با خوردن 3 عدد خرما به مدت یک هفته این اتفاقات در بدنتان رخ میدهد- متخصص تغذیه

با خوردن 3 عدد خرما به مدت یک هفته این اتفاقات در بدنتان رخ میدهد

 

 

1. کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

با خوردن خرما باعث پاک سازی دستگاه گوارش و سلامت آن میشوید و روده را از باکتری های نضر پاک سازی می کند .

وقتی دستگاه گوارش به خوبی کار کند  منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود.

مطالعات انجام شده توسط گروه علوم غذایی  نشان می دهد که کسانی که خرما مصرف کرده اند، سلامت روده بزرگ را افزایش داده اند زیرا خرما رشد باکتری های خوب را افزایش داده و رشد سلول های سرطانی روده بزرگ را مهار میکند.

 

2. شما انرژی سریع و طولانی مدت خواهید داشت

خرما حاوی قندهای طبیعی، گلوکز، فروکتوز و ساکارز هستند که وقتی به آن نیاز دارید انرژی الکتریکی سریعی به شما می دهد و بر خلاف نوشیدنی های انرژی، خرما حاوی سایر اجزای سالم مانند فیبر، پتاسیم، منیزیم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که این سطوح را حفظ می کنند و با باقی ماندن در بدن ، سطح آن به سرعت پائین نمی آید.

 

3. سلامت گوارشی شما بهبود خواهد یافت

اگر میخواهید همه چیز  در سیستم گوارش خود، به خوبی و منظم باشد، خرما تنها چیزی است که باید مصرف کنید.

فقط در یک فنجان خرما، شما 12 گرم فیبر را دریافت خواهید کرد. این 48 درصد از مصرف روزانه توصیه شده شماست!

مقادیر مناسب و انواع فیبرهای مناسب می توانند از طریق جلوگیری از یبوست و ترویج حرکات منظم روده به سلامت گوارشی شما کمک کنند و  خرما قطعا نوع مناسب فیبر برای انجام این کار است.

در واقع، یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان داد افرادی که 7 روز هفته به مدت  21 روز مصرف کردند، بهبودی در فرکانس مدفوع و افزایش حرکات روده نسبت به زمانیکه آنها خرما مصرف نکردند، بهبود یافت.

 

4. شما می توانید دقیق تر باشید

خرما حاوی ویتامین B6 است که نشان می دهد  باعث بهبود عملکرد مغز توسط تولید سروتونین و نوراپی نفرین میشود .

سروتونین به نوبه خود خلق و خو را تنظیم می کند و نوراپی نفرین به بدن شما کمک می کند تا با استرس روبرو شوید. برعکس، تحقیقات نشان داده اند که سطح پایین ویتامین B6 با افسردگی ارتباط دارد.

بنابراین، زمانی که مغز شما از استرس دور باشد  و در خلق و خوی موثر است و آماده یادگیری و حفظ اطلاعات است.

 

5. درمان هموروئید

هموروئید در عروق خونی شما قرار دارد و رکتومتات دچار التهاب و تورم شده است. این اغلب به دلیل یبوست ایجاد می شود که منجر به فشار در آن قسمت در انتهای بخش دستگاه گوارش می شود. این حالت وحشتناک و اغلب بسیار دردناک است که خوشبختانه می تواند درمان شود و حتی تغییر در رژیم غذایی برای کاهش یبوست.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که رژیم غذایی با فیبر زیاد داشته باشند و شامل خرما برای کمک به حرکت در کنار هم می شود تا هموروئید شما بهبود یابد.

 

6.  بهبود سیستم قلب و عروق شما

گاهی اوقات همه چیز طول می کشد چندین تاریخ در یک ردیف در طول یک دوره طولانی برای درمان شکسته قلب.

درسته. پتاسیم موجود در این میوه به نظر می رسد جادویی جادویی کاهش LDL (کلسترول بد) است که باعث انسداد در شریان ها که منجر به سکته مغزی و حتی حمله قلبی می شود. مطالعه زنان مسن نشان داد که مصرف زیاد پتاسیم با کاهش خطر سکته مغزی و سکته مغزی و مرگ و میر همراه است.

بنابراین، در یک تاریخ سرمایه گذاری – حتی چند در طول یک دوره طولانی مدت – و شما به سلامتی طولانی مدت که می تواند به خوبی به شما با خوشحالی همیشه پس از آن را پیدا کنید.

 

منبع 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *