ترویلیسم یا نفر سوم یک رابطه جنسی بودن

ترویلیسم و معنی آن

ترویلیسم چیست ؟ به طور معمول، حتی تصور خیانت یا ارتباط جنسی با شخص دیگری، حسادت و خشم زوجین را بر انگیخته می کند

این موضوع از لحاظ شرع مقدس و از لحاظ روانشناختی نیز مشکل محسوب می شود و نیاز به مشاوره و درمان دارد و هدف ما از انتشار این مطالب , افزایش اگاهی زوجین از انحرافات و مشکلات جنسی است.

اما برای بعضی از مردان، عمل تماشای همسرشان در حالی که با شخص دیگری رابطه جنسی دارد می تواند به طور موقت موجب لذت مرد شود.

ترویلیسم یا کاکولدینگ  نوعی اختلال جنسی است که مرد تمایل دارد که پارتنرش را در حال رابطه جنسی با شخص دیگری ببیند. بدون این که خودش در این رابطه باشد و یا حتی آن دو نفر اطلاعی از این ماجرا داشته باشند.

ترویلیسم
ترویلیسم

ترویلیسم برای بعضی ها به نظر یک کابوس شبانه می آید اما برای اشخاص دیگری مثل یک فانتزی جنسی است .و امروزه به شدت در میان زوجین افزایش پیدا کرده است.

این فتیش جنسی معمولا در میان زوج های متاهل پیش می آید که تمایل دارند همسر خود را در حال سکس با شخص دیگری ببینند.

اصطلاح کاکولدینگ  در اصل به مردانی گفته می شد که همسر خود را با دیگران به اشتراک می گذاشته اند.

این واژه  به نوبه خود، از نام نوعی پرنده به نام کوکو می آید  که تمایل دارد تخم های خود را در لانه ی پرنده  دیگری قرار دهد.

در بعضی موارد، این اتفاق می تواند به یک رابطه جنسی سه نفره تبدیل شود

یک مطالعه اخیر نشان داده است که تعداد بیشتری از افراد درگیر این فتیش جنسی می شوند و تمایل دارند که این فانتزی را از حصار ذهن خارج کرده و به آن جامه عمل بپوشانند.

تمایل مردان به مشاهده رابطه جنسی زنان

یک روان شناس معروف آمریکایی  از طریق یک برنامه جنسی ناشناس به نام Whiplr از چند مرد خواسته بود که توضیح دهند چرا آنها ترویلیسم را دوست دارند.

یکی از آن ها که مردی 29 ساله به نام سیمون بود که در لندن به شغل مشاور فناوری اطلاعات اشتغال داشت و به ظاهر فرد بسیار معقولی به نظر می آمد گفته بود که “دوست دارد گاهی دوست دخترش را در حال رابطه جنسی با دیگر مردان ببیند”

سیمون در ادامه گفته بود که گاهی این کار را با پارتنرش انجام می داده است

ترویلیسم
ترویلیسم

سیمون : “چیزی که بیش از هرچیزی در این شکل از رابطه جنسی دوست داشتم این بود که احساس بی پناهی می کردم.این که تماشا می کردم معشوقه ی من توسط مرد دیگری به تملک در آمده است احساسات جنسی مرا تحریک می کرد .در مواقعی که فقط خود ما دو تا رابطه داشتیم من فرد غالب بود و همه چیز تحت کنترل من بود ، اما زمانی که مرد دیگری به ما ملحق می شد ، من آن مرد خنثایی بودم که فقط تماشا می کرد.

اصل رابطه جنسی سالم مبتنی بر احساس تملک بر فرد دیگر است

اما این گونه مردان می گویند که : “من مزاحم کار مرد نمی شوم.بلکه فقط آن ها را تماشا می کنم که در حال رابطه جنسی هستند “. “این کار ما را به عنوان یک زوج نسبت به یکدیگر پر شور تر کرده است اما می دانیم که در طول این اتفاق هر کداممان نقش مخصوص به خود را داریم.تازه واردانی که به تازگی این کار را تجربه می کنند باید آن را به آهستگی  و به تدریج انجام دهند. چرا که ممکن است همه چیز به طرز وحشتناکی پیش برود اگر که زن و شوهر مطمئن نباشند که واقعا می خواهند این کار را بکنند “

هری 55 ساله، یکی از بانکداران از لندن نیز گفته بود که ترجیح می دهد در طول رابطه جنسی همسرش با مردان دیگر کنار گذاشته شده و تنها تماشاگر باشد.

علت بروز ترویلیسم

یکی از مراجعین جایروس کلینیک به روان شناسش گفته بود که همسرش تمایل عجیبی دارد که او را در حال رابطه جنسی با فرد دیگری ببیند.زن بسیار اشفته بود و نمی دانست که چگونه باید بر این تمایل غریب همسرش غلبه کند.توضیحی که برای این مسئله وجود دارد این گونه است :

تماشای پارتنر شما با یک شخص دیگر ،حضور داشتن در آن مکان و همچنین تحقیر کردن خود،راهی است که فرد قدرت خود را در موقعیت هایی که احساس ضعف می کند، بازمی گرداند.این نوعی مازوخیسم ذهنی است

در حالی که بعضی افراد درد جسمی را درطول رابطه جنسی دوست دارند  (مانند ضربه زدن،کتک خوردن و …) دیگرانی وجود دارند که از درد روانی و ذهنی لذت می برند  (مثلا می خواهند که در طول رابطه جنسی با الفاظ و لقب های زشت خطاب شوند ). رنج روحی می تواند بسیار قدرتمند باشد چرا که موجب تمایل و شهوت در مغز می شود

یکی دیگر از دلایلی که افراد به این شیوه از تحریک جنسی علاقه مند می شوند فاکتور ” رقابت” است.تحقیقاتی که راجع به “رقابت اسپرمی ” انجام شده است نشان داده که اگر مردی فکر می کند که همسرش به او خیانت کرده، هرچه بیشتر تمایل به رابطه جنسی با او داشته باشد، سخت تر می تواند تحریک شده و یا حتی انزال داشته باشد.فکر کردن به این “مرد خیالی ” موجب می گردد که این تمایل شدید تر شده و در نتیجه می توان گفت ترویلیسم محصول جانبی همین مسئله است .

ترویلیسم
ترویلیسم

درمان ترویلیسم

و البته مسئله بعدی ،عنصر ممنوعیت و تابو بودن این فتیش جنسی است.هرچه بیشتر به شما گفته شود که نباید کاری را انجام دهید ،تمایلتان به انجام آن بیشتر می شود.تابو ها بسیار شهوت برانگیز هستند و شکستن آن ها حتی شهوت برانگیزتر است.زنان قاعدتا نباید با مردانی غیر از همسرانشان رابطه جنسی داشته باشند و مردان نیز نباید از تماشای رابطه همسرشان با مردان دیگر لذت ببرند

به هر شکل و هر منطقی، این مسئله جهانی و همه گیر نیست.تمایل ممنوعه یک شخص ممکن است بزرگترین ترس شخص دیگری باشد.اما در بسیاری موارد،فرد ترس خود را از یک واقعه به یک میل تبدیل می کند و آن را اجرا می کند.

روان شناس این زن به او توصیه کرد که بهتر است به هنگام صحبت با شوهرش از این مسئله استفاده کند.خجالت نکشید که در مورد شرم ها و ترس های همسرتان از او سوال کنید.عشق در جایی میان آسیب پذیری و احساس ترس اتفاق می افتد

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

39 دیدگاه دربارهٔ «ترویلیسم یا نفر سوم یک رابطه جنسی بودن»

  1. با عرض سلام من با آقایی در ارتباطم که خیلی رفتارهایش برایم غیرقابل باور است ،به طور مثال ،این آقا زمانی که رابطه جنسی داریم دایم میخواهد من از رابطه جنسیم با نفر قبلی که در زندگیم بوده حرف بزنم و یا از فانتزی جنسی خودم با دیگری برایش تعریف کنم تا تحریک شود و حتی بعضی وقتها می‌گوید قبل از اینکه پیش من بیای با شخص دیگری سکس کن بعد بیا ،این در حالی هست که این آقا در حالت عادی روی من حساس هست و حتی اجازه خندیدن و حرف زدن با هیچ مردی ندارم ،سوالم اینه که اگرمنو دوست داره چرا میگه برو با دیگران رابطه برقرار کن چطور میشه هم آدم حسودی باشه و دوستم داشته باشه هم خیلی راحت بگه با دیگری سکس داشته باش بعد بیا با من

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام. فانتزی جنسی تا وقتی درحد فانتزی باشد ممکن است طبیعی تلقی شود و مشکل خاصی ایجاد نکند اما وقتی به رفتار جنسی کشیده میشود و از شما درخواست هایی میشود، بسیار مهم است و بهتر است حتما با یک روانشناس بالینی در این رابطه صحبت کنید. درخصوص سوال شما هم باید گفت عجیب نیست!! چون انسان سالم اینقدر حساسیت روی حرف زدن و خندیدن معمولی ندارد پس اگر روی مسائل عادی ایشان اینقدر حساس هستند پس حتما در جای دیگری مشکلی هست…

  2. با سلام خانمم من به اسرار من چند بار عمل س ک س انجام دادیم و از طریق فضای مجازی آنلاین چندین نفر س ک س ما را دیدند آیا احتمال داره با این کار کن خانمم بره حضوری خدای نکرده بهم خیانت کنه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      توصیه می شود هر دو مشاوره با روانپزشک و سکس تراپیست داشته باشید.

  3. سلام.
    شوهر من دوست داره لز کردن من با یه زن دیگه رو ببینه. مدام میگه می‌خوام یکی رو پیدا کنم و شما دوتا جلوی من باهم لز کنید. بعد هم دوست داره با من جلوی اون زن سکس کنه و اون زن همزمان سینه های منو بخوره. مثل فیلمهای ناجور.
    مدام تو سکسمون میگه تصور کنه یه زن دیگه داره سینه ها و آلتتو میخوره. بعد میپرسه اون زن کیه؟ دوست داری کی بیاد جلوی من باهات ور بره؟ یا بعضی وقتها از زنهای فامیل مثال میزنه.
    خسته م کرده.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      توصیه می شود در این خصوص، با سکس تراپیست صحبت نمایید. رابطه جنسی باید همراه با توافق و حس رضایت در طرفین صورت گیرد، چنانچه یکی از طرفین احساس ناخوشایند و یا نارضایتی داشته باشد در طولانی مدت قطعا تاثیرات منفی بر روی رابطه خواهد داشت. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنمایی تان می کنند.

  4. سلام، من یک مرد ۳۶ ساله هستم ، ۱۴ ساله ازدواج کردم و همسرم رو تا پای جون دوست دارم و دوست داشتن اون هم نسبت به خودم انقدر واضحه که همه میدونن ما چقدر همو دوس داریم و کاملا زندگی عاشقانه و موفقی داریم ، من و بیشتر مردهای مثل من هرگز در واقعیت نمیتونیم ببینیم که همسرمون توسط شخص دیگه مورد استفاده ی جنسی قرار بگیره ولی من و همسرم خیلی پیش میاد که درباره ی فرد سومی مثل یه ماساژور (چه خانم و چه آقا) صحبت کنیم که برای لذت بیشتر پیش ما حضور داشته باشه ، هردومون از این صحبت در حین سکس لذت میبریم و حتی شدت عشق بازی و شهوتمون چندین برابر میشه، طوری که بیش از پیش عاشق هم میشیم، ولی با اینکه چندین بار سفر خارجی داشتیم و شرایطش محیا بوده ولی هیچ وقت عملی نشده، به نظر من عملی کردنش پشیمونی سنگینی در پی خواهد داشت، اما تصورش لذت بخشه برای هر دو نفر. اینجا هیچ کس منو نمیشناسه پس نیازی نمیبینم دروغ بگم،من چند بار به سرم زده بود با یه زن دیگه دوست بشم ولی به سکس نکشید و تو همون آشنایی پشیمون شدم ولی از طرف همسرم کاملا مطمئنم و همین باعث شد پشیمون بشم، دوست باشید، لذت ببرید

    1. سلام خوبین ‌ من تجربه نفرسوم با زوج ها رو داشتم و اینکه هر رابطه ای با صداقت و انسانیت و یکرنگی و رازداری قشنگتر و زیباترینه. ❤️
      ۴۳ سالمه و داغ و هات و حشریم. خیلی .

  5. سلام من چند بار تصویری اقدام س ک س با همسرم داشتم و با مخالفتش قرار نگرفتم بعد اظهار ندامت و پشیمانی کردیم جفتمون آیا این احتمال دارد که گرایش پیدا کند با جنس مخالف

  6. سلام وقت بخیرمن با پارتنرم رابطه خوبی دارم
    فقط بعضی وقتا دوست داره سکس چت کنه و از نفر سوم صحبت می کنه زن یا مرد این موضوع منو نگران می کنه ؟ نگرانیم درسته یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      ممکن است این مورد برای پارتنر شما در حد فانتزی ذهنی باشد و یا موردی باشد که تمایل به انجام واقعی این عمل داشته باشد. توصیه می شود جهت بررسی این موضوع، با سکس تراپیست صحبت نمایید. در صورت تمایل می توانید با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  7. خانم من هم همش دوس داره موقع سکس الت مصنوعی در عقب شون باشه و حس میکنن از دو طرف مورد سکس واقع شدن و لذت بخشه براشون با اینکه بعد از رابطه باهم ارضا میشه اما از ویبراتور هم لذت میبره ایا تمایلی به نفر سوم مرد داره؟؟

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          سلام دوست عزیز
          چنانچه این موضوع اختلالی در ارتباط شما ایجاد نمی کند و کیفیت ارتباط جنسی را کاهش نمی دهد می تواند موضوع جدی برای مطرح کردن با درمانگر نباشد.

  8. این اختلال بر اثر خود ارضایی بیش از حد به وجود میاد که تحریک از حالت جسمی و تاچ به فکری و تصور و خیال میرسه مثل خوردن چایی با چوب بجای قند و تصورِ اینکه شیرینِ! بعد از رابطه از خودم بدم میاد که چرا همچین فکری به سرم خطور کرد… درمانِ قطعی وجود نداره

    1. ربطی به خود ارضایی نداره. مشکل اصلی بحث لذت گرایی هست.
      لذت گرایی از حد که رد بشه مشکل درست میکنه. حالا هر لذتی میخاد باشه. چه سکس با دختران متعدد باشه ، چه خود ارضایی باشه چه هر چی

      تتلو رو نگاه کن
      انقد سکس کرد که الان تغییر جنسیت داده شده دختر!

  9. من هم بشدت از تصور سکس شوهرم با یک زن دیگه تحریک میشم. بعد از سالها رابطه و ترس از بروز این حس، دو یا سه ماه پیش این مساله رو باهاش مطرح کردم و خوشبختانه برخورد خیلی خوب و منطقی داشت. البته اصلا تمایلی به انجامش نداشت و حتی مطرح کردنش از طرف من موقع سکس باعث سردی و بی میلیش میشد. اما حالا بعد از چند ماه صحبت در این مورد، هر دومون به این امادگی رسیدیم که خانمی رو برای یکی بار تجربه ی رابطه ی گروهی کنارمون داشته باشیم. الان بیشترین مشکل من پیدا کردن خانمی که بیاد و کنارمون قرار بگیره و از نظر سلامتی شرایطتش خوب باشه،یعنی عملا ترسی از انجامش ندارم

  10. از دلایلش فکر میکنم تجربه کودکی و نحوه ارتباط عاطفی فرد با پدر یا مادرش که روی ناخودآگاه تاثیر داره و حتما خیلی از افرادی که به این مرحله رسیدن قبل ازدواج اهل خویشتن داری و کنترل تمایلاتشون نبودن و تقویت کردن این حس، بیماری هستش قطعا و باید درمان بشه تمایلات غیر طبیعی و خارج از رابطه سالم ازدواج، باید کنترل و درمان بشن وگرنه عواقب روحی و جسمی و… زیادی به دنبال دارن

  11. من هم چنین مشکلی رو به تازگی با شوهرم دارم،تازه شوهرم بهم میگه تو آزادی باهرکس که خودت دوست داری باشی ،خیلی برام جای تعجب داره که چرا از این رو به اون رو شده،خیلی آدم متعصبی بود

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      توصیه می شود در این خصوص با سکس تراپیست صحبت نمایید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  12. من زنی هستم که همسرم موقع سکس وقتی که مشروبات الکلی مصرف میکنه از من میخواد که اسم یه زن از فامیل رو بگم و به طور خیالی اون زن هم در سکس ما شریک باشه و همسرم به طور خیالی باهاش حرف میزنه و سکس میکنن و لذت میبره به شدت احساس پوچی میکنم و نگران زندگیمم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      توصیه می شود در این خصوص با سکس تراپیست صحبت نمایید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  13. این یه اختلال جنسیه
    وقتی ادم از 6 سالگی توی این مسایل باشه وقتی 30 سالش شد معلومه دیگه حتی امیزش با همسرش هم براش هیچ جذابیتی نداره
    یه عده این قدر به فنا رفتن که با حیوونها رابطه میگیرن
    وقتی اسلام میگفت ادم باشید مسخره میکردن. حالا دیگه نمیتونن جمعش کنن

    1. خودت هم‌ دقیقا همین مشکلو داری وگرنه این صفحه رو‌پیدا نمیکردی و اینجوری میخوای از فکر خودت فرار کنی :)؟

  14. من زن هستم و این تمایل رو دارم.همسرم کاملا مرد عادی هست . تصور خیانت همسرم .. از چت کردن ساده گرفته تا سکس به شدت منو تحریک میکنه در حدی که بهترین سکسامونو زمانی دارم که این حسم تحریک شده. چیکار باید بکنم! این حسم ترسناکه!

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بهتر است در این زمینه با سکس تراپیست صحبت نمایید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از یکی از متخصصین این حوزه تایم مشاوره اخذ نمایید.

  15. من هم زنی هستم که همسرم این مشکل داره و همیشه از دوستانش صحبت میکنه به هنگام رابطه جنسی و لذت میبرد.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بهتر است در این خصوص با سکس تراپیست صحبت کنید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *