حقایقی در مورد وسواس و درمان های خانگی – مرکز تخصصی بیوفیدبک

حقایقی در مورد وسواس و درمان های خانگی

 

اگرچه درمان اختلال وسواس فکری (OCD) اغلب شامل مشاوره با متخصص حرفه ای بهداشت روان می شود، اما تعدادی از استراتژی ها و روش هایی وجود دارد که می توانید از آن برای شروع درمان تان در منزل استفاده کنید.

 

حقایق را بدست آورید 


شاید مهمترین استراتژی برای وسواس این است که تا آنجا که ممکن است در مورد بیماری خود یاد بگیرید.

وسواس (OCD ) یک بیماری مزمن است که به جای تمرکز بر درمان نهایی، نیازمند مدیریت علائم روزمره است. داشتن یک بیماری مزمن مستلزم آن است که شما در معرض شرایط خاص خود باشید.

 

کلینیک تخصصی نوروفیدبک – بیوفیدبک آلومینا 

 

 

یاد بگیرید که به طور موثر مقابله کنید

اگر وسواس (OCD) دارید، می دانید که وسواس و استرس با یکدیگر درارتباط هستند. در حالی که تعدادی از راه هایی که مردم برای مقابله با استرس وشان در نظر می گیرند، به اندازه کافی برای مدیریت علائم خود موثر نیستند.

در واقع، برخی از استراتژی های مقابله می توانند آسیب بیشتری نسبت به درمان آن ایجاد کنند. یک ابزار خودکفایی ضروری در  برای یادگیری راهبردهای مقابله ای خوب برای مقابله با استرس داشتن خواب کافی، خوردن غذا، تمرین مدیتیشن و رسیدگی به برنامه درمانی است.

 

 

کنترل نگرانی های خود 

وسواس مانند استرس،اغلب با نگرانی بیش از حد ارتباط دارد. این نگرانی می تواند بر روی موضوع وسواس های خود، پیامدهای بیماری شما تمرکز کند یا می تواند به مسائل روزمره مانند پرداخت صورتحساب و یا انجام کار در محل کار کمک کند.

متاسفانه، اغلب مسائل نگران کننده  می توانند  مانع استراحت فرد شوند .(کنترل غیردارویی استرس با روش بیوفیدبک )

 

کاهش علائم اضطرابی با روش بدون دارو و عارضه ی بیوفیدبک 

 

 

تمرینات آرامش بخش

با توجه به این که استرس و نگرانی باعث ایجاد علائم وسواس ( OCD ) می شوند، یکی از بهترین راه های تقویت مهارت های کنترل وسواس، یادگیری و تمرین تعدادی از تکنیک های آرام سازی(بیوفیدبک )است.

تنفس عمیق، تمرکز ذهنی و آرامش عضلانی پیشرفته می تواند برای کنترل علائم وسواس  بسیار موثر باشد.

 

حرکت کنید

اکثر ما با بسیاری از مزایای فیزیکی ورزش هوازی آشنا هستیم از جمله : کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت.

با این حال، شواهد رو به رشدی وجود دارد که تمریناتی نظیر راه رفتن ممکن است یک استراتژی خودکفا ومهم برای کاهش فرکانس و شدت علائم وسواس باشد.

 

 

تمرین ذهن آگاهی 

توجه به سنت های  شرقی مانند بودیسم، توجه به تأکید بر آگاهی  از احساسات بدن، مناظر، صداها، افکار و احساسات است.

چند راه وجود دارد که در آن توجه به ذهن شما کمک می کند تا با وسواس کنار بیایید.

اول، توجه به افكار ناراحت کننده یا ناراحت كننده ممكن است به عنوان یكی از مواجهه با وسواس های ترسناک عمل كند كه شبیه فردی است كه سعی می كند با سگ مواجه شود تا ترسش را كاهش دهد. ذهن آگاهی ممکن است به شما کمک کند که در اندیشه های خود کمتر سرمایه گذاری کنید و به شما کمک کنید تا متوجه شوید که یک تفکر فقط یک مجموعه ای از کلمات یا تصاویر است و چیزی به خودی خود ترس آور نیست .

 

کاوش درمان های جایگزین

داروهای جایگزین مانند داروهای گیاهی در اروپا و آمریکای شمالی در حال افزایش است. بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی نظیر وسواس را با درمان های جایگزین در یک زمان  مورد آزمایش قرار داده اند.

یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی برای اضطراب، داروهای ضد افسردگی است، اگر چه شواهد مخالف آن است که آیا آن موثر است یا خیر؟

البته قبل از شروع هرگونه درمان گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع

همین حالا اقدام کنید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

3 دیدگاه دربارهٔ «حقایقی در مورد وسواس و درمان های خانگی – مرکز تخصصی بیوفیدبک»

  1. سلام.من وسواس دارم واقعا دیگه خسته شدم مدام ذهنم در گذشته است و ازارم میده فکرهای که میدونم دروغن چلی در من ایجاد تنش و اضطراب میکنن. پیش مشاور و روانشناس هم میرم و قبلا روانپزشکم رفتم ولی داروهامو قطع کردم چون فلوکسیتین باتوجه با کاهش وزنم اصن بمن نساخت.
    نمیدونم واقعا پیش مشاور رفتن فایده داره یا خیر البته من تلفنی مشاوره میرم چون مشاورمن کرج هستن و من خودم کرمانم و بعد از چند جلسه حضوری چون رفت وامد سخت بود قرار شد هرهفته برم و تلفنی انجام شه.
    میخواستم بپرسم من چیکار کنم فکرای که ازارم میدن بیشتر از گذشته هستن فکرهای مث ترس حس محکومیت و یه عیب دیگه دارم از تمام چیزها و اتفاقها میخوام سر در بیارم… ایا واقعا این وسواسه؟؟؟ یا توام با چیز دیگه ای هست

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) یک اختلال اضطراب است که مشخصه‌ی آن افکار غیرقابل کنترل و ناخواسته و الگوهای مکرر رفتاری است که شما برای انجام آنها احساس اجبار می‌کنید.
      جهت پاسخ دقیق در این خصوص و اینکه این حالات ناشی از وسواس فکر می باشد یا خیر نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. دوست عزیز جهت بهبود و کنترل هر اختلالی باید صبور باشید تا دوره ی درمان کامل گردد. مشکلات روحی و رفتاری نسبت به اختلالات جسمی معمولا به دوره درمان بیشتری نیاز دارد اما قطعا با کمک گرفتن از درمانگر و مصرف داروهای تجویز شده (در صورت تجویز و صلاحدید پزشک) می توانید این حالات را کنترل کنید. چنانچه بتوانید درمانگر مناسبی در کرمان انتخاب کنید شاید موثرتر باشد و بتوانید از جلسات روانکاوی و مشاوره حضوری نیز استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *