درمان زود انزالی مردان

درمان زود انزالی مردان

درمان زود انزالی مردان روشی درمانی است که الزاما نیازمند تراپی یا دارو درمانی نیست. راه های متعددی برای حل این مشکل وجود دارد.

زود انزالی
زود انزالی

چنانچه زودتر از آنچه خود یا شریکتان جنسی تان می خواهید، مرد دچار انزال شود، ممکن است مقاربت جنسی به اندازه کافی برای هیچکدامتان لذت بخش نباشد.

نام این مسئله زودانزالی(PE) است. این عارضه می تواند خسته کننده و حتی شرم آور باشد و می تواند به رابطه شما نیز ضربه های جدی  بزند چرا که امور جنسی در رابطه شما نقش مهمی را ایفا می کنند.

شما مجبور نیستید این عارضه را تحمل کنید، چرا که راه هایی وجود دارد که با انجام آنها می توانید انزال را به تاخیر بیندازید و در تختخواب عملکرد بهتری را داشته باشید

در ادامه ی مقاله به بررسی این مشکل و راهکار های عملی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

زود انزالی چیست؟

هیچ زمان مشخص و از پیش تعیین شده ای برای مدت زمانی که طول می کشد تا یک مرد دچار انزال شود وجود ندارد . اما احتمالا اگر قبل از دخول یا کمتر از یک دقیقه پس از شروع همبستری دچار انزال می شوید، می توان گفت که خیلی زود است

این یک مشکل اساسی است چرا که پس از انزال، نعوظ خود را از دست می دهید و نمی توانید به رابطه جنسی ادامه دهید. این امر باعث می شود که شما و همسرتان  احساس کنید که زمان کافی برای لذت بردن از رابطه ی  جنسی ندارید .

این یک مسئله ی رایج برای مردان است. بین 30٪ الی 40٪ از مردان  در برهه ای از زندگی خود به این عارضه دچار بوده اند. بنابراین، به یاد داشته باشید – در صورتی که فقط گاهی اوقات این عارضه  اتفاق می افتد، چیزی نیست که بخواهید نگران آن باشید.

علت زود انزالی چیست؟

علت این عارضه دردناک هنوز شناخته نشده است . اما شیمی مغز شما تا حدی می تواند نقش مهمی در این عارضه داشته باشد .  مردان مبتلا به سطوح پایین سروتونین شیمیایی در مغز، معمولا زودتر دچار انزال می شوند

عوامل احساسی می توانند نقش مهمی در این عارضه  ایفا کنند. عواملی مانند:

  • فشار
  • افسردگی
  • اضطراب بع خاطر عملکرد
  • احساس گناه
  • مشکلات رابطه

گاهی اوقات زودانزالی می تواند برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) مشکلی جدی باشد. این مسئله زمانی است که آلت تناسلی به اندازه کافی برای برقراری رابطه ی جنسی محکم نیست.

مردانی که نگران این هستند که نعوظ خود را از دست بدهند ممکن است دچار یک الگوی مغزی پیچیده شده و از ترس عدم نعوذ ، در انزال عجله کنند. این مسئله می تواند تبدیل به عادت بدی بشود که ترک کردن آن واقعا سخت و دشوار خواهد بود.

درمان اختلال نعوظ ممکن است انزال زودرس را از بین ببرد. گزینه های بسیاری وجود دارد از جمله داروهایی مانند سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) یا وردنافیل  (Levitra). همه این داروها به مردان کمک می کنند تا نعوظ خود را حفظ کنند.

زود انزالی
زود انزالی

چه وقت باید پزشک را ببینم؟

اگر زودانزالی شما یا شریک زندگی تان را آزار می دهد ، یک قرار ملاقات با پزشک ترتیب دهید. پزشک احتمالا از شما سوال خواهد کرد که آیا شما همیشه مشکل دارید یا اینکه فقط گاهی این اتفاق رخ می دهد . او ممکن است درباره زندگی جنسی شما یا روابط شما سوال کند. احتمالا یک معاینه فیزیکی نیز انجام خواهد داد.

درمان زود انزالی

نود و پنج درصد مردان به وسیله روش های رفتاری به درمان و کنترل زود انزالی خود کمک می کنند.

توقف و شروع: شما یا شریک جنسیتان آلت تناسلی را تا زمانی که احساس می کنید به انزال نزدیک هستید، تحریک می کنید.

سپس عمل تحریک را به مدت 30 ثانیه متوقف می کنید تا احساس انزال بگذرد. سپس دوباره تحریک را شروع کرده و سه تا چهار بار قبل از انزال تکرار کنید.

فشار: این روش همانند روش شروع و توقف کار می کند. اما وقتی احساس می کنید انزال نزدیک است ، شما یا شریک جنسی تان سر آلت تناسلی را کمی می پیچانید تا نعوذ از بین برود .این کار را چند بار قبل از انزال تکرار کنید.

بعضی از مردان تجربه کرده اند  که اگر در طول رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند، می توانند انزال را به تاخیر بیندازند و رابطه را طولانی تر کنند.

دارو های زود انزالی چیست؟

هیچ دارو خاصی برای درمان زودانزالی وجود ندارد. اما گاهی اوقات پزشکان داروهایی که برای درمان سایر موارد استفاده می شوند، برای این منظور نیز تجویز می نمایند که می توانند کمک کنند. این یک نوع تجویز غیر مسقیم نامیده می شود.

این داروها شامل موارد زیر هستند :

داروهای ضد افسردگی: یکی از عارضه های جانبی برخی از مهار کننده های بازجذب سروتونین (SSRIs) تاخیر در انزال است.

اما این داروها عوارض جانبی دیگری  نیز دارند که شامل تهوع و خواب آلودگی می باشند. این دارو ها همچنین می توانند باعث کاهش میل جنسی نیز بشوند.

بنابراین، ممکن است شما یک مشکل را به خاطر درمان مشکلی دیگر به وجود بیاورید . پزشک شما تصمیم خواهد گرفت که چه چیزی برای شما مناسب است.

ترامادول: ترامادول یک تسکین دهنده درد است که می تواند انزال را به تاخیر بیاندازد. چنانچه داروهای ضد افسردگی کمکی نکنند این دارو ممکن است تجویز شود. این دارو اعتیاد آور است، بنابراین ممکن است گزینه ی مناسبی برای شما نباشد.

کرم ها یا اسپری های بی حس کننده : این دارو ها را روی سر آلت تناسلی خود قرار می دهید تا حساسیت کمتری داشته باشد. می گذارید حدود 30 دقیقه روی آلت تناسلی بماند و سپس  قبل از رابطه جنسی باید آن را بشویید تا نعوظ خود را از دست ندهید، یا باعث بی حسی شریک جنسیتان نشوید.

زود انزالی

 

آیا راه دیگری وجود دارد؟

ماهیچه های خود را تقویت کنید: عضلات ضعیف کف لگن گاهی منجر به زود انزالی می شوند. تمرینات Kegel ممکن است آنها را تقویت کند. عضله مناسب را پیدا کنید تا با فشار دادنش ادرار را در نیمه راه متوقف کنید. آن را سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت 3 ثانیه آزاد کنید. این کار را 10 بار، حداقل 3 بار در روز انجام دهید.

از کاندوم استفاده کنید: کاندوم ممکن است به اندازه کافی حس تحریک شما را کاهش دهد تا انزال را به حد کافی به تاخیر بیندازد

قبل از اینکه “مشغول” شوید، خود را مشغول کنید: بعضی از مردان چند ساعت پیش از برقراری رابطه جنسی خودارضایی می کنند تا در طول رابطه دیر تر دچار انزال شوند.

مشاوره بگیرید: یک روانپزشک یا روانشناس می تواند به شما کمک کند تا از طریق حل مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، یا استرس که ممکن است موجب زود انزالی شوند، زود انزالی خود را حل کنید.

جایروس کلینیک ارائه دهنده خدمات پزشکی روانشناسی و روانپزشکی، با داشتن کادری از پزشکان مجرب و حرفه ای می تواند گزینه ی مناسبی برای مراجعه باشد.

اگر رابطه شما تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته باشد، صحبت کردن در مورد این مسئله یک گام اولیه ی مهم است. یک مشاور یا متخصص روانپزشک میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

بهترین اورولوژیست تهران

جایروس کلینیک با در اختیار داشتن کادری کامل از پزشکان و متخصصان امور جنسی مجرب آماده خدمت رسانی. در اینجا می توانید امروز در نوبت بگیرید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *