دوچرخه سواری و تاثیر ان بر مغز

دوچرخه سواری
دوچرخه سواری

دوچرخه سواری دارای مزایای بسیاری برای بدن میباشد از جمله :کاهش فشار خون ,بهبود سطح کلسترول ,مدیریت وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع دو .ولی انچه که بیشتر مردم به ان فکر نمیکنند ,تاثیر فوق العاد رکاب زدن بر سیستم مغز و تنظیم ان است .

دانشمندان به منظور ارزیابی تاثیرت دوچرخه سواری بر افراد ,از انها میخواهند که در داخل خانه برای مدتی تعیین شده رکاب بزنند و یا خارج از خانه این فعالیت را امتحان نمایند .نتایج تحقیقات دانشمندان به شرح زیر میباشد :

بهبود اتصالات مغزی 

همیشه بیشتر درباره ی غشای خاکستری رنگ مغز صحبت میشود و این در حالیست که غشای سفید رنگ هم مهم میباشد که در زیر سطح مغز وجود دارد و به سیستمی متصل شده که بخش های مختلف مغز را به هم ارتباط میدهد وایجاد اختلالات در این قسمت باعث میشود تا روند تفکر کند شود و به ضایعات شناختی دیگر هم می انجامد .


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

بنا بر تحقیقات انجام شده انجام یک فعالیت به صورت مداوم مانند مشت زنی در کاراته به سلامت این سیستم کمک میکند .

در مطالعه ای نیمی از افراد سالم و مبتلا به شیزوفرنی به طور تصادفی برای پدال زنی انتخاب شدند و طول این ازمایش هم 6 ماه بود و بنا بر نتایج بدست امده انجام این حرکت به صورت منظم باعث شد تا  غشای سفید رنگ کامل تر شود .

بهبود فاکتور نوروتوپیک مغزی 

با دقت به جزییات میتوان دریافت که پروتئینی به نام فاکتور رشد عصبی مغزی و یا نوروتتروپیک مغزی  ارتباط بین مغز و سلامتی را شکل میدهد زیرا به حفظ عصب های موجود و ایجاد عصب های جدید  کمک میکند و علاوه بر ان از مغز در برابر تعدادی از بیماری های عصبی هم محافظت میکند  مانند الزایمر و پارکینسون و کاملا مشخص است که انجام تمارین ورزشی میتواند سطح این پروتئین را بالا برد .

همچنین در مطالعه ای دیگر افراد مبتلا به دیابت نوع دوم سه ماه به دوچرخه سواری پرداختند و سطح این پروتئین در مغز انها در نهایت افزوده شد .

بهبود توانایی های حافظه و منطق 

تمارین ایروبیکی از دیگر لحاظ هم برای مغز مناسب میباشند به عنوان مثال انها باعث میشوند تا جریان خون متعادلی در مغز حفظ شود و به دنبال ان اکسیژن و مواد غذایی به ارگانها میرسد .به همین دلیل است که تمارین ورزشی باعث میشوند تا نحوه تفکر و یادگیری و قضاوت افراد بهبود یابد .

حتی جوانان نیز اعتراف میکنند که دوچرخه سواری باعث بهبود عملکر مغز انها میشود و تاثیرات شگفت اوری بر مغز انها دارد .

در مطالعه ای دیگر  تعدادی از مردان جوان به مدت 30 دقیقه پدال زدند و پیش و پس از ورزش هم از انها ازمون های شناختی گرفته شد و مشخص شد که امتیاز انها در منطق و برنامه ریزی و حافظه بهبود یافته است و البته به نسبت قبل با سرعت بیشتری توانستند ازمون را تمام نمایند .


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *