خونریزی بینی ناشی از اضطراب و استرس بیمارگونه

کاهش اضطراب و استرس و جلوگیری از خونریزی بینی
کاهش اضطراب و استرس و جلوگیری از خونریزی بینی

مقابله با اضطراب و جلوگیری از خونریزی از بینی

در صورتی که محل زندگی شما در موقعیتی نیست که نوک قله کوه قرار بگیرید یا اینکه مجبور نیستید آهسته آهسته با گاری در زیر نور مستقیم خورشید قدم مسافرت کنید، راهکارهایی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید از وقوع مکرر خونریزی از بینی جلوگیری کنید:

عادات غذایی نامناسب، شریان های اصلی بدن را با کالری مسدود می کند و موجب بخطر افتادن وضعیت سلامت فرد می شود.
عادات غذایی نامناسب، شریان های اصلی بدن را با کالری مسدود می کند و موجب بخطر افتادن وضعیت سلامت فرد می شود.
  • از خوردن غذاهای پر کالری، چاق کننده و گوشت قرمز خودداری کنید: عادات غذایی نامناسب، شریان های اصلی بدن را با کالری مسدود می کند و موجب بخطر افتادن وضعیت سلامت فرد می شود. اما ورای این موضوع، نوع تغذیه، حالات فکری و احساسی و عاطفی شما را مشخص می کند و آنها را تحت تاثیر خود قرار می دهد و زمانی که دچار اضطراب میشوید، دوست دارید که بیش از هر زمان دیگری احساس سلامتی و شادابی کنید. از خوردن غذاهای نامناسب و چربی دار خودداری کنید. تا حد ممکن سبزیجات و غذاهای کم چربی یا حتی بدون چربی مصرف کنید.
  • از نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید: به دلیل مشابهی که در قسمت بالا ذکر شد و به منظور حفظ سلامت خود باید از نوشیدنی های کافئین دار و الکل دار پرهیز کنید. مصرف چنین نوشیدنی هایی موجب افزایش ضربان قلب و تغییر خلق و خوی شما می شود و بر شدت اضطراب و استرس شما می افزاید. ماده کافئین خوبدخود موجب بروز اضطراب نمی شود اما می تواند تغییرات اساسی در وضعیت سلامت و بدن شما ایجاد کند و بر اضطراب شما دامن زند.

laghari

  • تناسب اندام: رضایت از ظاهر فیزیکی و احساس خوب داشتن نه تنها موجب کاهش اضطراب و استرس می شود، بلکه موجب افزایش اعتماد به نفس و تقویت برخی از قسمت های بدن می شود. یک بدن قوی و مستحکم بدین معنی است که در شرایطی که فرد دچار خونریزی از بینی ناشی از اضطراب زیاد میشود، بدن واکنش کمتری به این موضوع نمی شود و کمتر تحت تاثیر این استرس فیزیکی قرار می گیرد. در برخی افراد، ورزش و فعالیت ورزشی سنگین موجب خون دماغ می شود. در صورت وقوع آن حتما به پزشک مراجعه کنید و شرایط خود را برای او بازگو کنید. به خاطر داشته باشید که برای از بین بردن اضطراب، انجام فعالیت های ورزشی به صورت مرتب  بسیار ضروری و مهم است.
  • تمرکز بر روی اهداف شخصی: داشتن هدف در طول زندگی سبب میشود که شما حواس خود را از روی اضطراب و عوامل استرس زا و افکار منفی بر روی اهدافتان معطوف کنید.

اجازه ندهید که استرس و اضطراب مانع از انجام کارهایی شود که شما علاقه مند به تجربه آنها هستید. با تقویت ذهن و بدن می توانید از شر خونریزی از بینی ناشی از اضطراب شدید خلاص شوید.

منبع:

http://www.calmclinic.com

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *