این گیاه،به عملکرد بهتر حافظه کمک می کند

 ریحان(Holy basil)  که عموماً با نام (Tulsi) شناخته می شود،در هند گیاه مقدسی به حساب می آید. نه تنها این  گیاه را  محترم می دانند بلکه معتقدند اثرات استثنائی بر سلامتی دارد.

 این گیاه عملکرد حافظه را نیز بهبود می دهد

درمان بیماریهای پوستی:

 کسانی که از ناراحتی های پوستی از قبیل خشکی پوست رنج می برند، می توانند با مقداری عصاره ریحان مقدس این درد را تسکین دهند. ریحان  حاوی  کلسیم ، فسفر ، کاروتن و ویتامین C  می باشد.عصاره ریحان مقدس می تواند به طراوت پوست کمک کند . استفاده از این عصاره نه تنها خارش و تحریکات پوستی را آرام می کند بلکه موجب افزایش خاصیت انعطاف پذیری پوست نیز می شود.

تقویت سلامت دستگاه گوارش:

نوشیدن چای ریحان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.از آنجایی که روغن ریحان خواص ضد نفخ دارد ، در درمان سوء هاضمه ، یبوست ، درد شکم و نفخ شکم امورد استفاده قرار می گیرد .  ریحان فوراً  گاز معده و روده را تسکین می دهد.

کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی:

ریحان منبع خوبی از بتا کاروتن است که به آسانی خودش را تبدیل به ویتامین A می کند. ریحان از سلولهائی که لایه داخلی خیلی از اندامهای بدن را تشکیل می دهند ، در مقابل آسیبهای رادیکالهای آزاد محافظت می کند و همچنین جلوی اکسیده کردن کلسترول در خون را توسط رادیکالهای آزاد می گیرد و تاثیر چشمگیری در کاهش درگیری عروق قلب یا وقوع حملات قلبی ایفا می کند. ریحان همچنین سرشار از منیزیم است که موجب تقویت ماهیچه های بدن به ویژه قلب خواهد شد.

ضد عفونی کننده و مسکن درد و کمک به افزایش طول عمر:

ریحان به دلیل داشتن خواص ضد باکتریائی، درمان خوبی برای عفونتهای مختلف ناشی از بریدگی ها ، زخمها ، عفونتهای پوستی ، عفونتهای مثانه و غیره هستند. خواص ضد تورم عصاره ریحان می تواند باتسکین استرس وارده به دستگاه تنفسی در معالجه عفونت های آن موثر باشد. روغن ریحان ضد درد است و درد را تسکین می دهد .از این رو در آرتروز ، زخم ، آسیب ، سوختگی ، کبود شدگی ، جراحات ورزشی ، سر درد و سایر دردها مناسب است. ویتامینهای C ، ویتامین A ، فیتونوتراینت ها و روغنهای فرار اکسیدانهای عالی هستند که بدن را در برابر آسیبهای ناشی از رادیکالهای آزاد حفاظت می کنند . در طب سنتی هند، آیورودا روغن فرار ریحان به عنوان یک ترکیب نیروبخش برای بازگرداندن جوانی و اجتناب از پیری در نظر گرفته شده است .

حفاظت از DNA و خواص ضد باکتریائی:

ریحان از یک جزء اصلی فعال که فلائونوئید نامیده می شود تشکیل شده که حفاظت از بافت سلولی را بر عهده دارد. اورینتین و ویسنین دو فلائونوئیدهائی هستند که ساختمان گلوبولهای سفید و کروموزومها را ، از آسیبهای مربوط به تشعشعات و اکسیژن آزاد در امان می دارند. ریحان همچنین بدن را در برابر انواع متفاوتی از باکتریهای ناخواسته محافظت می کند.

ضد تهوع:

برگ ریحان نقش چشمگیری در کاهش حالت تهوع ناشی از بیماری های مختلف دارد.

درمان یرقان:

 بهترین معالجه برای بیماری یرقان ریحان است. مصرف معجونی از10 برگ ریحان با 10گرم آب تربچه و 10 گرم شکر زرد به طور منظم برای 1 ماه و سه بار در روز ، زردی را درمان می کند

بهبود سلامتی دستگاه تنفس:

صرف نظر از استفاده ی ریحان برای سرفه، درموارد آسم ، برونشیت ، و عفونتهای سینوس نیز می توان از ریحان استفاده کرد . ترکیبی مانند ویتامین C کامفن ، ایجنول ، و سینگل موجود درروغنهای فرار نه تنها عفونتهای ریه را درمان می کنند بلکه احتقان در ریه ها را نیز درمان می کند . این ترکیبات همچنین در التیام آسیبهای ریوی ناشی از سیگار ، بیماری سل ، سرطان ریه نیز موثر می باشد . به علاوه به دلیل دارا بودن خواص آنتی بیوتیکی به درمان بیماری سل نیز کمک می کند.

بیماری های چشم :

شسشتوی چشمها با آبی که چند برگ ریحان در آن خیس خورده باشد ، در تسکین ورم ملتحمه چشم ، جوشها و عفونتهای ویروسی ، باکتریایی و قارچی موثر است. مصرف منظم می تواند چشمها را از تمام آسیبهای رادیکالهای آزاد ازقبیل آب مروارید ، دژنراسیون ماکولا ، آب سیاه ، ورم ملتحمه نوزادان و محافظت کند. چون روغنهای فرار ریحان خواص آنتی اکسیدانی دارد .

بهبود حافظه و درمان تنش های روانی:

 ریحان خاصیت آرامبخشی دارد از این رو در درمان تنشهای عصبی، خستگی های ذهنی ، مالیخولیا ، سردردهای میگرنی و افسردگی استفاده می شود . از این رو مصرف ریحان برای بهبود عملکرد حافظه مفید می باشد، به ویژه اگر در قالب داروی طبیعی با ترکیبی از عسل، بادام و برگ ریحان مصرف شود.

این گیاه عملکرد حافظه را نیز بهبود می بخشد

منبع:

webmd

myhealthfood

dailyhealthtip


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *