خونریزی بینی ناشی از اضطراب و استرس بیمارگونه

در صورت خون دماغ شدن، با دست خود بر روی قسمت جلوی بینی فشار وارد آورده و سر را به عقب ببرید.
در صورت خون دماغ شدن، با دست خود بر روی قسمت جلوی بینی فشار وارد آورده و سر را به عقب ببرید.

راهکارهای جلوگیری از خون دماغ شدن

برای اینکه از شدت یافتن و بدتر شدن خونریزی از بینی جلوگیری کنیم، باید تلاش کنیم که از استرس و اضطراب خود کم کنیم و روی روش های تمدد اعصاب تمرکز کنیم. در حقیقت، تمرکز کردن و بازیافتن کنترل ذهن آن هم در زمان خونریزی بینی کاری بسیار مشکل به نظر می رسد. با این وجود، آشنایی با برخی نکات در ارتباط با خون دماغ شدن می تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند.

2188011120326133214117758410424487175177228

هر زمان که دچار خون دماغ می شوید، یا حتی زمانی که خراش و زخم کوچکی بر بدن ایجاد شده و موجب خونریزی می شود، سیستم ایمنی بدن خودبخود شروع به ترمیم آن می کند. بدین معنی است که گلبول های سفید خون را به محلی که دچار خونریزی شده ارسال می کند تا از هر گونه عفونت جلوگیری کند و در مرحله بعد پلاکت ها را به منظور لخته شدن خون در محل گسیل می کند. این فرآیند زمانبر است اما ارسال و گسیل پلاکت و گلبول سفید خون تا جایی ادامه پیدا می کند که خونریزی کاملا متوقف شود. در محلی که زخم ایجاده شده است، پلاکت ها موجب دلمه شدن خون می شوند و پوست زخمی ایجاد می شود که از نفوذ میکروب و هرگونه بیماری به بدن جلوگیری میکند. به منظور دستیابی به آرامش ذهنی، شما می توانید موارد زیر را به کار گیرید:

ژرف تنددمی موجب افزایش ضربان قلب می شود.
ژرف تنددمی موجب افزایش ضربان قلب می شود.
  • تنفس خود را آرام کنید: ژرف تنددمی موجب افزایش ضربان قلب می شود. اصولا زمانی که فرد دچار اضطراب می شود و شروع به دمزنی ژرف و تند می کند، تصور می کند که باید از طریق بینی تنفس کند. به جای آن، یک کیف کیسه کاغذی را بردارید و بداخل آن بدمید و در همان حال به پشت تکیه دهید و با یک دست خود بینی را بگیرید.

337177360_991

  • افکار مثبت: زمانی که فرد دچار اضطراب می شود، یک نوع احساس عذاب قریب الوقوعی به او دست می دهد گویی که در حال جان دادن است. ظاهرا خونریزی از بینی نمی تواند در این مورد کمکی به بیمار کند. به عمین دلیل، بهتر است که حواس را به چیز دیگری معطوف کنید و به به ضمیر ناخودآگاه خود القا کنید که سیستم اینی بدن به تنهایی از شما در برابر بیماری ها دفاع می کند. بر روی محیط اطراف خود متمرکز شوید، برای مثال به زیبایی ستارگان، ابرها توجه کنید و زیر لب ترانه ملامی با خود زمزمه کنید.

1413710050-he3076

  • آب کافی بنوشید: یکی از دیگر اثرات منفی استرس و اضطراب شدید، کم شدن آب و در واقع بی آبی بدن است. آب کافی از خشک شدن مجراهای بینی  در اقلیم کم آب و  خشک با ارتفاع زیاد و درجه حرارت بالا جلوگیری می کند.

259291_630

  • دوری از محیط های شلوغ و پر سروصدا: قرار گرفتن در جمع کثیری از مردم، اضطراب فرد را بیشتر می کند. زمانی که فردی خون دماغ می شود، توجه اطرافیان به آن شخص جلب میشود و تعداد بیشتری از مردم در تلاشند که به او کمک کنند. در زمان وقوع چنین شرایطی، از نزدیک ترین فرد به خود خواهش کنید از دیگران خواهش کند تا در کناری بایستند و دور او را خلوت کنند یا می توانید خودتان را به یک محل آرام برسانید. با این وجود، مراقب باشید که دوری و کناره گیری از مردم به یک عادت در شما تبدیل نگردد. ارتباطات اجتماعی از جمله عوامل کننده به کاهش اضطراب درونی است.

راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از خونریزی از بینی مرتبط با استرس و اضطراب بیمارگونه وجود دارد، اما گذشته از اینکه شما در چه موقعیتی قرار دارید، ممکن است که تمایل داشته باشید که بدن و ذهن خود را در برابر این به اصطلاح اختلال روانی یعنی اضطراب تقویت کنید. در نتیجه، همواره سعی می کنید خود را در شرایطی قرار دهید که اضطراب شما را تشدید می کند و با این کار قصد دارید بدن و ذهن را برای مقابله آن آماده کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *