آلوئه وار، گیاهی معجزه آسا

آلوئه ورا
آلوئه ورا

آلوئه ورا در طب سنتی هند برای یبوست، بیماری های پوستی، عفونت و یک داروی طبیعی برای کولیک استفاده می شود. در طب چینی نیز برای درمان بیماری های قارچی توصیه می شود و در غرب نیز به طور گسترده در لوازم آرایشی، بهداشتی، دارویی و مواد غذایی استفاده می شود. در حقیقت تولید عصاره این گیاه یکی از بزرگترین صنایع گیاه شناسی در جهان است.

مزایای مصرف

این گیاه دو ماده تولید می کند که برای دارو استفاده می شود. ژل آلوئه ورا در مرکز برگ این گیاه قرار دارد و لاتکس درست در زیر پوست برگ به وسیله سلول ها تولید می شود..

آلوئه ورا به عنوان یک دارو برای مشکلات پوستی، از جمله سوختگی، آفتاب سوختگی، سرمازدگی، پسوریازیس و زخم های سرد استفاده می شود، اما علاوه بر این آلوئه ورا دارای مزیت های دیگری نیز می باشد. ژل این گیاه برای درمان آرتروز، بیماری های روده، تب، خارش و التهاب استفاده می شود.

به علاوه آلوئه ورا برای درمان آسم، زخم معده، دیابت و عوارض جانبی مربوط به پرتو درمانی استفاده می شود. لاتکس این گیاه نیز به وطر طبیعی برای درمان افسردگی، یبوست، آسم و دیابت مورد استفاده قرار می گیرد.

ارزش های غذایی

آلوئه ورا حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی برای رشد مناسب و عملکرد تمام سیستم های بدن است. در ادامه به توضیح برخی مولفه های فعال آلوئه ورا می پردازیم.

  • آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین A، C و E می باشد – به علاوه ویتامین B 12، فولیک اسید و کولین نیز در آلوئه ورا وجود دارد.
  • آلوئه ورا حاوی 8 آنزیم مفید است که عبارتند از آلیاس، آلکالن، فسفاتاز، آمیلاز، کاتالاز، سلولاز، لیپاز، پراکسیداز، carboxypeptidase و bradykinase.
  • مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی در این گیاه وجود دارد.
  • این گیاه حاوی ترکیبات آنتراکینون – یا ترکیبات مسهل – می باشد. به علاوه ترکیباتی در آلوئه ورا وجود دارد که به عنوان مسکن، آنتی باکتریال و ضد ویروس عمل می کنند.
  • چهار اسید چرب در این گیاه موجود می باشد، از جمله کلسترول، کامپسترول، لوپئول و بتا سیسوسترول که تمام آنها ضد التهاب می باشند.
  • هورمون هایی با نام های اکسین و جیبرلین در آلوئه ورا وجود دارد که به بهبود زخم کمک می کنند و دارای خواص ضد التهابی می باشند.
  • این گیاه حاوی قندهایی با نام های مونوساکاریدها و پلی ساکاریدها می باشد.

مزایای استفاده

  1. بثورات و تحریک های پوستی را بهبود می بخشد.

آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس، درماتیت، موکوزیت دهانی، زخم های جراحی و درمان خانگی برای سوختگی استفاده می شود. به علاوه عصاره این گیاه برای تسکین سریع خارش و سوزش ناشی از تابش شدید استفاده می شود و به بازسازی پوست کمک می کند.

  1. سوختگی را درمان می کند.

ژل این گیاه به عنوان یک محافظ در مقابل پرتوهای آسیب رسان عمل می کند.

  1. به بهبود زخم های سرد کمک می کند.

طی چند روز استفاده از آلوئه ورا برای زخم های بدن، ناراحتی کاهش پیدا کرده و بهبود زخم تسریع می شود. به علاوه مصرف خوراکی این گیاه نیز خطری ندارد. این گیاه دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است که درد ناشی از زخم ها را تسکین داده و به بهبود سریع تر آنها کمک می کند.

این گیاه حامی آمینو اسید، ویتامین B1، B2، B6 و ویتامین C می باشد. یکی از مزایای استفاده از ویتامین B6 تسکین درد و تولید آنتی بادی هایی است که توسط سیستم ایمین برای محافظت از بدن استفاده می شوند.

  1. مرطوب کردن مو و پوست سر

آلوئه ورا یک درمان فوق العاده برای موهای خشک و خارش پوست سر محسوب می شود.این گیاه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت و تقویت مو استفاده می شوند. این گیاه دارای خواص آنتی باکتریال و ضد قارچ است که برای برطرف کردن شوره سر نیز موثر است و آنزیم های موجود در ژل آلوئه ورا سلول های مرده پوست را برطرف می کنند و بازسازی بافت پوست را بهبود می بخشند.

  1. درمان یبوست

این گیاه به عنوان یک مسهل استفاده می شود. آنتی کینون موجود در این گیاه محتوای آب روده را افزایش می دهد و باعث تحریک ترشح موکوس و افزایش حرکت روده می شود.

  1. به هضم غذا کمک می کند.

به دلیل وجود ترکیبات ضد التهاب و مسهل، آلوئه ورا به هضم غذا نیز کمک می کند. آب آلوئه ورا به هضم غذا کمک می کند و اسید آلکالین و pH را متعادل می کند، تشکیل تخمیر را کاهش می دهد و باکتری گوارشی روده را تقویت کرده و فرایند هضم غذا را قاعده مند می کند.

  1. بهبود سیستم ایمنی

آنزیم های موجود در آلوئه ورا پروتئین هایی که می خوریم به آمینو اسید تبدیل می کند و آنزیم ها را به سوخت برای هر سلول در بدن تبدیل می کند و سلول ها قادر خواهند بود به خوبی کار کنند. ترکیبی به نام bradykinase در آلوئه ورا سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و با عفونت مقابله می کند. همچنین روی موجود در آلوئه ورا آن را به منبعی بزرگ برای مقابله با کمبود روی تبدیل کرده است. مصرف آلوئه ورا به دفع بیماری ها، کشتن باکتری ها و محافظت از عملکرد غشای سلولی کمک می کند.

  1. کمک به درمان دیابت

برخی شواهد در انسان و حیوان نشان می دهند که این گیاه قادر به کاهش هیپرگلیسمی مزمن و چربی است که در میان افراد مبتلا به دیابت شایع می باشد و مهم ترین عوامل بروز عوارض قلبی و عروقی هستند.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *