آشنایی با بیماری اوتیسم

اوتیسم چگونه مغز را تحت تاثیر قرار می دهد؟

اوتیسم بخش هایی از مغز را تحت تاثیر قرار می دهد که احساسات، روابط و حرکات بدن را کنترل می کنند. کودکان نوپا که مبتلا به اختلال اوتیسم هستند معمولا دارای سر و مغز بزرگ هستند که ممکن است مربوط به مشکلات در رشد مغز باشد. ژن های غیرطبیعی که از والدین به کودک می رسد، باعث عملکرد ضعیف بخش هایی از مغز می شوند. محققان بر این امید هستند که راهی برای تشخیص اوتیسم از طریق اسکن مغز پیدا کنند.

معاینات اولیه برای اوتیسم

در بسیاری از کودکان اوتیسم تا زمان پیش از دبستان یا حتی مهد کودک تشخیص داده نمی شود و ممکن است کمک های مورد نیاز را در سال های اول از دست بدهند. به همین دلیل توصیه می شود برای کودکانی که تا 9 ماهگی در مهارت هایی اصلی دچار مشکل هستند، مورد تست های غربالگری قرار گیرند. معاینات ویژه طیف گسترده اوتیسم در سنین زیر نیاز خواهند بود:

  • 18 ماهگی
  • 24 ماهگی
  • کودکان دارای رفتارهای نگران کننده یا سابقه اوتیسم در خانواده

 

مشکلات تکلم

در معاینات منظم پزشک واکنش نوزاد را به صدا، لبخند یا دیگر حالات چهره شما مورد بررسی قرار می دهد. آیا کودک صداسازی می کند؟ در صورت بروز مشکلات گفتار یا تاخیر در تکلم به متخصص گفتار درمانی مراجعه کنید. شنوایی سنجی نیز ممکن است لازم باشد. اکثر کودکان مبتلا به اوتیسم در نهایت سخن می گویند، اما خیلی دیرتر از دیگر کودکان شروع به حرف زدن می کنند. بیان مکالمه برای این کودکان دشوار است، به علاوه این کودکان به شکل آهنگین یا رباتیک سخن می گویند.

مهارت های اجتماعی ضعیف

آشنایی با اوتیسم

مشکل در برقراری ارتباط با دیگران یکی از مهم ترین مشخصه های اوتیسم می باشد. یک روانشناس آموزش دیده می تواند خیلی زودتر مشکلات اجتماعی را شناسایی کند. این کودکان از برقراری تماس چشمی با دیگران، از جمله والدین خود، اجتناب می کنند. آنها بر روی یک جسم تمرکز می کنند، در حالیکه برای مدت طولانی از دیگر موارد اطراف خود غافل می شوند. همچنین این کودکان برای برقراری ارتباط از حالت بدن یا چهره استفاده نمی کنند.

هیچ آزمایش پزشکی برای تشخیص اوتیسم وجود ندارد، اما معایناتی وجود دارند که در رد کردن مشکلات شنوایی، مشکلات کلامی یا مسائل رشد، که بی ارتباط به اوتیسم هستند، موثر خواهند بود. شاید لازم باشد والدین به سوالاتی پاسخ دهند تا مهارت های ارتباطی و رفتاری کودک ارزیابی شوند. درمان سریعتر این عارضه، قبل از 3 سالگی، می تواند به رشد و بهبود کودک کمک زیادی کند.

درادامه :سندرم اسپرگر


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *