با این اقدامات تنها در 5 دقیقه روزتان را بهتر کنید

5 ماده ی غذایی مفید برای مقابله با مضرات آفتاب

5 دقیقه. زمان بسیار کوتاهی است. اما همین زمان کم می تواند تأثیر بلند مدتی در آرامش شما برای کل روز داشته باشد.

اختصاص 5 دقیقه زمان، برای انجام کارهایی که در ادامه خواهد آمد، بازدهی زیادی را در زخیره زمان و انرژی شما  به همراه خواهد داشت.

پس 5 دقیقه طول می کشد تا سعی کنید به کمک یکی از 10 روش ساده ی کاهش استرس، تقویت روحیه و کسب انرژی بیشتر را کسب کنید. بهره گیری از این روش ها می تواند انگیزه بیشتری از آنچه که برای مقابله با چالش روزانه به آن نیازمندید را در اختیار شما قرار دهد.

1)     تختتان را مرتب کنید

انجام این کار هیچ ارتباطی به وسواس مرتبط با تمیزی و مرتب بودن ندارد، بلکه این کار تنها یک آیین کوچک است که به شما کمک می کند تا محیط آرامی را در اتاق خواب خود ایجاد کنید. یک اتاق خواب آرامش بخش، جزیی از بهداشت خواب محسوب می شود، عادات کوچکی که به بهتر خوابیدن شما کمک می کنند. گرِچن روبین(Gretchen Rubin) در کتاب خود با عنوان “پروژه شادی” (The Happiness Project )مرتب کردن تخت خواب در قالب یک عادت روزانه را توصیه می کند. این کار را به عنوان نخستین کار روزانه انجام دهید، خواهید دید که حداقل در مورد انجام این کار در باقی روز هیچ نگرانی نخواهید داشت.

2)     برای خود میان وعده آماده کنید

قبل از خارج شدن از خانه، میان وعده ی سالمی را برای بردن به محیط کار با خود آماده کنید.  میان وعده شما می تواند شامل میوه، آجیل بدون نمک، پنیر و یا ماست کم چرب باشد. به هنگام احساس گرسنگی در ساعات بعد ازظهر می توانید از این خوراکی استفاده کنید.

3)     میز کارتان را مرتب کنید

 کاغذهای پخش و پلا شده ، لیوان های قهوه واژگون و ریخته شده، همگی می توانند باعث کاهش تمرکز و عملکرد شوند. با مرتب کردن محیط بیرونی احساس نظم بیشتری به شما دست خواهد داد و تمرکز بیشتری بر کاری که انجام می دهید خواهید داشت.

4)     صدای موسیقی را بلند کنید

  طبق یافته های چندین پژوهش، گوش کردن به موسیقی می تواند باعث پایین آمدن فشار خون، کاهش استرس و آرامش روانی شود. موسیقی خوب قدرت تغییر نگرش های شما را دارد. بنابراین صدای دستگاه پخش MP3 خود را باز کنید و لیستی از آهنگ هایی که شما را به لبخند زدن وا می دارند را در آن ایجاد کنید. چه در حال کار باشید و یا کار خود را به اتمام رسانده باشید، تا جائیکه صدای موسیقی را تا حد انفجار بالا نبرید گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هیچ خطری ندارد و یکی از شیوه های سالم و ایمن برای لذت بخش تر کردن طول روز محسوب می شود.

5)     لیمو را بو کنید

برای اجرای یک ترفند ضد استرس که بسیار سریع عمل می کند به حسی رجوع کنید که ارزش چندانی برای آن قائل نیستید: حس بویایی!

محققان ژاپنی به این حقیقت دست یافته اند که لینالول (linalool)، ماده ای که در لیمو وجود دارد، می تواند باعث کم شدن واکنش استرسی کلاسیک یعنی همان واکنش «فرار یا مبارزه» شود. از لیمو خوشتان نمی آید؟ در این صورت می توانید ریحان، سرو کوهی یا اسطو خودوس را امتحان کنید. براساس یافته ها عطر موجود در سبزیجات ذکر شده نیز می توانند باعث کم شدن استرس شوند.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *