چگونه روابط شاد را تجربه کنیم؟

آیا به این فکر کرده اید که چگونه می توان یک ازدواج موفق داشت؟ و چه چیز هایی یک رابطه را شاد می سازند؟ شاید بگویید عشق ورزیدن به یکدیگر، ایجاد این حس متقابل که به فرد دیگری تعلق ندارید، آمادگی انجام هر کاری برای طرف مقابل و عدم انتظار برای جبران آن. مطمئناً عشق، احساس سخاوتمندانه ای است؛ اما با گذشت زمان شکل آن تغییر می کند و گاهی به بی تفاوتی، و گاهی به اشکال متفاوت و حتی زیبا تری (اگر خوش شانس باشیم)  تبدیل می شود.

ما در این مطلب به ستون هایی که یک رابطه شاد را می سازند، اشاره کرده ایم.

1- صداقت

صداقت در رابطه

شما نمی توانید بدون این که صادق باشید، یک رابطه بلند مدت برقرار کنید. فیلم های عاشقانه که در آن ها شخصیت ها به یکدیگر دروغ می گویند تا بهتر به نظر برسند، همیشه با برملا شدن دروغ و سپس بخشش و گفتن حقیقت به پایان می رسد. و این تنها چیزی است که سازندگان فیلم به درستی انجام می دهند، گفتن حقیقت که بسیار حائز اهمیت است. البته این بدان معنا نیست که هر چیز کوچکی که در مورد دیگران دوست ندارید را مدام بازگو کنید؛ تنها این اطمینان را حاصل کنید که طرف مقابل از آنچه شما دوست ندارید، آگاه است. همه چیز را اولویت بندی کنید. ذوق و شوق خود را نسبت به آنچه که طرف مقابل برای تان انجام داده است، پنهان نکنید و قدرانی تان را ابراز کنید. به همان اندازه، سرخوردگی های تان را نیز پنهان نکنید و آن ها را به زبان بیاورید.

2- اعتماد

اعتماد در رابطه

اگر در یک رابطه به یکدیگر اعتماد نداشته باشید، راه به جایی نخواهید برد. حسادت و سوء ظن در یک رابطه، حکم بیماری را دارند؛ همچنین برای فردی که این احساسات را دارد. با این حال، اگر در گذشته آسیب دیده یا فریب خورده اید، تسلیم این احساست شدن کار ساده ای است. اگر این چنین است، به خاطر داشته باشید که افراد با یکدیگر تفاوت دارند و تنها به این خاطر که یک نفر شما را فریب داده، به این معنا نیست که همه همین کار را انجام دهند. هیچ گاه مسائل را تجسم نکنید و از ظواهر چشم پوشی کنید. چنانچه شریک زندگی با ملاحظه و دوست داشتنی ای دارید، شک ها و سوء ظن های تان را کنار بگذارید. علاوه بر این، چیزی به نام “شهود زن” وجود دارد که به عقیده ما به ندرت پیش می آید که چیزی را اشتباه به زنان بگوید. داشتن اعتماد به فردی غیر از خود و والدین، احساس فوق العاده ای ایجاد می کند و حتی عشق را مستحکم تر نیز می سازد.

3- روابط زناشویی

روابط زناشویی

بله، می دانیم که خودتان می دانستید به این اصل خواهیم رسید. یکی از عوامل مهم در ایجاد یک رابطه شاد، برقراری روابط زناشویی است. با این حال، این بدان معنا نیست که این جنبه مثبت، شاد ترین رابطه را در بر دارد. بلکه بدین معنا است که اگر شما از دو اصل صداقت و اعتماد برخوردار هستید، آن گاه می توانید اوقات خوشی را در یک رابطه زناشویی نیز سپری کنید. کارشناسان نسبت به این موضوع متفق القول هستند که بهترین عشق ورزی ها در روابط بلند مدت شکل می گیرد. این بدان خاطر است که شما و شریک زندگی تان به اندازه کافی نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کرده اید که بدانید در یک رابطه زناشویی چه می خواهید. شما به راحتی و بدون هیچ حجالتی می توانید آنچه را که در این روابط دوست دارید بیان کنید. پس از آن، سطح اهمیتی که شما به رابطه زناشویی اختصاص می دهید، مطرح است. چنانچه هر کدام به یک اندازه مساوی به آن اهمیت دهید، می توان گفت که زوج خوشبخت و شادی هستید. اما چنانچه بر سر این موضوع اختلاف وجود دارد، ممکن است رابطه به آخر برسد؛ چرا که یکی از شما نسبت به این که نیازش برآورده نمی شود، احساس یاس و نا امیدی می کند.

4- یک سو بودن

تفاهم داشتن
یک سو بودن

جمله معروفی است که می گوید: “مهم نیست به چشم یکدیگر نگاه کنید، مهم این است که دنیا را از چشم یکدیگر نگاه کنید”. نگاه کردن به چشمان یکدیگر چیزی است که همیشه در مراحل ابتدایی یک رابطه اتفاق می افتد، اما اگر می خواهید این رابطه دوام داشته باشد، باید نقاط مشترکی با یکدیگر داشته باشید. برای مثال، چشم انداز کلی مشترک نسبت به ارزش های اساسی زندگی داشته باشید. چنانچه معتقدید خانواده مهم تر از هر چیز دیگر است هرگز نمی توانید با فردی که معتقد است پول، والا ترین ارزش است، رابطه شادی داشته باشید. شما هر دو باید برای پول و خانواده، اولویت هایی قائل شوید. همچنین نباید سدی بر سر راه یکدیگر شوید و این درست همان یک سو و یک جهت شدن است. در یک رابطه شاد، کم و بیش پشتیبانی هایی از این شکل وجود دارد.

5- سازش

مصالحه
سازش

متاسفانه، عشق، سراسر روزهای خوش و آفتابی نیست و برخی مواقع، ابری و مکدر می شود. از آنجایی که هر رابطه ای از 2 نفر تشکیل شده است و هر کدام به نوبه خود منحصر به فرد هستند، لحظاتی به وجود می آید که اختلافات شما سبب ایجاد اصطحکاکی بین تان می گردد. اصطحکاک یا درگیری صرفا نباید به معنای جاری شدن یک جنگ تمام عیار یا چیزی شبیه به این باشد. بلکه به معنای اختلاف نظر جدی بر سر یک موضوع است. روانشناسان، تعدادی از روش های مقابله با درگیری را شناسایی کرده اند که به راحتی به 2 دسته تقسیم می شوند: حل کردن و نادیده گرفتن. نادیده گرفتن اختلاف، ایده خوبی نیست؛ به خصوص در صورتی که سبب ایجاد ناراحتی در هر یک از شما شده باشد. این احساسات رفته رفته جمع شده و در یک انفجار اجتناب ناپذیر، رابطه شما را در خود می سوزاند. این درست همان جایی است که سازش به وجود می آید. سازش، نوعی حل و فصل مناقشات است که یکی از طرفین یا هردو تسلیم شده و از خواسته های خود در راستای صلح صرف نظر می کنند. سازش باید به گونه ای چرخشی باشد. زیرا اگر یکی از شما همیشه سازش کند، تعادل رابطه تان بر هم می خورد و یکی از طرفین احساس نارضایتی خواهد کرد. سعی کنید مسائل را از دیدگاه شریک زندگی تان نیز بررسی کنید تا رابطه تان همیشه شاد و متعادل باقی بماند.

راهنمایی شما چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.

شاد باشید.

تحقیق و ترجمه: میلاد اسدبیگی

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)