اگر در رابطه جنسی دچار اضطراب میشوید این مطلب را از دست ندهید !

اگر در رابطه جنسی دچار اضطراب میشوید این مطلب را از دست ندهید !

 

رابطه ی جنسی یک تجربه ی لذت بخش است، اما زمانی که شما اضطراب عملکرد جنسی داشته باشید، احساس علاقه و صمیمیت با شریک زندگیتان برایتان سخت خواهد بود. زمانی که شما نگران این هستید که « آیا من به نظر چاق نیستم»،« آیا من او را راضی می کنم؟»، « آیا من توانستم این کار را درست انجام دهم؟» باعث می شود ذهن شما در حین رابطه بیش از اندازه مشغول این موضوعات شود.

نگرانی های مداوم در مورد ظاهر فیزیکی و توانایی های جنسی،رابطه ی جنسی را برایتان پر استرس می کند، حتی ممکن است دیگر نخواهید رابطه ی جنسی برقرار کنید.

رابطه ی جنسی چیزی فراتر از یک واکنش جسمی است، این انگیختی با احساسات شما نیز گره خورده است،استرس داشتن و درگیری های ذهنی سبب عدم تمرکز بر روی رابطه ی جنسی و عدم تحریک بدنتان می شود.

در این مقاله یاد می گیرید که چه چیزهایی سبب اضطراب عملکرد جنسی می شود و چه اقداماتی در زمینه درمان آن می توانید انجام دهید:

نگرانی های زیادی می تواند موجب اضطراب عملکرد جنسی شود:

● ترس از اینکه عملکرد خوبی در حین رابطه نداشته باشید و نتوانید شریک جنسی خود را راضی کنید.

● تصویر بدنی ضعیف، مثل نگرانی بیش از حد در مورد وزن بدن

● مشکل در رابطه

● نگرانی در مردان از کوچک بودن آلت جنسی

● نگرانی مردان در مورد انزال زودهنگام و دیر هنگام

●  اضطراب زنان از به ارگاسم نرسیدن یا لذت نبردن از تجربه ی جنسی

همه ی  این نگرانی ها، بدن را وادار به واکنشی به نام « جنگ یا گریز» می کند. هورموون های استرس مانند اپی نفرین و نور اپی نفرین در یک سری واکنش که در واقع برای آماده سازی بدن به مقابله با تهدید طراحی شده اند ترشح می کنند، البته شریک جنسی شما، یک تهدید نیست، به همین دلیل است که این واکنش برای صمیمیت شما بسیار بد است.

علائم و نشانه های اضطراب  عملکرد جنسی

ذهنیت شما تاً ثیر بسزایی  بر توانایی دریافت تحریک دارد. حتی اگر شما با  کسی باشید که برایش  بسیار جذاب هستید، نگرانی در مورد اینکه قادر خواهید بود او را راضی کنید ، ممکن است باعث شود نتوانید به درستی این کار را انجام دهید.

 یکی از اثرات هورمون های استرس در مردان بر رگ های خونی می باشد. جریان کمتر خون به آلت جنسی مردان باعث می شود تا انزال برای آنها مشکل تر شود.

اضطراب عملکرد جنسی در زنان نسبت به مردان شایع تر است، و این  به دلیل ارتباط عمیق رابطه ی جنسی و احساسات در زنان می باشد. و حتی می تواند میل به برقراری رابطه ی فیزیکی را در آنها کاهش دهد.

اضطراب هم در زنان و هم در مردان بر ذهنیت لازم برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش تأ ثیر می گذارد، عاشق پریشان، یک عاشق بی توجه است که می تواند حتی در شما احساس شکست را ایجاد کند.حتی اگر به خوبی تحریک شوید ممکن است در به ارگاسم رسیدن مشکل داشته باشید.

اضطراب عملکرد جنسی یک چرخه است، شما با تمرکز فکرتان بر روی این موضوع که آیا می توانید همسرتان را راضی کنید به کاری که در حال انجام آنها هستید بی توجهیدو نمی توانید آنرا درست انجام دهید و این باز در شما ایجاد اضطراب خواهد کرد.

غلبه بر اضطراب عملکرد جنسی

اگر اضطراب عملکرد جنسی شما را عذاب می دهد،حتماً به پزشک مراجعه کنید– کسی که با او راحت هستید و به راحتی می توانید مسائل جنسی زندگی تان را با او در میان بگذارید. پزشک می تواند برای اطمینان از وضعیت شما، معاینات و آزمایشاتی را انجام دهد. پزشک در مورد سابقه ی جنسی و افکار شما  در زندگی جنسی سوال خواهد کرد تا بفهمد این مشکل از کجا و کی آغاز شده است.

 در مواقعی دارو هایی مرتبط با اختلال نعوظ و سایر مشکلات جنسی که علل جسمی دارند، می توانند به شما کمک کنند، اگر مشکلات جسمی نباشد، پزشک ممکن است یکی از روشهای زیر را به شما پیشنهاد کند:

● صحبت کردن با یک درمانگر. با یک مشاور که در زمینه ی  درمان مشکلات جنسی تجربه دارد صحبت کنید، راهنمایی های یک روانشناس کمک می کند تا بهتر با جنسیت خود آشنا شوید و راحت تر بتوانید مسائلی را که سبب بروز اضطراب جنسی در شما شده است، درک کنید، و برای کاهش و از بین بردن آن اقدام کنید.مثلاً: مردانی که اختلال زود انزالی دارند می توانند تکنیک هایی را که  به کنترل آن کمک می کند،امتحان کنند.

● با همسرتان در مورد این موضوع حرف بزنید. با شریک جنسی خود در مورد اضطراب تان به راحتی صحبت کنید، این موضوع به کم شدن نگرانی ها و رسیدن به یک راه حل مناسب، کمکتان می کند و باعث نزدیکتر شدن و تقویت رابطه ی شما می شود.

● نزدیک شدن به همسرتان را با روش های دیگری امتحان کنید. را ه های زیادی وجود دارد تا بتوانید به همسر خود نزدیک شوید، بون اینکه حتماً رابطه ی جنسی داشته باشد، مثل ماساژ دادن همسر خود یا با هم حمام کردن.

● ورزش کنید. ورزش نه تنها به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به بدن خود پیدا کنید بلکه استقامت شما را در رخت خواب بهبود می دهد.

● حواستان را پرت کنید. سعی کنید در مواقعی که می خواهید به همسر خود نزدیک شوید، یک موزیک که از آن خاطره ی خوب دارید گوش کنید، یا یک فیلم عاشقانه و رمانتیک ببینید و به چیزهایی فکر کنید که شما را تحریک می کند، این کار سبب می شود تا حواستان از نگرانی در مورد عملکرد جنسی شما منحرف شود.

در نهایت، بر خودتان آسان بگیرید. در رخت خواب خود را به خاطر ظاهر و یا توانایی هایتان بازخواست نکنید، از دیگران نیز کمک بخواهید تا بتوانید یک زندگی با رابطه ی جنسی سالم و لذت بخش داشته باشید.

منبع

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و درمانگر بهداشت و رفتار جنسی

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «اگر در رابطه جنسی دچار اضطراب میشوید این مطلب را از دست ندهید !»

  1. سلام خسته نباشید من اضطراب دارم و وقتی که به سکس با زن آینده م فکر میکنم بدتر میشه چی کار کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد. متناسب با علت و شدت این حالت، راهکارهای متعدد و موثری وجود دارد.
      توصیه می شود در این خصوص با سکس تراپیست صحبت نمایید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید و از دکتر سینا قاسمی (روانپزشک و سکس تراپیست) تایم مشاوره اخذ نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *