درمان بیش فعالی با استفاده از نوروفیدبک

SONY DSC

برای درمان کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد، از جمله رفتار درمانی و داروهای محرک. علائم اصلی ADHD که شامل بیش فعالی و کم توجهی می باشند، چالش برانگیزترین مشکلات برای خانواده افراد مبتلا و پزشک معالج آنها می باشد.

افراد مبتلا به ADHD اغلب در برقراری روابط اجتماعی و انجام مسائل آموزشی دچار مشکل هستند. حتی باهوش ترین کودکان مبتلا به این اختلال، به دلیل تکانشگری و کم توجهی، دچار مشکلات آموزشی می شوند. شواهد نشان می دهند که رفتار درمانی روش موثری برای درمان ADHD است، اما بسیاری از کودکان نتیجه قابل توجهی دریافت نمی کنند.

ثابت شده که داروهایی مانند محرک ها باعث بهبود فوری می شوند، اما دارای عوارض نیز می باشند. بنابراین لازم است جایگزین های دیگری برای درمان فرد مبتلا به ADHD یافت. به این منظور جرج آسموس از روانپزشکان کودک و نوجوان در بیمارستان Helse Fonna Haugesund در نروژ، تحقیقاتی را رهبری کرد که در این تحقیق نتیجه درمانی مربوط به 91 کودک مبتلا به ADHD را مورد بررسی قرار داد که تعدادی از آنها تعداد از آنها تحت درمان نوروفیدبک قرار گرفتند، برای تعدادی داروهای محرک تجویز شد و برخی دیگر نیز از هر دو درمان ترکیبی استفاده کردند. سن افراد مورد مطالعه بین 6 تا 18 سال بود.

در فرایند نوروفیدبک به افراد تحت درمان در مورد انجام برخی کارها بازخوردهای بصری یا کلامی ارائه می شد و این شانس به آنها داده می شود تا رفتارهای خود را بهبود بخشند. شرکت کنندگان نوروفیدبک طی 30 جلسه که در چند هفته انجام می شود، تحت درمان قرار می گیرند. علائم ADHD قبل از شروع درمان و پس از اتمام آن مورد بررسی قرار گرفتند.

درمان

محققان در این بررسی دریافتند که بیش فعالی و کو توجهی شرکت کنندگان در فرایند استفاده از نوروفیدبک بهبود پیدا کرده اند. میزان این بهبود در سطح مصرف داروهای محرک بود که عوارض این داروها را در پی نداشت. گرچه نتایج به دست آمده تا حدی مربوط به مدت زمانی است که کودک با پزشک خود سپری کرده، اما به هرحال نشان دهنده موفق بودن روش می باشند. این نتایج نشان می دهند که نوروفیدبک می تواند یک روش درمانی جایگزین برای اختلال ADHD باشد، به ویژه در کودکانی که به خوبی به داروها پاسخ نمی دهند.

منبع:

http://www.goodtherapy.org/blog/adhd-treatment-neurofeedback-stimulants-1015121

نگارنده: سمیه محمدی

شکوفه گنجعلی

  • شکوفه گنجعلی
  • روانشناس کودک و نوروتراپیست

جهت کسب نوبت ویزیت تنها در شعبه کرج اینجا را کلیک کنید

 گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *