پیاده روی کنند.

ولی آیا ساعت خاصی وجود دارد که ممارست کردن در آن ساعت بیشتر نتیجه دهد؟

حقیقت اینست که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که پایدار کند ورزش کردن در یک ساعت خاص انرژی بیشتری می‌سوزاند و فایده زیادتری دارد، ولی ساعت ممارست کردن تاثیر خیلی زیادی بر احساس شما از ممارست دارد.

مهمتر از همه اینکه، متخصصین می‌گویند، پسندیده‌تر است یک ساعت خاص را برای ممارست کردن خود اتتخاب کرده و آن را ادامه بدهید تا ورزش کردن برایتان به شکل عادت درآید.

ساعت بدن

ریتم شبانه روزی بدنتان گزینش میکند که چه نوع آدمی باشید، مانند خروس سحرخیز باشید یا مانند جغد شب‌ها بیدار بمانید و کار چندانی هم از دستتان برای تغییر آن برنمی آید.

ریتم شبانه روزی با چرخش ۲۴ ساعته زمین کنترل میشود.

این ریتم‌ها بر عملکردهای بدن مانند فشارخون، درجه حرارت بدن، سطح هورمون‌ها، و تپش قلب موثر است که تمام این‌ها برای آمادگی شما به منظور انجام تمرینات اساسی و مهم هستند.

بکارگیری ساعت پیکرتان برای گزینش ساعت تمرینات می‌تواند ایده خوبی باشد.

ولی مسائل دیگری مانند خانواده و برنامه‌های کاری هم هستند که در این حیطه نقش دارند.

ورزش اول بامداد

پژوهش‌ها روشن می‌نماید که بمنظور بوجود آوردن یک عادت ورزشی پایدار و پایدار، پسندیده‌تر است اشخاص اول بامداد ورزش کنند.

علت آن اینست که در این ساعت توانایی دارند پیش از اینکه فشارهای زمانی و دیگر برنامه‌ها در ورزش کردن آن‌ها خلل ایجاد کند، تمریناتشان را انجام میدهند.

توصیه اساسی و مهم برای ورزش در اول بامداد این است که چون درجه حرارت بدن در این ساعت از روز پایین است، باید زمان زیادتری را به گرم نمودن بدن مختص کنید.

وقتی پای بیخوابی به میان می‌آید.

جای تاسف است که وقتی شب گذشته بی خوابی کشیده باشید، بیدار شدن از خواب در اول بامداد کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

داشتن عادات خوب و منظم برای خواب، به شما به منظور مواجهه با بی خوابی یاری می‌کند.

بدن بایست برای خوابیدن آماده شود.

تپش قلب و درجه حرارت بدن بایست به حالت استراحت درآیند.

این مسئله کمک میکند تا بدن به خواب عادت کند.

ورزش کردن یا خوراک خوردن دیرهنگام میل تن شما را به خواب کم می‌کند.

چون هر دو این اعمال سبب بالا بردن تپش قلب و درجه حرارت بدن میشوند که برای خوابیدن بهیچوجه مناسب نیست.

وقتی دیرتر پسندیده‌تر است.

برای بسیاری از اشخاص که عادت به زود بیدار شدن ندارند، ورزش کردن اول بامداد چندان هم مناسب نیست.

بهترین وقت برای ورزش کردن این اشخاص عصرها بعد از تمام شدن کار است.

در این موقع کم‌تر ناچار می‌شوند با بدنشان بجنگند.

برای بسیاری از اشخاص هم ساعت ناهار بهترین وقت برای ورزش است، علی الخصوص اگر همکارانتان هم با شما همراهی کنند.

ولی در نظر داشته باشید که تمریناتتان را پیش از غذا خوردن انجام دهید نه پس از آن.

ورزش کردن فورا پس از غذا خوردن درست نیست.

چون خونی که بایست به عضلات شما هنگام ورزش برسد، به سیستم هاضمه می‌رود.

برای ورزش کردن بایستی در کمترین حالت ۹۰ دقیقه پس از خوردن غذای سنگین صبر کرد.

بهترین ساعت ورزش را برای خودتان پیدا کنید.

ضروری نیست حتماً تخصص چندانی درمورد ریتم شبانه روزی پیکرتان داشته باشید تا قادر باشید بهترین وقت را برای ورزش کردن خود گزینش کنید.

می‌توانید ساعات مختلف روز را آزمایش کنید..

چند هفته اول بامداد فعالیت فیزیکی کنید.، بعد ظهر را آزمایش کنید. و بعد عصر را.

ببینید که در کدامیک از این ساعات لذت بیشتری از ورزش می‌برید و کدام برایتان آسان‌تر است.

نوع ورزش و امورات هر روزه تان را هم مد نظر داشته باشید.

ساعتی را برگزینید که قادر باشید آن را ادامه بدهید تا ورزش کردن برایتان به شکل عادت درآید.

خلق عادت ورزش کردن

یک روز به یک جایی می‌رسید که ورزش هر روزه برایتان مانند تنفس کردن معمولی میشود.

در آن لحظه است که احتیاج به تغییر و تنوع پیدا میکنید.

به منظور حفظ تحرک جسمانی، بعضی افراد هر از چند گاهی نوع تمرینات خود و ساعت انجام آن را تغییر می‌دهند.

تغییر و تنوع سبب می‌شود لذت بیشتری از ورزش ببرید و علاقه و انگیزه بیشتری برای ادامه آن پیدا کنید.

ولی چنانچه هنوز به ورزش عادت نکرده اید و از آن غفلت میکنید، تنظیم یک ساعت خاص به منظور انجام تمرینات بهتان کمک میکند که ورزش را نیز جزء عادات زندگی خود درآورید.


قسمت سوم

بهترین وقت ورزش برای چربی سوزی چه موقع است؟

مطالعاتی وجود دارد که نشان میدهد بهترین وقت روز برای ورزش کردن با قصد چربی سوزی و عضله‌سازی چه وقت است، ولی زمان تنها یکی از عواملی است که بر کارکرد تمرینی‌تان تاثیر میگذارد. عوامل دیگری مثل شدت و مدت زمان ورزش نیز رل و نقش بسیار با اهمیتی دارند و نباید از اونها غافل شد.

الودکتر – شاید شما نیز بخواهید در کمترین زمان ممکن ورزش انجام دهید و زیادترین نتیجه و چربی سوزی را داشته باشید.

در این نوشته شما را بهترین وقت ورزش برای چربی‌سوزی آگاه می‌کنیم.

مطالعاتی وجود دارد که نشان میدهد بهترین وقت روز برای ورزش کردن با قصد چربی سوزی و عضله‌سازی چه وقت است، ولی زمان تنها یکی از عواملی است که بر کارکرد تمرینی‌تان تاثیر میگذارد.

عوامل دیگری مثل شدت و مدت زمان ورزش نیز رل و نقش بسیار با اهمیتی دارند و نباید از اونها غافل شد.

بهترین وقت ممارست برای چربی سوزی، بامداد است.

وقتی صبح‌ها ورزش میکنید بدنتان گرایش بیشتری برای چربی سوزی دارد، به دو دلیل:

پایین بودن میزان گلوکز خون، بدن را ناچار میکند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی بگردد، بنابراین از ذخایر چربی به‌عنوان سوخت استفاده میکند.

میزان هورمون‌هایی که چربی سوزی را تسریع میکنند (مانند کورتیزول) صبح‌ها بالاتر است.

فواید ورزش صبحگاهی

برآیند بررسی‌ها مشخص کرده است افرادی که صبح‌ها ورزش میکنند، گرایش بیشتری به پیگیری تمرینات‌شان دارند و مناسب‌تر میتوانند به برنامه‌ی ورزشی خود پایبند بمانند و برای مدت زمانی زیاد آن را ادامه بدهند.

برای بعضی‌ها ورزش کردن در بامداد آسان‌تر است چون بعد ازظهرها خسته‌اند و میلی به ممارست و ورزش ندارند.

معایب ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی احتمال دارد برای بدن کار سخت و اضطراب و نگرانی برانگیزی باشد و پس برای هر فردی مناسب نیست.

وابسته به سطح هورمون‌هایتان شاید جزو کسانی باشید که ورزش صبحگاهی برایتان بسیار سخت باشد.

ورزش شدید صبحگاهی محتمل است به جای چربی سوزی سبب از دست رفتن عضلات شود.

چنانچه با معده‌ی تهی فعالیت فیزیکی کنید. و تمرینات سنگین انجام دهید، احتمال اینکه پیکرتان برای تأمین انرژی مورد نیازش سراغ ساختارهای عضلانی برود فراوان است.

به همین سبب با اهمیت است که پیش از ورزش صبحانه‌ی کاملی از پروتئین میل نمایید.

چنانچه پیش از میل کردن وعده صبحانه فعالیت فیزیکی کنید.، به این علت که سطح انرژی‌تان پایین است قادر نیستید شدت واجب و ضروری را در انجام تمرینات داشته باشید.

بهترین وقت ممارست از دید کارکرد، بعدازظهر است.

چنانچه بعدازظهرها فعالیت فیزیکی کنید. کارکرد بهتری خواهید داشت.

بررسی‌های گوناگونی کارکرد اشخاص را در ورزش بامداد و بعدازظهر مورد تحلیل و بررسی به عقیده.

برآیند بررسی‌ها نشان داد جلساتی که بعدازظهرها برگزار می‌شد از دید کارکرد ورزشی، استقامت و قدرت برآیند بهتری دربرداشت.

اشخاص شرکت‌کننده گزارش دادند که بازتاب بدن‌شان بعدازظهرها مناسب‌تر از صبح‌هاست و توانایی دارند تمرینات بیشتری انجام بدهند.

برای شما، بهترین وقت ممارست برای چربی سوزی چه وقت است؟

بررسی‌های و تئوری‌های گوناگون بافایده است و میتوانید برای کسب آگاهی درباره‌ی بهترین وقت ممارست از اونها سود ببرید ولی بایست بدانید تشخیص بهترین وقت برای شما به عهده‌ی فرد شماست. در این قسمت درباره‌ی نکاتی صحبت میکنیم که در این تصمیم‌گیری به شما یاری می‌کنند:

تلاش کنید صبح‌ها اندکی ورزش هوازی انجام دهید (مثلا ده دقیقه پیاده‌روی) و ببینید نتیجه چگونه است و چه حسی دارید.

اگر گمان میکنید می‌توانید برای مدت زمانی زیاد انجامش دهید، تلاش کنید دوی آهسته را هم به مدت سه تا پنج دقیقه به برنامه‌تان بیافزایید.

چنانچه با معده‌ی تهی ورزش کردید و حس خسته بودن یا کاستی داشتید، اول صبحانه بخورید و بعد فعالیت فیزیکی کنید.

تلاش کنید یاد بگیرید چطور قند خون‌تان را با خوراک کنترل کنید.

می‌توانید تمرینات بامداد و بعدازظهر را با هم ادغام کنید تا برآیند بهتری بگیرید.

به عنوان مثال می‌توانید بامداد یک جلسه‌ی ۱۰ دقیقه‌ای ورزش هوازی داشته باشید و بعدازظهر هم یک جلسه‌ی ۲۰ دقیقه‌ای ممارست سنگین.

این روش بر مصرف اکسیژن پس از فعالیت فیزیکی (EPOC) تاثیر میگذارد و کمکتان می‌نماید تا انرژی بیشتری بسوزانید.

هیچ‌وقت بدون خوردن یک صبحانه‌ی کامل، ورزش سنگین نکنید.

چون همانگونه که گفته شد احتمال دارد بافت عضلانی‌تان را از دست بدهید.

در خاطرتان بماند که ورزش شدید و سنگین در ساعت‌های انتهایی بعدازظهر روی خواب‌تان اثر منفی می‌گذارد.

بنابراین پسندیده‌تر است دست‌کم چهار ساعت پیش از به رختخواب رفتن فعالیت فیزیکی کنید..

ورزش کردن برای تندرستی و کم کردن وزن مازاد مهم است و شما باید قسمتی از روزتان را به ورزش کردن مختص کنید، چه بامداد و چه بعدازظهر

برخی از افراد صبح‌ها را ترجیح میدهند چون انگیزه‌‌ی بیدار شدن پیدا میکنند و در طی روز پرانرژی‌تر هستند ولی برای همه این‌طور نیست.

وارسی نمایید ببینید ورزش کردن در چه وقتی از روز برای شما مناسب‌تر است و چند هفته به آن پایبند بمانید تا نتیجه‌اش را ببینید.

در انتها از یاد نبرید که طبق توصیه‌ی دپارتمان سلامت آمریکا آمریکا، بزرگ‌سالان می‌بایست در هفته ۱۵۰ دقیقه تحرک جسمانی هوازی با شدت میانه یا ۷۵ دقیقه فعالیت ورزشی با شدت بالا انجام بدهند.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان برای ورزش کردن»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *